Europejski rynek smartfonów – Apple wyprzedzone przez Huawei, Xiaomi tuż za podium

19/08/2017, 11:47 · · · 13

Analitycy z Canalys zaprezentowali ciekawe dane dotyczące europejskiego rynku smartfonów. Nie mają oni dobrych informacji dla Apple. Jednocześnie świetnie sobie radzą chińscy producenci w tym Xiaomi.

Canalyst udostępnił dane o rynku smartfonów w Centralnej i Zachodniej Europie w drugim kwartale bieżącego roku. Jeśli chodzi o lidera to nie ma zaskoczenia, jest nim Samsung, który od kwietnia do czerwca dostarczył do Europy 4,9 milionów urządzeń i jest to o 14% więcej niż w tym samym okresie w roku 2016. Jednak ten sukces to nie sprawka flagowego Galaxy S8, a mocnych i dobrze wycenionych średniaków serii A i J. Na drugim miejscu mamy zmianę lidera z Apple na Huawei, jednak wbrew informacji prasowej nie jest to żadna sensacja. Obie firmy idą praktycznie łeb, w łeb i to od kilku dobrych kwartałów, Apple wyprzedziło Huawei w pierwszym kwartale 2017 roku, by teraz sprzedać prawie tyle samo smartfonów, co chiński producent. Różnica na rzecz Huawei wynosi nie więcej niż 50 tysięcy egzemplarzy. Przy czym patrząc na wykres dynamika wzrostów Apple jest mniejsza, niż gracza, którego twarzą jest Robert Lewandowski.

Huawei przynajmniej w naszym rejonie Europy środkowej działa jednak znacznie intensywniej, jeśli chodzi o PR i Marketing, a także ma szerszą ofertę modeli dopasowaną do zamożności tego regionu. O zmianę polityki produktowej Apple nie podejrzewam, kolejny raz jednak kłania się intensyfikacja działań edukacyjnych i promocyjnych w tej części świata.

Ciekawie jest tuż za podium rankingu. Na czwartym miejscu znalazł się Xiaomi, ten chiński producent z przytupem wdziera się na europejski rynek, wyprzedzając Lenovo, które na przykład w Polsce znaczy naprawdę niewiele. Poza pierwszą piątką znalazły się takie marki jak Sony, czy LG, które starają się mocno promować swoje telefony w Polsce współpracując często przy tym z telkomami. Ponad milion sprzedanych Xiaomi w kwartał w Europie to naprawdę świetny wynik.

Dane z Canalyst potwierdzają to, co można zaobserwować na rynku organoleptycznie. Pozycja chińskich marek rośnie. Sprzedaż iPhone’ów w Europie, zwłaszcza w naszym regionie również rośnie, choć na tle całej rzeczy urządzeń z Androidem, aż tak tego nie widać. Natomiast pozycja Samsunga jest na razie nie zagrożona, ale choć firma markę buduje na flagowcach takich jak S8, czy Note, to za sprzedaż odpowiadają średnie modele.

źródłoCanalys

13

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko