Odkryto jak prawdopodobnie będzie działać nowa usługa Apple poświęcona prasie

13/03/2019, 08:48 · · · 6

Na niecałe dwa tygodnie przed konferencją Apple udało się dotrzeć do elementów w systemie macOS i iOS, które sugerują przyszły kształt nowej usługi Apple związanej z prasą. Apple News zyska opcję subskrypcji i można powiedzieć, że będzie to aplikacja Kiosk w nowej wersji, z nowym modelem biznesowym.

Deweloperzy odkryli, że w aplikacji Apple News (niedostępnej w Polsce) znaleźć można podział na różne gatunki tematyczne magazynów (motoryzacyjne, biznesowe, rozrywkowe, modowe itd.) Całość miałaby się opierać na wydaniach PDF z opcją pobrania ich także offline. Całość bazuje na aplikacji Texture, którą Apple przejęło w zeszłym roku. Texture pobierał 10$ miesięcznie za dostęp do licznych magazynów.

Osobiście mam nieodparte wrażenie, że Apple przespało już okazję do zrobienia takiej usługi i to o 10 lat. Gdyby w ten sposób wyglądał kiosk w trakcie premiery pierwszego iPada, żylibyśmy prawdopodobnie dziś w zupełnie innym środowisku medialnym. A każdy wydawca na świecie chciałby się dostać do systemu Apple’owego. W międzyczasie Apple zupełnie porzuciło koncepcję kiosku jako osobnego sklepu z prasą na iPada i magazyny trafiły bezpośrednio do App Store. Część ma się świetnie, część pozostała zapomniana, niektórzy wydawcy dalej eksperymentują.

Teraz ma pojawić się Apple News i niestety prawdopodobnie zagości on na iOS i macOS jedynie w wybranych krajach. Pozostaje też pytanie jak będzie wyglądała dostępność tytułów (oczywiście Playboya zapewne nie uświadczymy) i na jakich zasadach Apple będzie współpracował z wydawcami. Wcześniej wydawcy informowali, że firma chce się dzielić wpływami na zasadach 50/50, czyli znacznie mniej korzystnie niż w przypadku aplikacji gdzie jest to 70/30 na korzyść deweloperów.

Konferencja Apple już 25 marca o godzinie 18 czasu polskiego. Powinniśmy na niej poznać szczegóły usługi „prasowej” oraz wideo. Zapraszamy też na nasz iMagEvent – szczegóły dotyczące naszej imprezy podamy niebawem.

6

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko