iMagazine

Oddałem dwuletnie AirPods do serwisu; oddali mi nowe słuchawki

11/02/2019, 12:15 · · · 22

Przez ostatnie 6 do 12 miesięcy miałem problem ze swoimi AirPodsami. Polegał on na tym, że lewa i prawa słuchawka rozładowywały się z różną prędkością, a czasami po osiągnięciu stanu pełnego rozładowania, potrafiły dalej działać (innym razem niekoniecznie). Zwlekałem z oddaniem ich do serwisu, ale zbliżał się koniec rękojmi, więc nie miałem wyboru.

Oto pełna lista problemów, jakie miałem z nimi:

  • lewa i prawa słuchawka rozładowywała się z różną prędkością; w ekstremalnej sytuacji jedna była naładowana w 90%, a druga w 10%;
  • Apple twierdzi, że para słuchawek w pełni naładowana zapewnia 5 godzin słuchania muzyki (bez doładowywania ich pudełkiem); mi zapewniały w porywach godzinę, a czasami mniej;
  • zdarzały się sytuacje (bardzo rzadko), że jedna ze słuchawek (zazwyczaj prawa) nie chciała się obudzić i połączyć z iPhonem, przez co dźwięk leciał tylko z lewej; rozwiązaniem było ich włożenie do pudełka i ponowne wyciągnięcie;
  • kilkukrotnie, gdy wyciągałem słuchawki z pudełka (które miało 90%+ stanu naładowania baterii), jedna ze słuchawek miała 0% baterii.

AirPods oddałem do serwisu 9 stycznia i powędrowały kurierem do Apple’a. Wróciły tydzień później, 16 stycznia. Otrzymałem informację, że „były niesprawne” – nie określono precyzyjnie jak się to objawiało. Oddano mi oryginalne pudełko, które widocznie pozytywnie przeszło testy diagnostyczne, a w jego środku znajdowały się dwie nowe słuchawki.

Mam wrażenie, że samo pudełko po dwóch latach słabiej trzyma ładunek, ale nadal ładuję go średnio raz w tygodniu. Czuć za to nową jakość w samych słuchawkach – znowu mogę odbyć kilkugodzinną podróż bez potrzeby ich doładowywania. No i oba AirPods łączą się teraz prawidłowo oraz rozładowywują się z podobną prędkością.

Jeśli macie jakiekolwiek podobne problemy z AirPods, to nie krępujcie się ich oddać do serwisu. W najgorszym wypadku zostaną Wam zwrócone w takim samym stanie, a w najlepszym, otrzymacie nową parę, co powinno wpłynąć na Wasze zadowolenie… na moje zdecydowanie wpłynęło.

PS. Po dwóch latach widać, jak pudełko się zestarzało względem słuchawek – jest wyraźnie bardziej matowe niż nowe i błyszczące AirPods.

22

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki i zwinne samochody. Niedawno rozpocząłem prowadzenie kursów Lightrooma i fotografii na Pikselowe.pl – zapraszam.


22
Dodaj komentarz

avatar
11 Comment threads
11 Thread replies
17 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
17 Comment authors
Piotr KiewelKubaWaniaPaweł NyczajLukasz Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
LukCzu
Gość
LukCzu

Dwuletnie czyli już po gwarancji? Jaki był koszt serwisu?

ER Garbarczyk
Gość

miałem dokładnie te same symptomy, tyle że moje zostały wyprane w kieszonce spodni :)
Całość wymieniona na nowe – pudełko i obie słuchawki

aaa
Gość
aaa

czyli zniszczyłeś słuchawki i dałeś je do naprawy w ramach gwarancji, która nie obejmuje tego typu działania? innymi słowy wprowadziłeś w błąd serwis?

ER Garbarczyk
Gość

Zostały wyprane, działały jakiś czas i zaczęły strajkować.
Oddałem do serwisu słuchawki, które przestały działać. Nie pytano mnie czy wrzuciłem je do lawy, wody, prania czy tłukłem młotkiem.
Serwis miał ocenić czy uszkodzenie powstało z mojej winy czy też nie – oceniono, że były wadliwe i zostały wymienione – gdzie masz tutaj wprowadzenie serwisu w błąd?

