Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu eSIM w Orange już oficjalnie

eSIM w Orange już oficjalnie

Paweł Okopień
paweloko
48
Dodane: 5 lat temu

Orange Polska wprowadził eSIM czyli elektroniczną wersję karty SIM dla urządzeń mobilnych. Na początek będzie można ją zainstalować na trzech modelach smartfonów i korzystać tak samo, jak z tradycyjnej karty. Wdrożenie eSIM na smartwatchach planowane jest na początku 2019 roku. Pierwsze pięć wymian kart eSIM będzie darmowe.

Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami w tym tygodniu Orange wystartował ze wsparciem dla eSIM. Na razie usługa działa na trzech smartfonach, wszystkie to najnowsze iPhone’y, czyli iPhone XS, XS Max oraz XR. Wymiany na eSIM można dokonać w Salonie, przez Infolinie lub za pomocą portalu Mój Orange. Następnie wystarczy na iPhonie zeskanować kod QR, co pokazał rzecznik prasowy operatora na swoim twitterze.

Na razie usługa ograniczona jest do iPhone’ów, nie ma więc opcji uruchomienia jej na iPadach, ani Apple Watch, ani też innych urządzeniach ze wsparciem dla eSIM. Wkrótce sytuacja powinna się zmienić.Przygotowujemy się do wdrożenia eSIM na kolejnych urządzeniach – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska. Co ważne wymiana na eSIM odbywa się bez żadnych opłat i dotyczy zarówno użytkowników abonamentowych, jak i pre-paid oraz Orange dla Firm. Na razie nie mamy informacji o użytkownikach nju mobile. Pierwsze pięć wymian w miesiącu jest bezpłatne, każda kolejna kosztuje 25 zł.

Dzięki eSIM nowe iPhone’y mogą działać jak telefony Dual SIM, z drugą klasyczną kartą nanoSIM, co dla wielu może być wygodną opcją zwłaszcza przy dłużyszych pobytach w krajach gdzie nie obowiązuje Unijny Roaming.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 48

Niestety, nie dziala. Nie mozna wymienic ani karty abonamentowej ani prepaid.
Proba przez strone, przez konsultanta i salon.
Prawie nikt nie wie o co chodzi. Kompletnie nieprzygotowani. Jako to Orange….niestety

Jak nie widzisz żadnej opcji związanej z eSIM – ja tak miałem – to polecono mi założyć jeszcze raz konto w nowym Mój Orange, pod adresem: https://www.orange.pl/twojekonto/rejestracja , założyłem i od razu pojawiła się opcja eSIM. Mam taryfę Orange Free na kartę i w tej taryfie jest, w abonamentowych chyba we wszystkich w miarę nowych jest na 100% dostępna eSIM.

“Rejestracja z wolnej ręki jest zablokowana” taki oto komunikat ukazał mi się po kliknięciu na ten link :( W salonie firmowym też nie dali rady wygenerować kodu qr. Generalnie jest jakiś mega problem chyba ;)

ja wymieniłem w 5 minut poprzez swoje konto w Orange – samodzielnie. jest samouczek, krok po kroku prowadzi. może w Twojej taryfie nie jest to dostępne. u mnie było i wymieniłem sprawnie sam

Maja jakies problemy, nawet zakup nowej karty nie dawal mozliwosci uruchomienia. Salon przy Swietokrzyskiej w Warszawie

też próbowałem i dochodze do autoryzacji sms’em zlecenia (przez stronę) i wali błąd zlecenia :-)… dupa. Infolinia nie wie co jest grane :-(.
Muszę czekać aż ktoś z technicznego się do mnie odezwie :-(

Tak więc orange narazie się nie popisał :-(

Siema.
1. Nie mogę wykonać zmiany na eSim prze moje konto poniewż mam inny widok – niż ten pokazywany przez @RzecznikOrange
2. Przez telefon rozmawiałem z Pane, który powiedział do dostanę maila, a dostałem SMS podaj numer i puk “what!” z numeru 80511 – czyli mogę się tylko domyślać, że to Orange lub jakaś próba wyciągnięcia danych.
3. Napisałem przez mój orange do doradcy to odesłał mnie na stronkę. Odpisałem, że to nie działa to Pani zakończyła rozmowę odsyłając mnie na infolinię.
4. Napisałem przez Messengera na FB to dostałem info, że nie działa i naprawiają czyli “Fuckup” w najlepszym wydaniu. ;) pozostaje czekać.

