Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Samsung HMD Odyssey – nowe gogle do platformy Microsoftu

Samsung HMD Odyssey – nowe gogle do platformy Microsoftu

Paweł Okopień
paweloko
0
Dodane: 7 lat temu

Samsung HMD Odyssey to właśnie zapowiedziany nowy zestaw do mieszanej rzeczywistości Microsoftu. Urządzenie będzie kosztować 499 dolarów i w tym roku raczej nie trafi do Polski. Szykuje nam się jednak gorąca jesień pod znakiem wirtualnej rzeczywistości.

W dniu 3 października w San Francisco odbyła się konferencja Microsoftu, na której prezentowane było działanie platformy Windows Mixed Reality, która właśnie wchodzi na rynek konsumencki. Choć trzeba jasno stwierdzić, że mówimy tu o rozwiązaniach przede wszystkim biznesowych i okołobiznesowych, to nie jest sprzęt stworzony stricte dla domowej rozrywki i przeciętnych użytkowników.

Platforma Microsoftu bazuje na tym, co widzieliśmy już w goglach HoloLens. W przypadku pozostałych urządzeń została okrojona, tak aby cena urządzeń była przystępna. Koszt HoloLens to 3 tysiące dolarów, sprzęt Samsunga wyceniony został na 499 dolarów, a mają się pojawić produkty jeszcze tańsze – w okolicy 300 dolarów. Mówimy jednak nadal o kosztującym ponad tysiąc złotych akcesorium, wymagającym dużo pracy, aby spełniało swoje zadanie w konkretnym środowisku. Przy czym gogle Samsung HMD Odyssey sprzętowo prezentują się naprawdę dobrze. Urządzenie jest wyposażone w podwójny ekran AMOLED 3,5” o rozdzielczości 1440 na 1600 pikseli, dedykowane kontrolery, szereg czujników i wbudowane słuchawki AKG. Dla przeciętnych użytkowników nowości Microsoftu mogą pojawić się dopiero w 2018 roku. Spekuluje się o debiucie bezprzewodowych zestawów VR dla Xbox One X.

To jednak nie koniec rozwiązań VR, jakie zostaną zaprezentowane w najbliższym czasie. Najprawdopodobniej jeszcze dziś, tj. 4 października 2017 zostanie zaprezentowany sprzęt od Google’a i/lub kolejne inicjatywy związane z wirtualną rzeczywistością. Natomiast w następnym tygodniu Facebook ma dwudniową konferencję dla deweloperów poświęconą platformie Oculus. Te trzy wydarzenia powinny nam dać pełny obraz kondycji rynku VR. Cały tzw. hype związany z tą technologią na szczęście osiadł, choć wciąż analitycy snują wizję o olbrzymim potencjale rynku. Na razie brakuje jednak rozwiązań, które popchnęłyby technologię do przodu i rzeczywiście byłyby atrakcyjne dla przeciętnego użytkownika.

VR ma olbrzymi potencjał w prezentacjach biznesowych, wizualizacjach, pracach przy projektach architektonicznych, w działaniach promocyjnych i marketingowych, jest nieoceniony w nauce medycyny i pracy lekarskiej. Technologia ta ma szansę zrewolucjonizować cały rynek szkoleń i być dla wielu branż świetnym rozwiązaniem. W domowym zaciszu jej użyteczność w obecnej formie jest więcej niż dyskusyjna i przypomina mocno trend związany z okularami 3D w telewizorach.

Październik obfituje w konferencje, pytanie, czy Apple zdecyduje się na organizację jeszcze jednej. W końcu firma wyjątkowo dużo poświęciła w tym roku uwagi także VR i AR.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .