iMagazine

Nowa aplikacja mBanku ze wsparciem dla Apple Pay

20/06/2018, 09:30 · · · 8

Wczoraj weszła do użytku na terenie Polski usługa, na którą wszyscy czekali – Apple Pay. Teraz mieliśmy okazję przetestować nową aplikację mBanku, która dziś wchodzi do App Store i będzie wspierać funkcję dodania karty do walleta z wykorzystaniem autoryzacji w aplikacji.

Wprowadzenie Apple Pay to nie jedyna nowość w mBanku w ostatnich dniach, kolejną jest nowa aplikacja. W aplikacji będzie można też otworzyć konto.

Poza nowym system płatności, pojawiła się też możliwość otwarcia rachunku wprost ze smartfona. Z tej możliwości będą mogli korzystać użytkownicy urządzeń z systemem iOS. W mBanku stanowią oni już 25 procent wszystkich użytkowników aplikacji mobilnej.

Konto w mBanku będzie można założyć mobilnie w systemie iOS, bez konieczności wizyty w placówce czy kontaktu z kurierem. Wkrótce możliwość otwarcia rachunku w aplikacji pojawi się także na urządzeniach z Androidem.

Wystarczy kilka prostych kroków:

  • po pobraniu aplikacji na smartfona należy wybrać opcję „Otwórz rachunek przez wideo” z wykorzystaniem dowodu osobistego;
  • podczas rozmowy video z ekspertem banku, użytkownik zostanie poproszony o pokazanie dowodu osobistego i wykonanie zdjęć – na podstawie fotografii dokumentu konsultant zweryfikuje klienta, a następnie złoży wniosek o rachunek w jego imieniu (wcześniej uzupełniając go niezbędnymi danymi osobowymi);
  • podpisanie umowy następuje zaraz po zakończonej rozmowie video – bezpośrednio w aplikacji; podpisem jest specjalny kod przekazywany w ramach połączenia telefonicznego;
  • na koniec klient może od razu powiązać swoją aplikację mobilną z nowym kontem i aktywować kanały dostępu do banku.

Klienci mBanku są jednymi z najbardziej aktywnych użytkowników rozwiązań mobilnych na polskim rynku. Już co czwarty z nich korzysta z aplikacji mobilnej. W tym gronie ponad 25 proc. stanowią posiadacze urządzeń Apple – to znacznie więcej niż średnia globalna wynosząca według różnych szacunków 14 proc.

Według danych mBanku, użytkownicy systemu iOS chętniej korzystają z aplikacji bankowej. Dwa razy częściej płacą też kartą on-line, wydając przy tym połowę więcej niż posiadacze telefonów z innym systemem.

Obecnie już co trzeci użytkownik aplikacji mobilnej mBanku płaci mobilnie telefonem. Grono użytkowników technologii HCE oraz BLIK-a w mBanku liczy już ponad 400 tys. i wciąż się zwiększa.

Nowa aplikacja mBanku udostępniająca usługę otwarcia rachunku w aplikacji właśnie wystartowała. Już ją testowaliśmy. Rozwiązanie jest nowatorskie i działa bardzo dobrze i szybko, a kontakt z żywym konsultantem wewnątrz aplikacji robi niesamowite wrażenie.

mBank udostępnił również możliwość zarządzania zleceniami stałymi z poziomu aplikacji mobilnej. Wystarczy wejść w opcje płatności, aby ustawić nowe zlecenie, odwołać lub zmodyfikować istniejące.

Globalna firma doradcza Forrester  w swoim raporcie The Forrester Banking Wave™: European Mobile Apps, Q2 2018, uznała niedawno aplikację mBanku za trzecią najlepszą w Europie, doceniając zwłaszcza jej funkcjonalność i użyteczność.

Od teraz, od momentu udostępnienia nowej aplikacji mBanku, dodawanie karty do Apple Pay będzie działać ze standardową autoryzacją SMS oraz z drugą opcją weryfikacji, właśnie z poziomu nowej aplikacji.

Niestety wersja dla iPada na tym etapie nie posiada opcji wideoweryfikacji – zostanie ona wprowadzona w późniejszym terminie.

★ Nowa aplikacja mBank w App Store →

8

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii i dobrej kuchni. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada


8
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
pdMZ69MacieyMichał Jakubowski (revanmj)Klient Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
andig89
Gość
andig89

A wystawianie faktur przez telefon nadal jest dla nich zaskoczeniem i innowacyjnym pomysłem na który nie wpadli… Założenie rachunku to nic specjalnego, no chyba, że ktoś codziennie jakiś zakłada… Brakuje zaawansowanych filtrów jakie są na www itd. itd. Generalnie apka jest dobra jak na podstawowe funkcjonalności.

Klient
Gość
Klient

Wyjatkowo kiepski bank. Nawet potwierdzenia zlecenia przelewu nie mozna u nich wydrukować. A takich kwiatków jest więcej.

andig89
Gość
andig89

Kiepskim bym go nie nazwał. Bank jak bank, po prostu aplikacja mobilna jest uboga.

pd
Gość
pd

po wykonaniu wydrukujesz gdy przelew jest po sesji, przed wykonaniem logiczne ze nie można wydrukować potwierdzenia gdyż nie ma co potwierdzać poza tylko zleceniem. pd

andig89
Gość
andig89

Oczywiście masz rację. Ja ogólnie oceniam tą aplikację.

Michał Jakubowski (revanmj)
Gość

Ktoś ma dostępną opcję dodania karty do Apple Pay z aplikacji? Znajomy jej nigdzie nie widzi.

Maciey
Gość
Maciey

Niestety tak to nie działa – https://twitter.com/mBankpl/status/1009387279549333504
Przez to dziwie się, skąd ten hype na mBank. Założenie konta przez telefon – wow! „Innowacja”. Dajcie spokój…
Mógłbym się ekscytować, gdyby po założeniu konta w ten sposób i złożeniu wniosku o kartę, można by ją było OD RAZU dodać do Apple Pay. Czekanie tydzień na kartę to żadne udogodnienie.

MZ69
Gość
MZ69

Dosłownie przed chwilą próbowałem założyć konto przez video. Po dość długim oczekiwaniu wiosek został odrzucony. Jako powód podano przeciążenie serwerów. To trochę słabo jak na „inowacyjny” bank. Również to potwierdza wiele opini o częstych awariach i niezadowoleniu klientów.