Pozdro dla manianów Iphonów ;)

Napisałem o tym wyżej w komentarzach co trzeba w takiej sytuacji zrobić – miałem tak samo.

Ale to nie jest rozwiazanie, tylko obejście w duplikowaniu kont. Ja mam kilka numerów i nie wiem jak zachowa się system, czy do nowego konta zostaną przeniesione pozostałe numery.

To nie jest obejście problemu a jego rozwiązanie – inaczej tego nie zrobisz. Musisz mieć nowy typ konta. Ja miałem to samo i musiałem tak zrobić, pomimo że moje wcześniejsze konto było założone ledwie kilka dni wcześniej.

Dzwoniłem wczoraj, zaraz po starcie usługi na *100 z tym problemem, miła Pani przetrzymała mnie chwile na linii, bo sama nie mogła nic zrobić po czym wróciła do mnie z informacją od techników żeby spróbować przez Mój Orange lub udać się do salonu – ja lubię wszystko robić bez wychodzenia z domu więc nie odpuściłem. Zwłaszcza dlatego że inna osoba dostała info od innego konsultanta że musi zmienić typ konta Mój Orange na nowe i u tej osoby eSIM był dostępny do wymiany.

Równolegle co prowadziłem rozmowę z konsultantką na *100, napisałem do Wojtka (Rzecznika Orange) na Twitterze o swoim problemie – podając numer którego to dotyczy. Chwile po nieudanej próbie otrzymania eSIM via konsultant tel,, wrócił do mnie Wojtek z informacją iż muszę założyć nowe konto – link jaki dostałem masz kilka komentarzy powyżej. Rzecznik, człowiek który takimi sprawami się nie powinien zajmować, stanął na wysokości zadania i pomógł ASAP. Tutaj wielki ukłon do niego z mojej strony.

Jeśli chodzi o samo konto, to ja założyłem przez ten link dokładnie na te same dane co poprzednio – podając ten sam adres e-mail, numer telefonu i hasło. Tak więc ciężko mi stwierdzić czy ono zostało zduplikowane, podejrzewam raczej że zostało nadpisanie bo później już loguje się przez stronę główną, jak do wcześniejszego konta tylko nie podaje już nr. tel jako login a właśnie adres e-mail. W aplikacji mobilnej, dalej jako login wpisuje się numer tel.

W każdym razie, jak założysz tak nowe konto, to jest duży procent na to że dopiszą Ci tam wszystkie dotychczas dodane numery jakie masz do obecnego konta. Jeśli tego nie zrobisz, to sam siebie pozbawiwszy szybkiej i łatwej możliwości generowania kart eSIM. Ostatecznie, jeśli Twoje numery nie zostaną automatycznie dopisane, to jaki jest problem dopisać je ponownie do nowego konta? Ile ich masz, że może stanowić to problem? 50, 100, 200?

Niestety ale ten sposób u mnie nie działa. Pod tym linkiem podałem raz jeszcze te dane o które proszą i otrzymałem informacje zwrotną: “nie można utworzyć konta dla Twojej usługi”.

Ach te pisanie w tramwaju co telepie ;) i robią się literówki ;)

Kurde, tak nie mogłem się doczekać tego eSIM’a. W sumie sam nie wiem czemu…

Jak już aktywowali eSIM’a to teraz tak myśle że to był błąd. Przecież jak coś mi się stanie z telefonem i będę musiał go oddać to się do innego nie podepnę. Hmm… nie wiem czy w tym momencie warto wymienić.

