Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Sposób na problemy z synchronizacją iCloud Drive w macOS

Sposób na problemy z synchronizacją iCloud Drive w macOS

5
Dodane: 7 lat temu

Dziś zauważyłem u siebie pewien problem z synchronizacją zawartości iCloud Drive – nie wszystko mi się synchronizowało. Ale chyba udało mi się to rozwiązać.

Krok 1.

Pierwszym krokiem jest wykonanie kopii zapasowej dotychczasowej zawartości iCloud Drive (tak na wszelki wypadek). Po prostu przechodzimy do folderu iCD (na przykład skrótem Shift+Cmd+i), zaznaczamy całość i kopiujemy ją w bezpieczne miejsce.

Krok 2.

Następnie wyłączamy iCloud Drive na naszym Macu. W tym celu uruchamiamy Preferencje systemoweiCloud i odznaczamy iCloud Drive.

Pojawi się komunikat informujący o usunięciu danych lokalnych. Możemy je pozostawić, ale skoro wcześniej wykonaliśmy ich kopię, to możemy je spokojnie usunąć.

Krok 3.

Włączamy iCloud Drive w ten sam sposób, jak go wyłączyliśmy, czyli w Preferencjach systemowychiCloud.


Teoretycznie to wystarczy. W tym momencie zawartość chmury Apple powinna zacząć się synchronizować. Niestety, w moim przypadku pobrane zostały tylko trzy foldery – mój prywatny oraz folder Biurka i Dokumentów. Reszty katalogów, które należały do różnych aplikacji nie było widać…

Krok 4.

Dlatego przystąpiłem do następnego kroku – zrestartowałem komputer. I poskutkowało, to znaczy ruszyło pobieranie.

Po chwili okazało się jednak, że część z plików, choć oznaczona ikoną synchronizacji, nie chciało się pobrać. W związku z tym spróbowałem kolejnego kroku.

Krok 5.

Polega na tym, by skopiować zawartość folderu, który zawiera takie niezsynchronizowane pliki gdziekolwiek indziej. Pojawił się pasek postępu kopiowania, który w pewnym momencie zwolnił, a za to zwiększyła się prędkość pobierania. Okazało się, że takie kopiowanie wymusiło pobranie wspomnianych plików do lokalnej zawartości iCloud Drive i dopiero po tym zostały skopiowane do wskazanej przez nas lokalizacji. Jeśli u Was również to poskutkuje, możecie bezpiecznie usunąć stworzone kopie.

Maciej Skrzypczak

Użytkownik sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, grafik komputerowy, Redaktor iMagazine.pl. Mastodon: mcskrzypczak@c.im

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 5

dropboxa nie uzywam, ale problemy z synchronizacją mam bez przerwy na dysku google, a OneDrive restartuję za każdym razem, kiedy chcę żeby ruszyła synchronizacja – windows 10

Rzeczywiście jest to Sposób przez duże S: skopiować wszystko jeszcze raz a jak nie pomoże to zresetować komputer. To tak, jakby kierowcy zepsutego samochodu polecić aby wysiadł z niego i wsiadł ponownie, bo to na pewno rozwiąże problem.

Ale przecież restart różnego sprzętu komputerowego właśnie często pomaga, a wysiadka/wsiadka do samochodu nigdy. Taka jest specyfika oprogramowania. :)

Mam podobny problem, mianowicie mam MacBook Air A1499 Late 2014, i tu wszystko gra system to Sierra. iPhone 7 Plus z iOS 10 też, problem mam bo kupiłem iMac model A1225 z 2009 roku, i mam system El-Capitan i nie mam iCloud Drive nie widzi żadnych katalogów. Z tego co wiem to El-Capitan powinien działać