„Dbamy o lepszą codzienność” – kampania polskich projektantów

29/11/2016, 13:31 · · · 10

Steve Jobs kiedyś powiedział, i to prawdopodobnie jeden z jego najsłynniejszych cytatów, że…

„Most people make the mistake of thinking design is what it looks like,” says Steve Jobs, Apple’s C.E.O. „People think it’s this veneer — that the designers are handed this box and told, ‚Make it look good!’ That’s not what we think design is. It’s not just what it looks like and feels like. Design is how it works.”

„Design to nie tylko jak coś wygląda i jak odczuwamy go w rękach. Design to jak coś działa”.

Ruszyła kampania społeczna, prowadzona przez Sieć Obywatelską Watchdog Polska, pt. „Dbamy o lepszą codzienność”. Zaproszono polskich projektantów, którzy mieli bardzo nietypowe zadanie – wprowadzić delikatne zmiany w przyrządach codziennego użytku, ale na tyle duże, że ich użycie może wprowadzić nas w zakłopotanie.

Jak tylko zobaczyłem szklankę (krzywą!) projektu Agnieszki Bar, czajnik (uwaga na uchwyt!) projektu Jana Kochańskiego i lustro (gdzie ja jestem?!) projektu Studio Szpunar, to od razu skojarzyłem słowa Steve’a Jobsa. Codziennie do naszych rąk trafia przecież tyle przedmiotów „podstawowych”, o których nawet nie myślimy – używamy ich od lat, a one w większości spełniają nasze oczekiwania. Ale co by było gdyby…

No właśnie, to ten czajnik zwrócił moją uwagę, ponieważ z pozoru, na pierwszy rzut oka, wydaje się być jak każdy inny. No może ma nieznacznie bardziej nietypowy uchwyt. A jak przekręcę nadgarstek?

– Iwona! Szybko, przynieś szmatkę! – wrzasnąłbym.

Dzisiaj, krzątając się po domu, zacząłem pilniej zwracać uwagę na otaczające mnie przedmioty. Na kanapę, która nie zrzuca mnie niespodziewanie na podłogę. Na kapcie, dzięki którym się nie potykam. Na drzwi do lodówki czy łazienki, które otwierając się, nie dają mi po głowie.

Pomysłodawcą kampanii jest Marcin Talarek z IRL Warszawa. Więcej informacji na temat tej kampanii znajdziecie tutaj, a prezentowane produkty można kupić tutajlustro kosztuje 170 PLN, szklanka 140 PLN, a czajnik 130 PLN.

10

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.