Zwłaszcza że na AW4 eSIM jeszcze nie działa.

nie ma problemu, wymieniasz eSIM tak jak zwykły SIM. jest to bardzo proste:
“Usunięcie (skasowanie) karty eSIM z poziomu urządzenia za pomocą funkcjonalności udostępnionych przez producenta
urządzenia lub w ustawieniach systemowych urządzenia, nie powoduje rozwiązania umowy o świadczenie usług
telekomunikacyjnych i zaprzestania naliczania opłat. Nie ma możliwości odzyskania karty eSIM usuniętej (skasowanej) z
urządzenia, a także utraconej wraz z urządzeniem lub w wyniku jego uszkodzenia. W takim przypadku należy wymienić kartę eSIM
na nową kartę eSIM i pobrać ją ponownie na urządzenie.”

Niestety, nie dziala. Nie mozna wymienic ani karty abonamentowej ani prepaid.
Proba przez strone, przez konsultanta i salon.
Prawie nikt nie wie o co chodzi. Kompletnie nieprzygotowani. Jako to Orange….niestety

ja wymieniłem w 5 minut poprzez swoje konto w Orange – samodzielnie. jest samouczek, krok po kroku prowadzi. może w Twojej taryfie nie jest to dostępne. u mnie było i wymieniłem sprawnie sam

Maja jakies problemy, nawet zakup nowej karty nie dawal mozliwosci uruchomienia. Salon przy Swietokrzyskiej w Warszawie

też próbowałem i dochodze do autoryzacji sms’em zlecenia (przez stronę) i wali błąd zlecenia :-)… dupa. Infolinia nie wie co jest grane :-(.
Muszę czekać aż ktoś z technicznego się do mnie odezwie :-(

Tak więc orange narazie się nie popisał :-(

Jak nie widzisz żadnej opcji związanej z eSIM – ja tak miałem – to polecono mi założyć jeszcze raz konto w nowym Mój Orange, pod adresem: https://www.orange.pl/twojekonto/rejestracja , założyłem i od razu pojawiła się opcja eSIM. Mam taryfę Orange Free na kartę i w tej taryfie jest, w abonamentowych chyba we wszystkich w miarę nowych jest na 100% dostępna eSIM.

“Rejestracja z wolnej ręki jest zablokowana” taki oto komunikat ukazał mi się po kliknięciu na ten link :( W salonie firmowym też nie dali rady wygenerować kodu qr. Generalnie jest jakiś mega problem chyba ;)

A co z kartą fizyczną, przestaje działać? Chodzi o sytuację, w której telefon ulega awarii, trafia na serwis na 2-3 tygodnie, a nie ma się drugiego Xs pod ręką. Czy zadziała stara karta w zapasowym telefonie, czy jesteśmy skazani na 3 tygodnie poza siecią? :)

Tak, przestaje działać. Każda karta ma swój numer – mowa o numerze karty SIM, do którego dopisywany jest Twój numer telefonu po stronie operatora. Generując eSIM, generowany jest nowy numer karty SIM (w tym przypadku eSIM, czyli karty wirtualnej) i do tego numeru jest przepisywany twój numer telefonu, więc odpowiedź brzmi: TAK – fizyczna (stara karta) przestaje działać.

Po wygenerowaniu eSIM, dostajesz QR code do zeskanowania oraz informacje jaki jest numer wirtualnej karty do której przypisano twój numer telefonu, jak i nowy PIN oraz PUK, które trzeba zapisać w bezpiecznym miejscu (polecam apke 1Password).

Jak Ci padnie telefon, to możesz przenieść na drugi, poprzez wygenerowanie kolejny raz eSIM na stronie operatora, do 5 razy w miesiącu masz za free – większość serwisów autoryzowanych Apple ma opcje wypożyczenia sprzętu na okres naprawy. Jest też opcja, że pójdziesz do salonu i wrócisz przejściowo do fizycznej SIM – tak, kosztuje to 25zł, ale to nie majątek!

Ze strony Orange:
„W przypadku uszkodzenia urządzenia z funkcją eSIM, możesz bezpłatnie wymienić zainstalowaną w nim kartę eSIM na zwykłą kartę SIM w punkcie sprzedaży Orange.”

