Apple Pay, a sprawa polska

07/06/2017, 14:44 · · · 53

Dzisiaj, przy okazji prezentacji przez ING Bank Śląski karty wielowalutowej, miałem bardzo ciekawą rozmowę z Panem Marcinem Giżyckim, wiceprezesem ING Banku Śląskiego odpowiadającym za pion detaliczny. Rozmowa dotyczyła oczywiście Apple Pay w Polsce.

Na wstępie muszę pochwalić Pana Marcina za doskonałą wiedzę o nowościach Apple. Doskonale wiedział o konferencji WWDC oraz o nowości, jaką są płatności Apple Pay między osobami. Słusznie zauważył, że taka forma Apple Pay zupełnie zmienia tę usługę. Do tej pory Apple, a dokładniej iPhone był tak naprawdę tylko nośnikiem do przeprowadzenia transakcji. Teraz Apple będzie musiało założyć każdemu rachunek, na który będą wpływały przelane za pomocą Apple Pay pieniądze. To automatycznie z Apple zrobi jednego z największych na świecie operatorów bankowych. Jednocześnie Pan Giżycki upatruje tu szanse na Apple Pay dla wszystkich. Pokusą dla Apple może być to, że ludzie będą trzymali swoje pieniądze w ich usłudze, czyli de facto na kontach Apple.

Wracając do samego Apple Pay w Polsce. Prezes ING mówi wyraźnie, że piłeczka jest po stronie Apple, bank oczywiście jest bardzo zianteresowany wprowadzeniem tej usługi i jest ciągle w kontakcie z Apple. Bank ING ma zresztą gotową platformę do obsługi Apple Pay i jako grupa ING obsługuje Apple Pay w Australii. Jednak samo Apple nie jest zainteresowane, bo parametry Polski nie pasują im do kolejności wprowadzania tej usługi. Na parametry składa się ilość sprzedanych urządzeń oraz ilość transakcji wykonywanych kartami w Apple Store Online oraz ilość transakcji kartami podpiętymi pod App Store. Technicznie Polska razem z Turcją i Wielką Brytanią należą do europejskiej czołówki jeśli chodzi o przygotowanie do wprowadzenia usługi. Wniosek jest jeden, jeśli chcemy mieć Apple Pay szybciej musimy więcej w Apple kupować.

53

Norbert Cała

Jedno słowo - Geek. Prowadzący blog http://ipod.info.pl oraz zastępca redaktora naczelnego @imagazinepl.

norbertcala