Nowe reklamy iPhone X w piłkarskim klimacie

14/06/2018, 12:16 · · · 2

O mundialu nie zapomniało także Apple. Siri zyskała umiejętność podania terminarza mundialu i wyników1, w App Store wyróżnione są aplikacje nawiązujące do Mistrzostw Świata. Zaskakiwać mogą natomiast reklamy iPhone’a X również skupione na piłce nożnej.

Apple właśnie udostępniło cztery nowe spoty, które jednocześnie nawiązują do piłki nożnej, jak i do poprzedniej serii reklam Apple „How to shoot”. To też swoista gra słów w końcu shoot to jednocześnie fotografować, jak i strzelać piłką. Nowe spoty są także związane z rosnącą popularnością piłki nożnej w Stanach Zjednoczonych. Na Starym Kontynencie, to futbol króluje od wieków, natomiast amerykanie nie przywiązywali do niego większej uwagi.

Dla amerykanów ważniejsze od Mundialu są rodzime rozgrywki NBA, NHL, czy NFL. Dopiero teraz intensyfikowane są działania różnych środowisk na rzecz popularyzacji tego sportu zarówno jeśli chodzi o grę, jak i oglądanie. Powstają nowe drużyny. Sam niedawno byłem świadkiem tego jak promowany jest nowy klub Atlanta United, a niebawem do MLS dołączy zespół stworzony przez Backhama. Nawet gra FIFA 18 ma tryb fabularny tak skonstruowany, by nawiązać do Stanów Zjednoczonych, co oczywiście jest ukłonem do tamtejszych odbiorców. Podobnie należy odbierać wczorajsze przyznanie organizacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2026 właśnie Stanom Zjednoczonym, Kanadzie i Meksykowi.

Apple ze swoimi nowymi, krótkimi spotami doskonale się w to wpisuje. Z jednej strony pokazuje funkcje aparatu w iPhone X, a z drugiej przypomina, że właśnie rozpoczyna się największa impreza sportowa.

  1. Oczywiście już rozegranych spotkań
2

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko