eSIM w zegarkach, póki co, tylko dla klientów indywidualnych w Orange

27/03/2019, 16:06 · · · 8

Wczoraj napisaliśmy o nieoficjalnym uruchomieniu eSIM na Apple Watch z LTE. Okazuje się, że najprawdopodobniej mieliśmy „perfect timing” i z tą informacją wstrzeliliśmy się w moment przeprowadzania testów usługi.

Teraz nie ma już takiej możliwości, aby uruchomić eSIM na Apple Watch z LTE. Musimy czekać do oficjalnego startu usługi, prawdopodobnie, wg plotek jakie do nas docierają, do połowy kwietnia (12.04?). Będzie to pewnie połączone z oficjalną aktualizacją watchOS do wersji 5.2, bo na tej becie kilku użytkownikom udało się wczoraj uruchomić eSIM. Byłby to chyba pierwszy raz, kiedy możemy dość dokładnie estymować datę premiery nowej wersji systemu od Apple…

Kilka osób zauważyło, że usługa eSIM dla Apple Watch będzie dotyczyła tylko indywidualnych klientów. Tak też jest w przypadku zegarka Samsung Galaxy Watch, który już jest oficjalnie dostępny i operator w jego przypadku udziela trochę więcej informacji. Na pytanie odnośnie możliwości uruchomienia eSIM na koncie firmowym, Orange odpowiada, że „na razie nie jest to możliwe, ale pracują nad tym rozwiązaniem”. Dla zwykłego klienta, Kowalskiego, nie ma specjalnej różnicy między ofertą indywidualną, a firmową. Jednak trzeba pamiętać, że są to najczęściej zupełnie inne systemy (np. billingowe itd.) i wdrożenie usługi w jednym systemie, nie jest tożsame z wdrożeniem jej w drugim.

Jest też jeszcze jeden sposób, nieoficjalny, aby uruchomić eSIM na zegarku z LTE przy umowie biznesowej. Polak potrafi. Jest to dość uciążliwa operacja, ale jeśli nie chce się Wam czekać na oficjalny start, to można spróbować tego rozwiązania. Trzeba udać się do salonu Orange, zmigrować swoją umowę firmową na konto indywidualne, uruchomić eSIM, dodać zegarek, po czym ponownie zmigrować konto do konta firmowego – przejdą wtedy wszystkie usługi. Co kto woli.



8

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada