iMagazine

Hate, iMagazine i Samsung [uaktualniono]

09/06/2016, 08:28 · · · 20

Dzisiaj na Facebooku pojawiła się seria komentarzy, na które patrzyłem z niedowierzaniem. Wątek jednego z nich możecie zobaczyć poniżej, a wszystkie znajdziecie tutaj. Zacznę może od wyjaśnienia jednej istotnej kwestii, której z niewyjaśnionych powodów niektórzy zdają się nie rozumieć…

1

iMagazine to wyjątkowy na polskim rynku magazyn, który łączy ze sobą lifestyle, podróże i sztukę ze światem technologii.

Tworzą go profesjonaliści, jak i hobbyści, których łączy jedno – pasja i zamiłowanie do otaczającego nas świata.

To prawda, że iMagazine w dużym stopniu skupia się na Apple i środowisku Maców oraz iSprzętów, ale od lat piszemy na tematy technologiczne niezwiązane z firmą z Cupertino. Sam wielokrotnie testowałem różne bardziej lub mniej konkurencejne smartfony, tablety czy komputery.

2

Komentarze-o-Samsungu

Gdy człowiek widzi coś takiego, to nóż się w kieszeni otwiera. Michał Poliszuk, bez żadnych podstaw sugeruje, że Samsung nas sponsoruje. Ludzie z polskiego PR-u tej firmy zapewne też się z tego uśmieją. Niemniej jednak wyjaśnię kilka podstawowych kwestii:

  • jeśli wpis jest sponsorowany, co zdarza się bardzo rzadko, to jest to wyraźnie zaznaczone na jego górze
  • każdy w iMagazine może wykupić reklamę… tak, nawet Samsung; nasi reklamodawcy nie mają żadnego wpływu na treści publikowane przez redaktorów, w tym newsy, recenzje, itp.

Jednej rzeczy, której nie toleruje, ładnie definiuje pewne polskie słowo:

oszczerstwo «kłamliwa wypowiedź, mająca na celu skompromitowanie, poniżenie lub ośmieszenie kogoś»

3

„iMag ostatnimi czasy zaskakuje procentowym udziałem marki Samsung w artykułach.” – Patryk Wyszyński

Niewątpliwie. Od początku 2016 roku słowo „Samsung” występowało w 1.76% naszych artykułów, co nie oznacza, że każdy był na jego temat.

4

Tomek Szykulski jest redaktorem iMagazine. Zajmuje się też fotografią, która jest jego pasją. W swoim artykule pisze:

Telefon, komputer i aparat to dla mnie narzędzia, które mają pomóc mi bezproblemowo wykonywać zadania i realizować swoje wizje. Mają pozwolić mi skupić się na efektach, a nie samym procesie wykonywania czy edytowania zdjęcia.

Tak samo, dla mnie, nie ma absolutnie żadnego znaczenia czy zdjęcie zrobię za pomocą Canona, Fuji, Sony, Nikona czy aparatu otworkowego – liczy się dla mnie tylko finalny efekt oraz to czy sprzęt spełnia moje oczekiwania i nie przeszkadza mi w pracy lub przyjemności.

Tomek otrzymał do testów bardzo ciekawy zestaw fotograficzny od Samsunga – telefon i pasujące do niego obiektywy. Dodam, że obiektywy firmy Moment, które testuje, są również dostępne dla iPhone’a. Osobiście cieszę się, że mogę na własnych oczach, od osoby, którą znam, przekonać się co taki zestaw potrafi w warunkach innych niż laboratoryjno-reklamowe.


Bardzo Was, drodzy czytelnicy, proszę – nie zachowujmy się jak dzieci. Zdecydowana większość z nas jest dorosła i odzywki w stylu „nie będę czytał iMagazine, bo na ostatniej stronie każdego wydania jest przepis kulinarny” są przerażająco niepoważne. Podobnie jak ataki, że „iMagazine to same reklamy! Kasuję!” – tak, są reklamy, dzięki którym wydania miesięczne są za darmo. Nie, nie stanowią większości treści, a jedynie niewielki ułamek z ponad 200 stron materiałów, które dostajecie.

Naprawdę staramy się, żeby nasza twórczość była interesująca, na wysokim poziomie, rzeczowa i zdecydowanie pilnujemy się żeby nie była populistyczna. Jesteśmy tylko ludźmi, więc naturalnie zdarzają się wpadki. Oczywiste jest, że nie każdy artykuł przypadnie Wam do gustu. Ale pamiętajcie, że innym może, bo tacy jesteśmy – różni. Mamy często skrajnie różne potrzeby i oczekiwania. Dlatego proszę Was o to, żebyście podeszli do tematu jak dorośli i nie wydzierali się, jaka to krzywda Wam się dzieje, gdy pojawi się coś z czym się nie zgadzacie. Zamiast tego, podejdźcie do tematu ambitniej – konstruktywna krytyka jest bardzo mile widziana!

Przykro mi, że w ogóle musiałem na temat pisać, ale mam nadzieję, że rozumiecie.

❤️

P.S.

Jako ciekawostkę podam jeszcze podsumowanie raportu z badań Instytutu Monitorowania Mediów:

O większości zbadanych marek technologicznych w mediach tradycyjnych najwięcej wzmianek w kwietniu ukazało się na łamach dziennika „Financial Times”. Na kolejnych miejscach znalazły się w przypadku Apple stacja TVN24 Biznes i Świat oraz iMagazine, Facebooka – „Gazeta Wyborcza”, Google – „Puls Biznesu” i biznesowe strony „Rzeczpospolitej”, Microsoftu – „CD Action” i „Chip”, Samsunga – „Chip” i „Mobility”. W przypadku IBM, najbardziej aktywnym źródłem była stacja TVN24 BiŚ, następnie „Financial Times” i radiowa Trójka.

Wytłuszczenie moje.

20

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.