iMagazine

HK Center

Netflix podwyższa ceny części użytkowników płacących przez subskrypcje w App Store

27/06/2019, 15:11 · · · 4

Netflix jeszcze nie wprowadza podwyżki cen, ale na razie dokonuje korekty, przynajmniej u części użytkowników korzystających z usługi za pomocą subskrypcji w App Store. Do tej pory dzięki tej opcji można było zaoszczędzić kilka złotych miesięcznie. Teraz użytkownicy zapłacą 99 groszy więcej niż pozostali.

Dziś rano na moją skrzynkę mailową przyszła wiadomość od Netflixa, który poinformował mnie, że od lipca będę płacił więcej za dostęp do serwisu. Jako powód podane jest ciągłe dodawanie nowości. W pierwszej chwili myślę sobie „oho zaczęły się podwyżki”. Na szczęście na razie takowych na naszym rynku nie będzie. Jest to korekta wynikająca po części z błędnego przelicznika jaki pojawił się, gdy Apple przechodziło w swoich usługach z euro na złotówki.

Do tej pory osoby, które zawczasu skorzystały z subskrypcji Netflixa przy wykorzystaniu płatności przez Apple App Store płaciły za najwyższy pakiet 44,99 zł. Natomiast najwyższy pakiet przy płatności bezpośrednio przez serwis kosztuje 52 zł. Ja i wielu użytkowników oszczędzało w ten sposób 7 zł miesięcznie, korzystając z serwisu w sposób w pełni legalny i jednocześnie wygodny, ponieważ nie trzeba podpinać karty w kolejnym miejscu. Teraz cena będzie już prawie taka sama jak u innych użytkowników. Właściwie będzie wyższa o 99 groszy. Formy płatności nie będę zmieniał, nie dziwi mnie zresztą to, że Netflix zdecydował się na korektę. I tak sytuacja trwała już przez dłuższy okres czasu.

Jednocześnie mam pewność, że „tanio już było” dotyczy zarówno graczy z rynku lokalnego, jak i tych międzynarodowych. Nie liczmy na niższe ceny dostępu do usług cyfrowych w najbliższych latach. Należy spodziewać się podwyżek. Nie dość, że czeka nas jeszcze większe rozdrobnienie, to usługi nie będą tanie. Operatorzy telekomunikacyjni tak zmieniają ofertę, aby użytkownicy otrzymali więcej, ale jednocześnie też płacili więcej. Podwyżki zapowiedział też między innymi Cyfrowy Polsat. Część podwyżek na naszym rynku jest ściśle związana z rosnącymi kosztami, podatkami. Natomiast podwyżki w usługach globalnych powiązane są z między innymi z wysokimi kosztami produkcji własnych treści i pozyskania innych materiałów.

4

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko

4
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
4 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
MariuszReadekMariuszArtur Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Artur
Gość
Artur

Podwyżkę rozumiem, nie rozumiem tylko powodu podwyżki. Być może „przejadł mi się Netflix” ale coraz trudniej mi znaleźć mi coś wyjątkowego w tym serwisie.

Mariusz
Gość
Mariusz

Mam coraz mniej argumentów by zostać z Netflixem. Treści, które proponują są coraz gorsze.

Readek
Gość
Readek

Zlikwidować ta chu—ine

Mariusz
Gość
Mariusz

Od czasu kiedy wycofali darmowy program próbny, przestałem oglądać ich produkcję i przeszedłem na HBO