Rekordowa sprzedaż AirPodsów

12/01/2017, 15:15 · · · 5

Słuchawki AirPods nie należą do najtańszych, ich wygląd budzi kontrowersje, ale sukces mają już zapewniony. Apple za sprawą AirPods i Beatsów dominuje na rynku bezprzewodowych słuchawek. AirPodsy były też wielkim hitem w dniu premiery.

Slice Intelligence to firma, która dostarcza raporty ze sprzedaży online w Stanach Zjednoczonych. Dane te nie oddają w pełni rynkowej sytuacji, ale są pewnym potwierdzeniem widocznych zjawisk. Według nich, dzień w którym AirPodsy weszły do sprzedaży, był najpopularniejszym dniem zakupów słuchawek bezprzewodowych w 2016 roku. Mniej słuchawek kupiono w Cyber Monday, Black Friday, czy Prime Day organizowany przez Amazona. Popyt na słuchawki jest olbrzymi, do dziś w większości sklepów nie da się nabyć ich od ręki, a przy próbie zamówienia przez Apple Store Online jesteśmy informowaniu o 6 tygodniach oczekiwania na wysyłkę.

Analitycy z Slice Intelligence podają dodatkowo, że przed premierą AirPodsów największą popularnością cieszyły się bezprzewodowe słuchawki Beats, czyli firmy należącej również do Apple. Na drugim miejscu było Bose, a na trzecim Plantronics. Po premierze AirPods, to właśnie one stały się hitem, zdobywając 26% wszystkich zamówień. Drugie miejsce to wciąż Bose, a słuchawki z logo Beats spadły na trzecie miejsce, znacząco tracąc udziały na koszt AirPodsów. Umocniła się też pozycja Sony.

Według ekspertów rynek bezprzewodowych słuchawek to już 50% wszelkich słuchawek sprzedawanych na rynku. Natomiast wśród słuchawek bezprzewodowych, Apple wraz z Beats, ma 40% rynku. W grudniu bezprzewodowe słuchawki stanowiły, aż 75% wszystkich kupowanych słuchawek.

Odcinanie kabla stało się faktem. Sam w ostatniej podróży napotkałem na jeden problem. Zapomniałem zabrać kabla, aby móc podłączyć słuchawki bezprzewodowe do systemu rozrywki pokładowej w samolocie. Na telefonie muzyki od dłuższego czasu słucham już wyłącznie bez kabla.



źródło9to5mac

5

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko