Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Nowe treści 4K od Orange – według badań firmy 29% Polaków planuje zakup telewizora 4K w najbliższym czasie

Nowe treści 4K od Orange – według badań firmy 29% Polaków planuje zakup telewizora 4K w najbliższym czasie

Paweł Okopień
paweloko
1
Dodane: 6 lat temu

Technologiczna rywalizacja na treści 4K odbywa się obecnie wyłącznie między Orange i nc+. Nowe rozdanie jest praktycznie pomijane przez Cyfrowy Polsat, UPC, Vectra, Toya i innych operatorów. Orange zapowiada, że wkrótce w ofercie 4K pojawią się mocne filmowe tytuły od Warner Bros. Jednocześnie operator dzieli się ciekawymi wynikami badań o telewizorach 4K.

Orange podpisał umowę z Warner Bros dzięki której od końca maja w bibliotece filmów 4K pojawią się nowe pozycje. W UHD abonenci usługi światłowodowej z odpowiednim dekoderem będą mogli zobaczyć Ligę Sprawiedliwości i Geostorm. Dodatkowo Orange ma liczne materiały od Discovery oraz treści na kanałach Eleven Sports 1 i Festival 4K.

Przy okazji Orange zdradza również ciekawe dane. Zlecone zostały badania firmie Millward Brown. Według nich telewizor 4K ma w domach już 12% Polaków. Natomiast 29% planuje taki zakup w nadchodzących miesiącach. Chęć oglądania filmów, seriali i sportu w rozdzielczości 4K deklaruje aż 82% badanych. Wyniki tego badania są bardzo optymistyczne, zwłaszcza ta deklaracja o zakupie telewizora 4K w najbliższym czasie.

Jest to pewne zaskoczenie i mimo wszystko sam podchodzę do tych wyników z dużą ostrożnością. O ile 12% Polaków z telewizorami 4K jest jak najbardziej realne, to rychły zakup nowego TV przez kolejne 29% jest mało realny. Od 6 lat sprzedaż telewizorów jest na podobnym poziomie około 2 miliona odbiorników rocznie. Rynek właściwie się kurczy, często rezygnujemy z drugiego telewizora w domu na rzecz tabletów i smartfonów. Telewizory wymieniamy też stosunkowo rzadko 7-10 lat to przeciętny okres użytkowania, wiele odbiorników w gospodarstwach domowych jest jeszcze starsza. Nie spodziewam się nagłego boomu na telewizory.

Jednocześnie oczywiście przy okazji mundialu każdy z producentów stara się swoje ugrać. LG ruszyło z kampanią promocyjną oferując akcesoria sportowe New Balance przy zakupie telewizora, a akcji towarzyszy wizerunek Jacka Gmocha. Samsung ekrany QLED promuje natomiast spotami i innymi działaniami z wizerunkiem selekcjonera Adama Nawałki. Niestety piłkarze, trener oraz związek starają się jak najwięcej zyskać przed mundialem. Dlatego tuż po spocie Nawałki z telewizorem Samsunga widzimy go promującego parówki Berlinki. Kamil Grosicki zdecydował się za to promować telewizory marki Manta. Miejmy nadzieje, że nie skończy się to jak w 2002 roku. Finalnie po mundialu jedna z firm zdecydowała się na kampanie nagrywarek CD z hasłem „przegrywają tak szybko jak nasi piłkarze”.

Wróćmy jednak do Orange i treści 4K. Działania te napawają optymizmem, 4K zaczyna się rozkręcać. Jak widać zarówno Orange, jak i nc+ budują też pewną świadomość masowych konsumentów o istnieniu technologii 4K. Najważniejsze jest jednak to, że treści jest coraz więcej. Być może jeszcze przed mundialem zobaczymy transmisję z turnieju tenisowego Rolland Garros w innych krajach na ten francuski turniej ruszył specjalny kanał Eurosport 4K.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 1