Nowa aplikacja mBanku ze wsparciem dla Apple Pay

20/06/2018, 09:30 · · · 8

Wczoraj weszła do użytku na terenie Polski usługa, na którą wszyscy czekali – Apple Pay. Teraz mieliśmy okazję przetestować nową aplikację mBanku, która dziś wchodzi do App Store i będzie wspierać funkcję dodania karty do walleta z wykorzystaniem autoryzacji w aplikacji.

Wprowadzenie Apple Pay to nie jedyna nowość w mBanku w ostatnich dniach, kolejną jest nowa aplikacja. W aplikacji będzie można też otworzyć konto.

Poza nowym system płatności, pojawiła się też możliwość otwarcia rachunku wprost ze smartfona. Z tej możliwości będą mogli korzystać użytkownicy urządzeń z systemem iOS. W mBanku stanowią oni już 25 procent wszystkich użytkowników aplikacji mobilnej.

Konto w mBanku będzie można założyć mobilnie w systemie iOS, bez konieczności wizyty w placówce czy kontaktu z kurierem. Wkrótce możliwość otwarcia rachunku w aplikacji pojawi się także na urządzeniach z Androidem.

Wystarczy kilka prostych kroków:

  • po pobraniu aplikacji na smartfona należy wybrać opcję „Otwórz rachunek przez wideo” z wykorzystaniem dowodu osobistego;
  • podczas rozmowy video z ekspertem banku, użytkownik zostanie poproszony o pokazanie dowodu osobistego i wykonanie zdjęć – na podstawie fotografii dokumentu konsultant zweryfikuje klienta, a następnie złoży wniosek o rachunek w jego imieniu (wcześniej uzupełniając go niezbędnymi danymi osobowymi);
  • podpisanie umowy następuje zaraz po zakończonej rozmowie video – bezpośrednio w aplikacji; podpisem jest specjalny kod przekazywany w ramach połączenia telefonicznego;
  • na koniec klient może od razu powiązać swoją aplikację mobilną z nowym kontem i aktywować kanały dostępu do banku.

Klienci mBanku są jednymi z najbardziej aktywnych użytkowników rozwiązań mobilnych na polskim rynku. Już co czwarty z nich korzysta z aplikacji mobilnej. W tym gronie ponad 25 proc. stanowią posiadacze urządzeń Apple – to znacznie więcej niż średnia globalna wynosząca według różnych szacunków 14 proc.

Według danych mBanku, użytkownicy systemu iOS chętniej korzystają z aplikacji bankowej. Dwa razy częściej płacą też kartą on-line, wydając przy tym połowę więcej niż posiadacze telefonów z innym systemem.

Obecnie już co trzeci użytkownik aplikacji mobilnej mBanku płaci mobilnie telefonem. Grono użytkowników technologii HCE oraz BLIK-a w mBanku liczy już ponad 400 tys. i wciąż się zwiększa.

Nowa aplikacja mBanku udostępniająca usługę otwarcia rachunku w aplikacji właśnie wystartowała. Już ją testowaliśmy. Rozwiązanie jest nowatorskie i działa bardzo dobrze i szybko, a kontakt z żywym konsultantem wewnątrz aplikacji robi niesamowite wrażenie.

mBank udostępnił również możliwość zarządzania zleceniami stałymi z poziomu aplikacji mobilnej. Wystarczy wejść w opcje płatności, aby ustawić nowe zlecenie, odwołać lub zmodyfikować istniejące.

Globalna firma doradcza Forrester  w swoim raporcie The Forrester Banking Wave™: European Mobile Apps, Q2 2018, uznała niedawno aplikację mBanku za trzecią najlepszą w Europie, doceniając zwłaszcza jej funkcjonalność i użyteczność.

Od teraz, od momentu udostępnienia nowej aplikacji mBanku, dodawanie karty do Apple Pay będzie działać ze standardową autoryzacją SMS oraz z drugą opcją weryfikacji, właśnie z poziomu nowej aplikacji.

Niestety wersja dla iPada na tym etapie nie posiada opcji wideoweryfikacji – zostanie ona wprowadzona w późniejszym terminie.

★ Nowa aplikacja mBank w App Store →

8

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii i dobrej kuchni. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada