Apple Music ma już 10 milionów płacących użytkowników

11/01/2016, 12:43 · · · 10

Tylko pół roku zajęło Apple zdobycie 10 milionów subskrybentów usługi Apple Music. Serwis, który wystartował w ostatnim dniu czerwca goni Spotify, jednocześnie jak na razie realizując jedynie 10% założeń Tima Cooka.

Według szefostwa firmy w ciągu kilku najbliższych lat, aż 100 milionów osób stanie się użytkownikami Apple Music. Po 6 miesiącach działania cel jest zrealizowany w 1/10, co jest sporym sukcesem, zważając na to, że największemu rywalowi, czyli Spotify, zajęło to sześć lat. Tyle, że Spotify tworzył ten rynek, przecierał szlaki, budował grunt. W momencie debiutu Apple Music konkurent miał już 20 milionów użytkowników płacących za dostęp, dziś swoich liczb przedstawiciele Spotify nie ujawniają, jednocześnie podkreślając, że w ostatnim półroczu zanotowali najszybszy przyrost abonentów w historii.

Apple przyszło na gotowe, co jednocześnie jest sporym ułatwieniem, jak i utrudnieniem. W końcu firma musi przekonać użytkowników konkurencji do przejścia na Apple Music i zaoferować dodatkowe treści. W tym z pewnością pomaga pełna integracja z system iOS.

Osobiście po pół roku korzystania z Apple Music nie wyobrażam już sobie powrotu do Spotify. Przede wszystkim cenię sobie możliwość wygodnego łączenia mojej bazy muzycznej z biblioteką Apple Music, sugerowane dla mnie playlisty oraz integracje z iOS, Apple TV, a nawet systemem muzycznym Sonos. Oczywiście dla osób nie będących w ekosystemie Apple’a oferta Spotify wciąż może być konkurencyjna. Pewne jest też, że w najbliższych latach będziemy obserwować zaciętą rywalizację o użytkownika na ekskluzywne wydania, dodatkowe materiały i usługi powiązane.



źródłoBusiness Insider

10

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko