Druga generacja Boosted Board

30/05/2016, 12:57 · · · 17

Boosted Board to elektryczna deskorolka, która popularność zyskała głównie za sprawą kanału na YouTube Casey Neistata. W ostatnim czasie ten interesujący gadżet doczekał się odświeżenia, które wprowadziło kilka istotnych zmian.

Elektryczne deskorolki należą do grupy urządzeń, które mają na celu ułatwić i przyspieszyć ostatni etap podróży lub przemieszczania się w mieście (po angielsku nazywany „last mile”). Są to m.in. dojazdy z parkingu do biura czy z przystanku autobusowego do domu, czyli wszystkie sytuacje, gdy inne środki transportu będą niepraktyczne, a spacer zajmie zbyt dużo czasu. Idea ta sprawdza się przede wszystkim w dużych, nowoczesnych miastach z dobrze rozwiniętą infrastrukturą.

boosted-electric-skateboard-san-francisco

W internecie znajdziemy co najmniej kilka modeli deskorolek z napędem. Wszystkie cechuje podobna budowa i zasada działania – na dolnej stronie deski znajdują się niewielkie elektryczne silniki oraz obudowa z akumulatorami, a sterowanie odbywa się za pomocą bezprzewodowego pilota. Boosted Board na tle konkurencji wyróżnia się ciekawym designem, najlepszymi opiniami użytkowników, a także… wysoką ceną. Mówimy tutaj o $999 w wersji podstawowej i nawet $1499 za model z większą mocą silników i lepszą baterią. Producent chwali się, że maksymalny zasięg deskorolki to nawet 14 mil (ponad 22 kilometry), a prędkość – 22 mph (35 km/h). Parametry te nieznacznie różnią się zależnie od wybranego modelu.

Druga generacja deskorolki zyskała szereg interesujących nowości. Przede wszystkim mamy możliwość zwiększenia (za dopłatą) pojemności baterii, które możemy także wymieniać, poprawiając tym samym efektywny zasięg. Odświeżona wersja jest wodoodporna – chociaż jazda po mokrej nawierzchni nadal nie jest najlepszym pomysłem, pozwoli to uniknąć uszkodzenia urządzenia podczas kontaktu z wodą. Product chwali się również ulepszonym działaniem komunikacji Bluetooth między pilotem a deskorolką.

AV0A6587

Boosted Board do tej pory była dostępna jedynie w USA. Wraz z wprowadzeniem nowego modelu, kalifornijska firma zdecydowała się na oferowanie wysyłki do około 20 państw – w tym Polski. Niestety, nadal należy liczyć się z wysokimi kosztami przesyłki kurierskiej oraz ewentualnymi podatkami i cłem.

źródłoBoosted Boards

17

Tomasz Szykulski

Fotograf, podróżnik, freelancer. Student uczelni w USA, Irlandii i Australii. Zajrzyj na moją stronę - szykulski.com.