Tak, ale trzeba będzie udowodnić uszkodzenie urządzenia, tak na słowo ci nikt nie uwierzy raczej. Jak napisałem, lepiej się przygotować na 25zl lub ewentualnie zanieść kwitek z Cortland/iMad o tym że urządzenie zostało oddane do serwisu.

Siema.
1. Nie mogę wykonać zmiany na eSim prze moje konto poniewż mam inny widok – niż ten pokazywany przez @RzecznikOrange
2. Przez telefon rozmawiałem z Pane, który powiedział do dostanę maila, a dostałem SMS podaj numer i puk „what!” z numeru 80511 – czyli mogę się tylko domyślać, że to Orange lub jakaś próba wyciągnięcia danych.
3. Napisałem przez mój orange do doradcy to odesłał mnie na stronkę. Odpisałem, że to nie działa to Pani zakończyła rozmowę odsyłając mnie na infolinię.
4. Napisałem przez Messengera na FB to dostałem info, że nie działa i naprawiają czyli „Fuckup” w najlepszym wydaniu. ;) pozostaje czekać.

Pozdro dla manianów Iphonów ;)

Ach te pisanie w tramwaju co telepie ;) i robią się literówki ;)

Napisałem o tym wyżej w komentarzach co trzeba w takiej sytuacji zrobić – miałem tak samo.

Ale to nie jest rozwiazanie, tylko obejście w duplikowaniu kont. Ja mam kilka numerów i nie wiem jak zachowa się system, czy do nowego konta zostaną przeniesione pozostałe numery.

To nie jest obejście problemu a jego rozwiązanie – inaczej tego nie zrobisz. Musisz mieć nowy typ konta. Ja miałem to samo i musiałem tak zrobić, pomimo że moje wcześniejsze konto było założone ledwie kilka dni wcześniej.

Dzwoniłem wczoraj, zaraz po starcie usługi na *100 z tym problemem, miła Pani przetrzymała mnie chwile na linii, bo sama nie mogła nic zrobić po czym wróciła do mnie z informacją od techników żeby spróbować przez Mój Orange lub udać się do salonu – ja lubię wszystko robić bez wychodzenia z domu więc nie odpuściłem. Zwłaszcza dlatego że inna osoba dostała info od innego konsultanta że musi zmienić typ konta Mój Orange na nowe i u tej osoby eSIM był dostępny do wymiany.

Równolegle co prowadziłem rozmowę z konsultantką na *100, napisałem do Wojtka (Rzecznika Orange) na Twitterze o swoim problemie – podając numer którego to dotyczy. Chwile po nieudanej próbie otrzymania eSIM via konsultant tel,, wrócił do mnie Wojtek z informacją iż muszę założyć nowe konto – link jaki dostałem masz kilka komentarzy powyżej. Rzecznik, człowiek który takimi sprawami się nie powinien zajmować, stanął na wysokości zadania i pomógł ASAP. Tutaj wielki ukłon do niego z mojej strony.

Jeśli chodzi o samo konto, to ja założyłem przez ten link dokładnie na te same dane co poprzednio – podając ten sam adres e-mail, numer telefonu i hasło. Tak więc ciężko mi stwierdzić czy ono zostało zduplikowane, podejrzewam raczej że zostało nadpisanie bo później już loguje się przez stronę główną, jak do wcześniejszego konta tylko nie podaje już nr. tel jako login a właśnie adres e-mail. W aplikacji mobilnej, dalej jako login wpisuje się numer tel.

W każdym razie, jak założysz tak nowe konto, to jest duży procent na to że dopiszą Ci tam wszystkie dotychczas dodane numery jakie masz do obecnego konta. Jeśli tego nie zrobisz, to sam siebie pozbawiwszy szybkiej i łatwej możliwości generowania kart eSIM. Ostatecznie, jeśli Twoje numery nie zostaną automatycznie dopisane, to jaki jest problem dopisać je ponownie do nowego konta? Ile ich masz, że może stanowić to problem? 50, 100, 200?

Niestety ale ten sposób u mnie nie działa. Pod tym linkiem podałem raz jeszcze te dane o które proszą i otrzymałem informacje zwrotną: “nie można utworzyć konta dla Twojej usługi”.

