Świąteczny rekord w App Store – Nowy Rok najbardziej dochodowym dniem w historii sklepu
Dobra mina do złej gry. Tak należy podsumować ofensywę informacyjną Apple z ostatnich dwóch dni, a to pewnie jeszcze nie koniec. Po Timie Cooku przyszła pora na Philla Schillera i wieści z App Store. Tam jednak jest się czym chwalić, sklep z aplikacjami bije kolejne rekordy.
Między Wigilią, a Sylwestrem użytkownicy wydali 1,22 miliarda dolarów na zakupy w App Store. Natomiast pierwszy dzień 2019 roku był też najbardziej dochodowy dla App Store w historii. W Nowy Rok wydano w App Store 322 miliony dolarów.
Fornite i PUBg hitami App Store
Za tym rekordem stoją między innymi gamingowe hity jak Fornite i PUBG, a także takie gry jak Brawl Stars, Asphalt 9 oraz Monster Strike. Jeśli chodzi o aplikacje to użytkownicy najchętniej sięgali po takie programy jak 1Password, Sweat czy Lumosity. Popularnością cieszyły się też inne programy z kategorii Produktywność, Zdrowie i Fitness oraz aplikacje edukacyjne.
Tym samym App Store w dużej mierze pomógł ustanowić nowy rekord przychodów z usług w ostatnim kwartale (szczegółowe dane poznamy 29.01.2019). Pomimo tego, że sprzedało się mniej iPhone’ów, to jednak ich użytkownicy chętniej płacą za aplikacje i gry. Przy czym też po części tych płatności w aplikacjach jest więcej i często one również mają wyższe ceny, niż jeszcze kilka lat temu.
Oczywiście przychodami za zakupy w App Store firma musi podzielić się z deweloperami. Standardowo Apple pobiera 30% wartości zakupionych wirtualnych dóbr. To też pokazuje jak bardzo od iPhone’a i jego popularności zależne są też inne biznesy. Apple udało się stworzyć wyjątkowy ekosystem, w którym zatrudnionych są setki tysięcy osób na całym świecie.
Nie jedna firma przez cały okres swojej działalności nie zanotuje sprzedaży na poziomie 322 milionów dolarów. Nawet jeśli do kasy Apple wpłynęło tylko 30% z tego, to wciąż to są liczby robiące niesamowite wrażenie.
Komentarze: 2
Cieszą zarobki deweloperów, jakość aplikacji to ogromna przewaga iOSa nad konkurencją.
Cieszą zarobki deweloperów, jakość aplikacji to ogromna przewaga iOSa nad konkurencją.