iMagazine

Apple odpowiada na aferę z bateriami

28/12/2017, 23:20 · · · 14

Apple zdecydowało się szerzej odnieść do zmniejszonej wydajności iPhone’ów z zużytą baterią. Producent wprowadzi w najbliższej przyszłości zmiany w iOS oraz zaoferuje tańszą wymianę baterii w iPhone’ach po gwarancji.

Na stronie Apple można przeczytać szerokie stanowisko firmy odnośnie bieżącej sytuacji. Firma podkreśla to wszystko o czym pisaliśmy wcześniej. Apple nie działa na niekorzyść klientów. Spowolnienie działania iPhone’ów ma zapobiec ich wyłączaniu się, natomiast nie jest celowym działaniem w celu postarzeniu urządzeń. Całość oświadczenia możecie przeczytać tutaj.

W ramach działań, Apple zamierza obniżyć o 50 USD koszty oficjalnej wymiany akumulatorów. Zamiast dotychczasowych 79 USD będzie to 29 USD. Akcja dla iPhone’ów 6 oraz nowszych (w tym Plusów), trwać będzie od stycznia, do końca grudnia 2018 roku. Ponadto, na początku przyszłego roku należy spodziewać się aktualizacji iOS, w której zostaną wprowadzone szczegółowe informacje na temat kondycji akumulatorów. Ponadto firma podkreśla, że ciągle pracuje nad zwiększeniem wydajności i naprawą wszelkich błędów, w tym nieoczekiwanych wyłączeń.

Na razie niestety informacja ta nie dostała spolszczenia i nie wiadomo, czy pojawi się również na lokalnej stronie Apple. Wiadomo jednak, że oficjalna wymiana akumulatorów po niższych cenach będzie dostępna na całym świecie. Wydaje się, że tym razem Apple tą wiadomością nie zakończy sytuacji kryzysowej, wręcz przeciwnie, może to być raczej dolanie oliwy do ognia. Nie sądzę jednak, aby akcja odbiła się wyraźnie na wynikach finansowych firmy. Działania podjęte przez Apple są jednak niewspółmierne do zaistniałej sytuacji. Komunikacja pojawiła się ze sporym opóźnieniem. Opłaty za wymianę akumulatorów są stosunkowo wysokie, zwłaszcza, że poza Unią Europejską gwarancja trwa raptem rok. Najbliższe tygodnie będą dla Apple ciężkie. Trudno jednak firmie współczuć, gdy reakcja PR jest tak mocno okrojona.

Czas pokaże jak Apple wybrnie z tej sytuacji. Kluczowa będzie też szybkość działania autoryzowanych punktów serwisowych oraz rozwiązania zastosowane w kolejnych odsłonach iOS.

14

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko

14
Dodaj komentarz

avatar
5 Comment threads
9 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
Do BłażejBłażejJacek OrlińskimadaHeaberq Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
mef
Gość
mef

„Firma podkreśla to wszystko o czym pisaliśmy wcześniej. Apple nie działa na niekorzyść klientów”

Jak każda korporacja… ‚działanie dla dobra klientów, chęć dostarczenia produktów na najwyższym poziomie”
Naprawęe ktoś wierzy w taki marketingowy korpobełkot daje się na to nabrać?

mada
Gość
mada

to nie jest belkot. tylko zadowoleni klienci wrócą.

mef
Gość
mef

Oczywiście, że jest. Taki marketingowy język stosuje KAŻDA korporacja. O dobru i zadowoleniu klientów, dostosowaniu do potrzeb, jak najlepszym dopasowaniu do oczekiwań i chęci dostarczenia jak najlepszego produktu.

Gdyby tak było i rzeczywiście nie mieli nic za uszami, a sam feature był genialny, to jako klienci wiedzielibyśmy już o nim już w dniu prezentacji nowych wersji ios.

mef
Gość
mef

PS Jakby nie mieli nic za uszami, to nie ratowaliby się nową ceną za wymianę baterii.

PPS To naprawdę jest wyższy poziom uwielbienia do podmiotu, z którym nie ma się żadnego związku i płaci duże pieniądze za produkty, żeby chwalić go za to, że nie umie wyprodukować stabilnego produktu, a żeby to zakryć ogranicza jego prędkość.
No super, pochwalmy apple za podwójny fail i udajmy, że nic się nie stało.

droplet
Gość
droplet

Nie pamiętam, żebym używał tego samego iPhona dłużej niż rok… więc problemów z baterią nie uświadczyłem. Z drugiej strony, co drugi sprzedany przeze mnie roczny iPhone padał w kilka miesięcy po sprzedaży i był wymieniany na 2 letniej gwarancji bez problemu. Moim zdaniem iPhone jest przewidziany na 1 rok bezproblemowego użytkowania.

Jaromir Kopp (Mac Wyznawca)
Gość

Paweł… weź nie pitol… jaka gwarancja poza unią? A w unii yo niby ile trwa?

Paweł Okopień
Gość
Paweł Okopień

W unii obowiązuje dwuletnia rękojmia sprzedawcy.

Jaromir Kopp (Mac Wyznawca)
Gość

Po pierwsze to nie gwarancja, po drugie obowiązuje TYLKO KONSUMENTÓW, a znaczna część sprzętu Apple jest kupowana na firmy.
Po trzecie, problemy z baterią bardzo ciężko udowodnić, a po roku ciężar udowodnienia niezgodności z umową spoczywa na użytkowniku. Jak wiele osób znasz, którym udało się skorzystać z naprawy baterii na prawie konsumenta po rocznej gwarancji?

Ive Appleseed
Gość
Ive Appleseed

„Po trzecie, problemy z baterią bardzo ciężko udowodnić”

Niby dlaczego ?

yasiek_
Gość

Mnie się to udało bez najmniejszego problemu. Podobnie jak wielu innym osobom. Telefon zakupiony w Apple Store, po ponad roku pojawił się problem z baterią, w Polsce dostałem nową sztukę.

Heaberq
Gość
Heaberq

Dwa telefony oddawałem tak na rękojmie, przyjęli bez pytania i wymienili na nowe sztuki.
Twój post to jedno, rzeczywistość to drugie.

Jacek Orliński
Gość

W Polsce to powinno być ok 129 zł. Bardzo okazyjnie, ciekawe czy tyle będzie kosztować. Apple jest w stanie wymusić ceny na autoryzowanych serwisach?

Błażej
Gość
Błażej

Jak przypuszczam wymiana tylko w Appstore, których w Polsce nie ma więc nie obejmie to Polski. Dobrze zgaduję?

Do Błażej
Gość
Do Błażej

Źle zgadujesz. App Store to sklep z aplikacjami i jest dostępny w Polsce.