Macie tak, że jak rozmawiacie przez telefon na Orange na eSim to tracicie zasięg na czas rozmowy na drugiej w tym przypadku fizycznej karcie (PLAY)? To normalne? Takie jest założenie? Czy czekamy na aktualizacje iOS?
Pozdrawiam

tak takie jest założenie gdyż Iphone ma dual sim lecz nie active ale standby

Szkoda, jestem trochę rozczarowany bo nie wiedziałem.

Kurde, tak nie mogłem się doczekać tego eSIM’a. W sumie sam nie wiem czemu…

Jak już aktywowali eSIM’a to teraz tak myśle że to był błąd. Przecież jak coś mi się stanie z telefonem i będę musiał go oddać to się do innego nie podepnę. Hmm… nie wiem czy w tym momencie warto wymienić.

Zwłaszcza że na AW4 eSIM jeszcze nie działa.

nie ma problemu, wymieniasz eSIM tak jak zwykły SIM. jest to bardzo proste:
“Usunięcie (skasowanie) karty eSIM z poziomu urządzenia za pomocą funkcjonalności udostępnionych przez producenta
urządzenia lub w ustawieniach systemowych urządzenia, nie powoduje rozwiązania umowy o świadczenie usług
telekomunikacyjnych i zaprzestania naliczania opłat. Nie ma możliwości odzyskania karty eSIM usuniętej (skasowanej) z
urządzenia, a także utraconej wraz z urządzeniem lub w wyniku jego uszkodzenia. W takim przypadku należy wymienić kartę eSIM
na nową kartę eSIM i pobrać ją ponownie na urządzenie.”

A co z kartą fizyczną, przestaje działać? Chodzi o sytuację, w której telefon ulega awarii, trafia na serwis na 2-3 tygodnie, a nie ma się drugiego Xs pod ręką. Czy zadziała stara karta w zapasowym telefonie, czy jesteśmy skazani na 3 tygodnie poza siecią? :)

Tak, przestaje działać. Każda karta ma swój numer – mowa o numerze karty SIM, do którego dopisywany jest Twój numer telefonu po stronie operatora. Generując eSIM, generowany jest nowy numer karty SIM (w tym przypadku eSIM, czyli karty wirtualnej) i do tego numeru jest przepisywany twój numer telefonu, więc odpowiedź brzmi: TAK – fizyczna (stara karta) przestaje działać.

Po wygenerowaniu eSIM, dostajesz QR code do zeskanowania oraz informacje jaki jest numer wirtualnej karty do której przypisano twój numer telefonu, jak i nowy PIN oraz PUK, które trzeba zapisać w bezpiecznym miejscu (polecam apke 1Password).

Jak Ci padnie telefon, to możesz przenieść na drugi, poprzez wygenerowanie kolejny raz eSIM na stronie operatora, do 5 razy w miesiącu masz za free – większość serwisów autoryzowanych Apple ma opcje wypożyczenia sprzętu na okres naprawy. Jest też opcja, że pójdziesz do salonu i wrócisz przejściowo do fizycznej SIM – tak, kosztuje to 25zł, ale to nie majątek!

Ze strony Orange:
“W przypadku uszkodzenia urządzenia z funkcją eSIM, możesz bezpłatnie wymienić zainstalowaną w nim kartę eSIM na zwykłą kartę SIM w punkcie sprzedaży Orange.”

Tak, ale trzeba będzie udowodnić uszkodzenie urządzenia, tak na słowo ci nikt nie uwierzy raczej. Jak napisałem, lepiej się przygotować na 25zl lub ewentualnie zanieść kwitek z Cortland/iMad o tym że urządzenie zostało oddane do serwisu.

Macie tak, że jak rozmawiacie przez telefon na Orange na eSim to tracicie zasięg na czas rozmowy na drugiej w tym przypadku fizycznej karcie (PLAY)? To normalne? Takie jest założenie? Czy czekamy na aktualizacje iOS?
Pozdrawiam

tak takie jest założenie gdyż Iphone ma dual sim lecz nie active ale standby