Apple Music ma 36 milionów użytkowników, latem powinien dogonić Spotify w Stanach Zjednoczonych
Apple Music ma już 36 milionów subskrybentów, to wciąż blisko połowa tego, co Spotify. Jednak to Apple Music rośnie szybciej od swojego rywala i jeszcze tego lata powinno stać się serwisem streamingowym numer 1 w Stanach Zjednoczonych.
Podczas ogłoszenia ostatnich wyników finansowych Apple pochwaliło się, że 240 milionów użytkowników płaci Apple za jakiekolwiek usługi w modelu subskrypcji. Jednak z samego Apple Music po 2,5 roku od startu korzysta 36 milionów użytkowników, głównie ze Stanów Zjednoczonych. Do takich danych dotarł Street Journal. Okazuje się też, że Apple Music na rynku amerykańskim rośnie o 5% w ciągu miesiąca, natomiast tempo wzrostu Spotify to jedynie 2%. Według szacunków reporterów WSJ latem Apple Music powinno prześcignąć Spotify, pod względem liczby subskrybentów, na terenie Stanach Zjednoczonych.
Pomóc w tym powinien także debiut HomePoda. Głośnik Apple jest stworzony z myślą o korzystaniu z usługi muzycznej firmy. Dużo też będzie zależeć od filmowej strategii Apple. Nadal nie wiadomo, czy planowane przez Apple produkcje telewizyjne pojawią się w Apple Music, czy zostanie stworzona dla nich osobna usługa.
Za wyborem serwisu streamingowego w tej chwili nie przemawia raczej sama zawartość biblioteki, a dodatkowe czynniki. Tidal to najciekawsza propozycja dla tych, którzy mogą mieć go za darmo u swojego operatora. Spotify jest wszechobecny, jeśli chodzi o urządzenia i posiada świetnie skrojone playlisty. Natomiast Apple Music jest ściśle zintegrowane z systemami Apple, ma też lubiane przez wielu, własne stacje radiowe oraz kilka produkcji wideo.