Netflix w Polsce – już jest

06/01/2016, 18:57 · · · 38

Od kilkunastu minut w Polsce mamy działającego Netflix. To będzie pierwszy VOD, za którego będę płacił z radością. Czekałem na inne sensowne alternatywy, ale obecne propozycje nie miały interesujących pozycji lub w ogóle do nas nie trafiły jeszcze – nadal oczekuję pojawienia się HBO GO (a może HBO NOW (?) – chodzi mi o ten niezależny od telewizji satelitarnej) oraz propozycję Apple.

Netflix w Polsce dostępny jest w trzech wariantach – Basic, Standard lub Premium. Kosztują odpowiednio 7,99 EUR, 9,99 EUR lub 11,99 EUR. Różnią się jakością przesyłanego obrazu (Basic to SD, Standard to HD, a Premium to Ultra HD) oraz ilością urządzeń, na których można równocześnie z niego korzystać – na odpowiednio jednym, dwóch lub czterech ekranach. Przypominam, że w odróżnieniu od konkurencji satelitarnej lub kablowej, można w każdej chwili zrezygnować z płacenia (na przykład jadąc na wakacje) i wrócić do niego kiedy chcemy. Można też dowolnie przenosić się pomiędzy taryfami.

Pierwszy miesiąc otrzymujemy za darmo, ale trzeba podać konto PayPal lub kartę kredytową. Netflix odezwie się do nas na trzy dni przed pierwszą płatnością, przypominając nam, że jeszcze możemy zrezygnować z płacenia. Miło, prawda? Jak w cywilizowanym kraju.

Konto mam założone, ale jestem poza domem z iPadem, więc nie sprawdzałem jeszcze oferty filmowej i serialowej, ani jak wygląda dostępność polskich napisów. Netflix.app w App Store jeszcze nie jest dostępny w polskim sklepie i zakładam że analogicznie nie będzie go na Apple TV.

Do polskiego Netflixa możecie się zapisać tutaj.

38

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.