Disney+ startuje w listopadzie z ceną 6,99 USD, w Polsce serwis zadebiutuje najpóźniej za dwa lata

12/04/2019, 13:57 · · · 6

Disney+, konkurent dla Netflixa, HBO GO, Apple TV+ i innych serwisów VOD zadebiutuje jesienią. Teraz Disney zdradził więcej szczegółów na temat nowej usługi. Wiemy już ile będzie kosztować w Stanach Zjednoczonych. Wiadomo też, że usługa trafi na inne rynki i to w niedługim czasie.

Podstawowe pytnie brzmi, kiedy Disney+ zawita do Polski? Konkretnej daty jeszcze nie znamy. Dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych serwis dostępny będzie od 12 listopada 2019 roku, w ciągu dwóch lat ma pojawić się na wszystkich wiodących rynkach. Skoro na polskiej witrynie Disney’a jest „strona zaślepka” to szansę na to, że będziemy częścią kolejnej tury są spore. Disney+ powinien pojawić się u nas w 2020 roku, najpóźniej w 2021 roku.

Disney co prawda na naszym rynku nie raczy nas wydaniami UHD Blu-ray swoich filmów, ale premiery samych filmów w kinach, czy na płytach odbywają się praktycznie bez opóźnień względem zachodu. Wszystkie są też odpowiednio zlokalizowane, na naszym rynku działają też kanały Disney’a. Miejmy nadzieje, więc że Disney+ trafi do nas szybko. Zwłaszcza jeśli przyjrzymy się topniejącej ofercie filmów Disney’a w ramach HBO GO to szanse są spore.

Disney+ w Stanach Zjednoczonych będzie dostępny za 6,99 USD miesięcznie lub w ramach rocznego abonamentu za 69,99 USD. To taniej niż Netflix. Usługa będzie dostępna na urządzeniach mobilnych oraz Smart TV. W serwisie zagoszczą także treści w 4K HDR. Nie jest pewne czy Disney+, będzie dostępny w ramach TV App od Apple. Biorąc pod uwagę zażyłości między obiema firmami, taka opcja powinna się pojawić, chyba, że Disney, będzie mocno skupiony na dostarczeniu swoich „doświadczeń” z użytkowania usługi. Sam interfejs bardzo przypomina to co znamy właśnie z tvOS.

Disney+ zapowiada się jako bardzo atrakcyjna usługa. W serwisie znajdziemy treści Disney’a, Star Wars, Pixara, Marvela oraz National Geographic. Na starcie powinniśmy zobaczyć liczne filmy i seriale wyprodukowane w przeszłości włączając w to klasykę disney’owskich animacji oraz filmy Marvela takie jak Kapitan Marvel.

Ponadto w pierwszym roku w serwisie pojawi się 25 nowych seriali tworzonych wyłącznie pod tą platformę oraz 10 nowych pełnometrażowych filmów i dokumentów. Na fanów Gwiezdnych Wojen czekać będzie pierwszy serial live-aciton o tytule The Mandalorian, tylko na domowych ekranach zobaczymy nową wersję Zakochanego Kundla, nowy pełnometrażowy film z Fineszem i Ferbem. Dzięki zakupowi FOX w serwisie pojawią się na starcie wszystkie sezony The Simpsons. Nie zawiedzie też oferta stworzona przez Pixara w którym przed laty ważną rolę odegrał Steve Jobs. Pojawi się animacja z bohaterem 4 części Toy Story „Forky Asks a Question”, nowa krótkometrażówka Lamp Life (nawiązująca zapewne do lampy z logotypu i kultowej animacji Luxo Jr.), czy serial w świecie Potworów i Spółki.

Disney+ zapowiada się jako fantastyczna usługa wideo dla całej rodziny. Osobiście czekam na ten serwis znacznie bardziej niż na Apple TV+. Wszystko od Disney’a w jednym miejscu. Pierwsi użytkownicy dostęp do usługi będą mieli już w listopadzie.

źródłoDisney

6

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko