iMagazine

Designed for everyone – nowa seria reklam

17/05/2017, 09:08 · · · 0

Apple opublikowało dziś siedem klipów wideo, rozpoczynających nową serię reklam „Accessibility — Designed for everyone”. Firma z Cupertino promuje w nich funkcje Dostępności, HomeKit czy Siri zawarte w systemach macOS i iOS, tak szalenie istotne z punktu widzenia osób niepełnosprawnych.

Apple od dawna znane jest z uwagi, jaką poświęca pomocy i wsparciu osób zmagających się z różnego rodzaju niepełnosprawnością. Nawet nadgryzione nosidło dostało na jesieni zeszłego roku wsparcie dla osób jeżdżących na wózkach inwalidzkich, tak aby i oni mogli rywalizować ze sobą pod kątem aktywności fizycznej. Jest coś niesamowitego i pięknego zarazem w tym podejściu. Pamiętam, jak kilka miesięcy temu rozmawiałem z osobą niewidomą od urodzenia, która dzięki możliwościom iOS – niedostępnym w żadnym innym systemie operacyjnym na świecie, może komunikować się z innymi i prowadzić normalne życie. Ba, może nawet aktywnie uczestniczyć w jego cyfrowym wymiarze, będąc obecną na portalach społecznościowych. VoiceOver towarzyszy jej każdego poranka i każdego wieczoru. Pozwala budować relację z ukochaną, ułatwia studiowanie, zachęca do wychodzenia ku nowym osobom. Jak sam mówi: „Gdyby nie iPhone, byłoby mi o wiele trudniej.”

W nowych klipach występują osoby niewidome, niemówiące, sparaliżowane od pasa w dół oraz od ramion czy walczące z AIDS. Carlos, Ian, Meera, Andrea, Patrick, Shane i Todd pokonali swoje „nie mogę” i robią o wiele więcej niż niejeden, w pełni sprawny człowiek, którego znam. Pomaga im w tym nie tylko Siri, ale również integracja z HomeKit czy wspomniany VoiceOver. Pracują jako menadżerowie, producenci muzyczni są studentami i rodzicami. Jestem ogromnie wdzięczny Apple za to, że w tych klipach nie ma na siłę lansowanych nowych MacBooków Pro, a nawet widzimy w nich o wiele, wiele starsze sprzęty. To było również widoczne kilka razy, podczas ostatnich keynote firmy, na których wyświetlano podobne klipy.

Apple – dziękuję i cieszę się, że mogę z Wami budować czyjś lepszy świat. Bo nie wiem czy wiecie, ale każdy Wasz trening, który kończycie ze swoim Apple Watchem pozwala, dzięki zbieraniu i analizowaniu danych, tworzyć coraz lepsze, dokładniejsze i przystępniejsze technologie. Dla wszystkich.

Obejrzyjcie wszystkie siedem historii i zastanówcie się, co Wy możecie dziś zrobić, skoro oni mogą aż tyle?

0

Krzysztof Kołacz

Pasjonat Apple. Redaktor iMagazine.pl. Test Manager w Miquido. Co-organizer Mobiconf. Mówca publiczny. Perfekcjonista. www.krzysztofkolacz.pl


Jeśli chcesz wesprzeć redakcję iMagazine, podoba Ci się nasza praca, to zapraszamy do iMag Weekly

dołącz

W archiwum iMag Weekly znajdziecie ponad 500 felietonów, artykułów, recenzji, opisów, przepisów oraz relacji z podróży – w sumie do przeczytania jest ponad 500 tysięcy słów. Wykupienie dostępu do niego jest „dożywotnie” (czyli tak długo jak będzie funkcjonował iMagazine) i wystarczy to zrobić raz. Nasz tygodnik był wydawany do dnia 27/01/2017.

Osoby, które miały wykupioną jakąkolwiek subskrypcję otrzymały pełny dostęp do archiwum.