Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu DataTiger przejęty przez Apple – celem poprawa marketingu firmy

DataTiger przejęty przez Apple – celem poprawa marketingu firmy

Paweł Okopień
paweloko
0
Dodane: 5 lat temu

Apple według informacji Bloomberga po raz kolejny wybrało się na zakupy. Tym razem ich owocem jest DataTiger startup z Wielkiej Brytanii. Interesujące jest to, że zakup ten raczej nie polepszy żadnego produktu, ani usługi Apple. Jego celem jest udoskonalenie marketingu firmy.

DigitalTiger był platformą związaną z cyforwym marketingiem. To narzędzie pozwalające na odpowiednie dopasowanie treści marketingowych do aktualnych potrzeb użytkowników. Czyli dostarczaniu bardziej trafionych materiałów reklamowych, w oparciu o dane użytkowników. Według informacji Bloomberga platforma została przejęta przez Apple w grudniu ubiegłego roku.

Wyniki finansowe, jak i dalsze plany Apple zmuszają firmę do intensyfikacji działań marketingowych. Niezbędne jest poszukiwanie bardziej spersonalizowanych rozwiązań, dopasowanych do oczekiwań poszczególnych użytkowników. Jednocześnie zakup DataTriger wcale nie musi oznaczać, mailowego spamu od Apple. Prawdopodobnie właśnie dzięki temu zakupowi wiadomości z Apple Store, albo Apple Music będą bardziej dopasowane do poszczególnych użytkowników. Obecnie mailing ze sklepu jest jednorodny dla wszystkich, natomiast wiadomości z Apple Music tylko w niewielkim stopniu spersonalizowane. Dużo dostawców robi to lepiej, chociażby Netflix wysyłając wiadomości, często z trafnymi rekomendacjami. To pozwala utrzymywać większe zaangażowanie w serwisie, co oczywiście w pośredni sposób wpływa także na jego popularność.

Potkniecie Apple, które w rzeczywistości nie jest tak drastyczne finansowo dla firmy, jest mimo wszystko zjawiskiem pozytywnym. Spadek sprzedaży zmusza firmę do przemyślenia strategii, do prowadzenia nowych działań, szukania zysków na rynkach takich jak Polska. Jako użytkownicy sprzętu Apple na tej sytuacji powinniśmy tylko skorzystać. Chyba, ze Apple chce popełniać kolejne błędy w przyszłości.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .