Apple i obsługa klienta

09/07/2017, 16:27 · · · 11

Choć sprzęt od Apple do najtańszych nie należy, wielu z nas się na niego decyduje z wielu względów. Jednym z takich powodów może być między innymi podejście tej firmy do klienta.

Oczywiście jako nabywcy tak drogiego sprzętu mamy nadzieję, że będzie nam służył latami. Nie oszukujmy się jednak, to tylko elektronika i podobnie jak to się dzieje z innymi urządzeniami, również te mogą się zwyczajnie popsuć. W takich sytuacjach pozostaje zgłosić się do serwisu. Jeśli akurat mieszkamy w kraju lub mamy możliwość udać się do takiego, w którym znajdziemy Apple Store, być może spotka nas takie miłe przeżycie, jak poniżej:

Użytkownik Reddita – ComputAni podzielił się niezwykłą historią, która go spotkała. W marcu tego roku zakupił jeden z modeli MacBooka Pro 15″, serię z 2016 roku. Niestety, po czterech miesiącach posłuszeństwa odmówił jeden z portów.

ComputAni udał się więc do Apple Store w celu przekazania komputera do naprawy. Okazało się, że konieczna będzie wymiana płyty głównej, co będzie się wiązało z zaczekaniem 3-5 dni. ComputAni przystał na tę informację bez żadnych problemów. Przypomniał sobie jednak, że Apple słynie ze wzorowej obsługi klienta i czasami idzie bardzo na rękę swoi klientom. Dlatego grzecznie zapytał, czy może udało by się wymienić komputer na nowy model. Nie liczył na pozytywną odpowiedź i tak się zresztą stało, gdyż jak dowiedział się od Geniusa, takie prawo przysługuje klientom 14 dni od zakupu. Genius jednak powiedział, że zapyta pracownika wyższego szczebla, czy udałoby się w tej sprawie uczynić jakiś wyjątek. Sprawa trafiła więc do niego, a potem do kolejnej osoby.

Ostatecznie pracownicy postanowili uznać ten wyjątek i nasz bohater otrzymał dwie karty podarunkowe o łącznej wartości, która pozwoliła na zakup najnowszego modelu o podobnych parametrach.


Oczywiście nie oznacza to, że teraz każdy użytkownik kilkumiesięcznego sprzętu, który się popsuł od razu otrzyma zwrot kosztów, żeby mógł kupić najnowszy sprzęt. Z drugiej strony zawsze można spróbować. Przy czym należy pamiętać o jednej rzeczy, najlepiej robić to ze spokojem, w grzeczny sposób. Jestem pewny, że gdyby ComputAni wparował do Apple Store zagniewany (w końcu wydał kupę kasy na drogi sprzęt, który po czterech miesiącach się zepsuł) i zarządał wymiany, pewnie skończyłoby się to na początku tej historii – Genius poinformowałby, że nie ma takiej możliwości i po prostu trzeba będzie czekać te kilka dni na wymianę płyty. Dużo jednak zależy od podejścia – nie tylko obsługi do nas, ale i naszego.

Gdyby jeszcze tylko Apple Store trafiło do Polski…

Źródło Reddit



11

Maciej Skrzypczak

Użytkownik sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, grafik komputerowy, nałogowy gracz ARK: Survival Evolved. Redaktor iMagazine.pl.