HP w hollywoodzkim stylu o cyberbezpieczeństwie
Temat bezpieczeństwa nie jest „sexy”, nie jest też łatwy do wytłumaczenia i zobrazowania. Dlatego z miłym zaskoczeniem obejrzałem najświeższą kampanię HP poświęconą właśnie Cyber Security. The Wolf to seria świetnych spotów, która porusza temat bezpieczeństwa w IT, w dodatku w biurowym IT.
The Wolf określany jest przez HP jako mini-serial, a właściwie są to cztery spoty reklamowe, które łączą się w spójną całość. Główną rolę powierzono w nich Christianowi Slaterowi znanemu między innymi z serialu Mr. Robot. W kampanii HP odgrywa tytułowego wilka, który włamuje się do komputerów korporacji wykorzystując do tego drukarki.
Celem spotów jest poprawa świadomości odnośnie cyberbezpieczeństwa i promowanie nowych rozwiązań HP. Nowe drukarki biznesowe HP posiadają liczne rozwiązania zabezpieczające „HP Secure”. Warto te filmiki zobaczyć. Choć są iście filmowe, to jednak pokazują dobrze sposoby działań hakerów i to, jak lekceważymy kwestie bezpieczeństwa w firmach. To właśnie w przedsiębiorstwach wszelkie ataki hakerskie mogą mieć poważne konsekwencje dla funkcjonowania firmy.
Jeśli zainteresował was ten temat, polecę wam również lekturę mojej relacji z wydarzenia poświęconego informatyce śledczej w obronie przed i po cyberataku.