iMagazine

Business Chat – nowy sposób na komunikację z firmami w iOS 11

12/06/2017, 08:35 · · · 0

Jedna z kluczowych nowości w iOS 11 została zaprezentowana dopiero w piątek pod koniec WWDC. Na 40 minutowej sesji pokazano Business Chat. Nowe API do komunikacji przez iMessage z firmami. Być może tak w następnych latach będziemy załatwiać wszystkie problemy na przykład z bankiem albo liniami lotniczymi.

W środę byłem w Brukseli na konferencji Genesys. To jeden z partnerów Apple, który jako jeden z pierwszych dostał dostęp do nowego narzędzia. Genesys jest firmą, która dostarcza rozwiązania związane z Consumer Experience. Jest liderem, jeśli chodzi o oprogramowanie dla Call Center. Ma w ofercie boty, w tej chwili także połączone ze sztuczną inteligencją. Z rozwiązań Genesys korzystają na przykład takie firmy jak AirFrance, Emirates, Canal+, Nordea, Procter&Gamble, czy PZU. Oznacza to, że z narzędzia Apple bardzo szybko będą mogły zacząć korzystać duże firmy, także te działające na rodzimym rynku. Apple przekazało partnerom API, a ci wdrożyli je już do swojego systemu. Wkrótce dostęp do niego dostaną kolejne firmy.

Business Chat będzie łączył ze sobą obsługę przez boty, z obsługą przez zwykłych pracowników, a także wykorzysta dodatkowe aplikacje czy skaner kodów QR. Ta forma kontaktu ze wsparciem w sklepach już sprawdza się w Facebook Messengerze, a teraz trafi do iMessage i będzie jeszcze bardziej rozbudowana. Będziemy mogli złożyć reklamację, a nawet dokonać zakupów (wymagać to będzie Apple Pay). Wśród przykładów na prezentacji był też przedstawiony wybór miejsca w samolocie wprost z poziomu wiadomości w iOS 11.

Taka forma komunikacji jest bardzo wygodna zarówno dla nas, jak i biur obsługi klienta. Zamiast wisieć na telefonie przez kilkadziesiąt minut, mamy rozmowę, gdzie możemy odpowiadać, gdy będziemy mieli czas. Do tego mając to w wersji pisemnej, zawsze łatwiej dochodzić swoich praw i wrócić do sprawy w przyszłości.

Z Business Chat zintegrowane są już platformy – Genesys, Nuance, Salesforce oraz LivePerson. Kod do implementacji oraz pełna specyfikacja i dostęp do prezentacji pojawił się w Developer Center. W iOS 11 będzie można rozpocząć konwersacje z różnych poziomów na przykład Safari, Map, Spotlight oraz Siri. U góry wiadomości znajdzie się logo firmy z potwierdzeniem. To ważny krok Apple w rywalizacji z Facebookiem, a także spore udogodnienie dla użytkowników. Mam nadzieje, że wiele firm także w Polsce szybko sięgnie po nowe rozwiązanie. Pozostaje jeszcze pytanie kiedy wiadomości w macOS będą równie funkcjonalne jak te na urządzeniach mobilnych Apple.

0

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o