Apple potwierdza, że iTunes kasuje muzykę; nie potrafi odtworzyć problemu
W pierwszym wydaniu iMag Weekly, Maciek Skrzpyczak wspominał o perypetiach pewnego użytkownika Apple Music, który twierdzi, że iTunes/Apple skasowało jego muzykę. W odpowiedzi pojawiło się sporo artykułów twierdzących najprzeróżniejsze rzeczy – od zapewnień, że ten user sam ją skasował, do przekleństw pod adresem firmy z Cupertino. A tymczasem Apple oficjalnie odezwało się do iMore w tej sprawie…
In an extremely small number of cases users have reported that music files saved on their computer were removed without their permission. We’re taking these reports seriously as we know how important music is to our customers and our teams are focused on identifying the cause. We have not been able to reproduce this issue, however, we’re releasing an update to iTunes early next week which includes additional safeguards. If a user experiences this issue they should contact AppleCare.
W ekstremalnie niewielkiej liczbie sytuacji, użytkownicy raportowali, że pliki muzyczne zapisane na ich komputerze zostały usunięte bez ich pozwolenia. Traktujemy te raporty bardzo poważnie, ponieważ wiemy jak ważna dla naszych klientów jest ich muzyka. Nasze zespoły są skupione na znalezieniu źródła problemu. Nie udało nam się odtworzyć tego zjawiska, ale w przyszłym tygodniu wypuścimy aktualizację do iTunes z dodatkowymi zabezpieczeniami. Jeśli ktokolwiek doświadczy czegoś podobnego, to powinien skontaktować się z AppleCare.
To dobrze, że Apple szuka przyczyny takiego stanu rzeczy. Sam dla pewności sprawdziłem swoją bibliotekę i nie znalazłem w niej żadnych nieprawidłowości, ale Maciek Skrzypczak zgłaszał problemy u siebie:
Mamy więc przypadek Jamesa. Czy jest odosobniony? Niestety nie. Ja sam straciłem część swoich utworów z dysku (autorskie nagrania mojego kolegi). Co prawda w mojej sytuacji nie mogę zbytnio narzekać, gdyż odkąd zacząłem korzystać z usług strumieniujących muzykę, nie posiadałem w zasadzie własnej kolekcji muzyki, to jeszcze przed utworzeniem tego wpisu, odezwało się do mnie parę osób, które również potwierdziły „kradzież” muzyki.
Skoro są takie przypadki, to znaczy, że coś jest na rzeczy. Nie zmienia to faktu, że Apple ani iTunes nie kasuje celowo naszej muzyki – robi to albo jakiś bug w oprogramowaniu, albo niejasny opis niektórych funkcji iTunes, który z kolei powoduje, że użytkownik sam usuwa swoje materiały.
@settern My theory is that this dialog box is causing a fundamental misunderstanding of what happens next. pic.twitter.com/ROYbw1WQzf
— Jason Snell (@jsnell) May 5, 2016
Niezależnie od przyczyny, nie za bardzo rozumiem jakie zabezpieczenia Apple chce wprowadzić, jeśli nie zna powodu takiego stanu rzeczy… Ale prawdopodobnie dowiemy się już wkrótce.
Komentarze: 2
Miałem ten przypadek. Szkoda tylko że Apple zwraca uwagę dopiero po tak długim czasie. Ja również doświadczyłem przypadków kiedy Apple Music z jakiegoś powodu nie chciał zgrać na chmurę nowo dodanego utworu. Czemu? Dobre pytanie. Niestety Apple za bardzo nie zna na nie odpowiedzi. Szkoda bo do całego ekosystemu Apple aż chce się używać Apple Music ale to co się non stop dzieje jest nie do przyjęcia.