Ged
Gość
Ged

hej! był wymagany dokument zakupu? jaka jest procedura w przypadku podsów?

Tomasz
Gość
Tomasz

mam wszystkie z wymienionych objawów :-(

Kamil
Gość
Kamil

Miałem to samo, lewa słuchawka rozładowywała się nieporównywalnie szybciej od prawej. Kupione i oddane na rękojmie w iSpot Arkadia, po tygodniu dostałem całkowicie nowe.

foggy_lad
Gość
foggy_lad

Miałem identyczne objawy od pierwszego dnia, zaraz po zakupie. Tydzień później odniosłem do sklepu (Harvey Norman). Nawet nie dokończyłem wyjaśniać sprzedawcy o co chodzi gdy położył mi na ladzie zupełnie nowe.

Marcin
Gość
Marcin

Miałem to samo na jesień .

Daniel
Gość
Daniel

Oddam 2 miesięczne Sony 1000XM3. Dostanę nienaprawione :)

Paweł
Gość
Paweł

No i po przeczytaniu tego artykułu, dowiedziałem się, że nie tylko ja miałem podobną sytuację. Nie wiem czemu ale nie przyszło mi do głowy żeby oddać słuchawki do serwisu, tylko pierwsze co pomyślałem to to, że kiedy etui noszę np. w plecaku to niechcący nie jest do końca zamknięte. Druga kwestia to taka że zawsze zauważam, że lewa słuchawka szybciej rozładowuje się od prawej. Zdarzało się również że po wyciągnięciu z etui któraś nie była zupełnie naładowana. Potraktowałem to jednak dość mechanicznie uznając że zatłuszczona jest końcówka airpodsow i stąd te problemy. Przeczyściłem i od kilku miesięcy nie mam żadnych niespodzianek poza tą jedną , Że jedna słuchawka rozładowuje się trochę szybciej. Wydaje mi się że mam czas jeszcze żeby ocenić sytuację, bo minął dopiero ponad rok i mam jeszcze kilka miesięcy by upomnieć się o naprawę w MediaExpert.

Lukasz
Gość
Lukasz

Clickbait. Nie dwuletnie, a młodsze, gdzie obejmowała Cię rękojmia sprzedawcy, a w normalnych warunkach działa jak gwarancja. Jeśli jesteś po faktycznej gwarancji to Apple każe Ci spadać na drzewo i płacić kasę.

Ja swoje kupiłem w Japonii, a mieszkam w Singapurze. Po 1.8yr ładunki bywają różne, ale zależy od ich kaprysu. Pudełko ładuje codziennie, a w słuchawkach nie działają mikrofony. To nic, że dbałem o nie jak tylko sie dało. To jest podatek od nowości, tyle, że u mnie Apple każe sobie płacić $200 za wymianę, a ostatnio w sklepie znalazłem w promocji za $199, także screw you Apple.

Paweł Nyczaj
Gość
Paweł Nyczaj

Pewnie chodzi Ci o 200 SGD. Zdaje się, że $200 mają kosztować w USA AirPods 2. Mam nadzieję, że będą lepsze od obecnej pierwszej wersji. Etui ma mieć w końcu wbudowaną cewkę do ładowania bezprzewodowego

Kuba
Gość
Kuba

Czytam ten artykuł, wasze komentarze i powiem ze jestem zły (żeby nie pisać brzydko). Kupowałem Airpods w komputroniku i więcej tęgi błędu nie popełnię. Problem był ten sam, „Rzeczoznawca” na moje problemy z bateria odpowiedział ze rękojmia nie obowiązuje baterii. Słuchawki są już 3 miesiące w serwisie, nie dostaje odpowiedzi od komputronika. Generalnie nie ma kontaktu. Kupując jakikolwiek sprzęt Apple nie patrzcie na cenę tylko na to kto sprzedaje. Z reklamacja iPhona zakupionego w iSpot nie miałem zbędnego problemu.

Piotr Kiewel
Użytkownik
Piotr Kiewel

Mam dokładnie to samo z cyfrowe.pl, sprobuje udać się do iMad, żeby określić czy z mojej winy powstał problem :/