Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Odświeżony MacBook Air i 13-calowy MacBook Pro bez Touch Bara (który teraz ma Touch Bara)

Odświeżony MacBook Air i 13-calowy MacBook Pro bez Touch Bara (który teraz ma Touch Bara)

107
Dodane: 5 lat temu

Apple dzisiaj niespodziewanie odświeżyło wybrane modele MacBooków ze swojej linii notebooków – MacBooka Air oraz model 13-calowego MacBooka Pro bez Touch Bara, który od teraz… ma Touch Bara – przygotowując się na powrót do szkoły.

MacBook Air (mid 2019)

MacBook Air mid 2019 zyskał następujące nowości:

  • ekran True Tone,
  • cenę obniżoną do 1099 USD w USA (999 USD dla studentów) / 5499 PLN w Polsce.

Specyfikacja techniczna

MacBook Air 13,3″ (2015) MacBook Air 13,3″ (late 2018) MacBook Air 13,3″ (mid 2019)
Procesor i5-5250U i5-8210Y i5-8210Y
Rdzeni 2 2 2
Taktowanie (GHz) 1,6 / 2,7 1,6 / 3,9 1,6 / 3,9
TDP (W) 15 7,5 7,5
RAM 8 GB / LPDDR3 / 1600 MHz 8 GB / LPDDR3 / 2133 MHz 8 GB / LPDDR3 / 2133 MHz
SSD 128 GB 128 GB 128 GB
Ekran 1400×900 px 2560×1600 px 2560×1600 px
Kolor Niepełne sRGB sRGB sRGB
Cena (debiut) 999 USD 1199 USD / 5999 PLN 1099 USD / 5499 PLN
Waga 1,35 kg 1,25 kg 1,25 kg

Jak widać, różnic wiele nie ma, ale cena niższa o 100 USD zdecydowanie wpływa na wartość tego komputera, pomimo że Air nadal pozostał wyposażony w powolny 2-rdzeniowy procesor, podczas gdy konkurencja korzysta z 4-rdzeniowych. W Polsce oznacza to spadek ceny Aira z 5999 PLN do 5499 PLN za model podstawowy oraz z 6999 PLN na 6499 PLN za model z większym (256 GB) SSD.

MacBook Pro 13″ (mid 2019)

Najtańszy model MacBooka Pro 13″ – ten bez Touch Bara – ostatni raz uaktualniono w 2017 roku. W tym roku w końcu doczekaliśmy się uaktualnienia, ale niekoniecznie takiego, jakiego się spodziewaliśmy. Nowy MacBook Pro ma następujące nowości:

  • Touch Bar i Touch ID,
  • 8. generacji procesory Intela, wyposażone w 4 rdzenie,
  • True Tone,
  • Apple T2.

Specyfikacja techniczna

TB → Touch Bar; nTB → bez Touch Bara (non-Touch Bar). Pogrubiłem nowości w tabeli.

Podstawowe konfiguracje

MacBook Pro 13″ CPU RAM SSD GPU Cena
late 2016 (nTB) Core i5 2,0 GHz (2-rdzeniowy) 8 GB 256 GB Iris 540 7499 PLN
late 2016 (TB) Core i5 2,9 GHz (2-rdzeniowy) 8 GB 256 GB Iris 550 8999 PLN
late 2016 (TB) Core i5 2,9 GHz (2-rdzeniowy) 8 GB 512 GB Iris 550 9999 PLN
mid 2017 (nTB) Core i5 2,3 GHz (2-rdzeniowy) 8 GB 128 GB Iris Plus 640 6499 PLN
mid 2017 (nTB) Core i5 2,3 GHz (2-rdzeniowy) 8 GB 256 GB Iris Plus 640 7499 PLN
mid 2017 (TB) Core i5 3,1 GHz (2-rdzeniowy) 8 GB 256 GB Iris Plus 650 8999 PLN
mid 2017 (TB) Core i5 3,1 GHz (2-rdzeniowy) 8 GB 512 GB Iris Plus 650 9999 PLN
mid 2018 (TB) Core i5 2,3 GHz (4-rdzeniowy) 8 GB 256 GB Iris Plus 655 8999 PLN
mid 2018 (TB) Core i5 2,3 GHz (4-rdzeniowy) 8 GB 512 GB Iris Plus 655 9999 PLN
mid 2019 (TB) Core i5 1,4 GHz (4-rdzeniowy) 8 GB 128 GB Iris Plus 645 6499 PLN
mid 2019 (TB) Core i5 1,4 GHz (4-rdzeniowy) 8 GB 256 GB Iris Plus 645 7499 PLN
mid 2019 (TB) Core i5 2,4 GHz (4-rdzeniowy) 8 GB 256 GB Iris Plus 655 8999 PLN
mid 2019 (TB) Core i5 2,4 GHz (4-rdzeniowy) 8 GB 512 GB Iris Plus 655 9999 PLN

Niestety nie wiemy na obecną chwilę nic o procesorze, poza tym, że jest taktowany 1,4 GHz w przypadku i5-tki lub 1,7 GHz w przypadku i7-ki i osiąga odpowiednio 3,9 GHz lub 4,5 GHz z Turbo Boost. Intel nie ma takowych w swojej bazie danych, ale modele o zbliżonych parametrach sugerują, że jest to procesor 15W.

Dopłaty

MacBook Pro 13″ Opcja Dopłata
mid 2017 (nTB) Core i7 2,5 GHz 1400 PLN
mid 2017 (TB) Core i5 3,3 GHz 480 PLN
mid 2017 (TB) Core i7 3,5 GHz 1400 PLN
mid 2017 16 GB RAM 960 PLN
mid 2017 (nTB) 256 GB SSD 1000 PLN
mid 2017 512 GB SSD 1000/2000 PLN
(zależnie od modelu)
mid 2017 1 TB SSD 2000/3000/4000 PLN
(zależnie od modelu)
mid 2018 (TB) Core i7 2,7 GHz 1440 PLN
mid 2018(TB) 16 GB RAM 960 PLN
mid 2018 (TB) 512 GB SSD 1000 PLN
mid 2018 (TB) 1 TB SSD 2000/3000 PLN
(zależnie od modelu)
mid 2018 (TB) 2 TB SSD 6000/7000 PLN
(zależnie od modelu)
mid 2019 (TB) Core i7 1,7 GHz 1440 PLN
mid 2019 (TB) Core i7 2,7 GHz 1440 PLN
mid 2019 (TB) 16 GB RAM 960 PLN
mid 2019 (TB) 256 GB SSD 1000 PLN
mid 2019 (TB) 512 GB SSD 1000/2000 PLN
mid 2019 (TB) 1 TB SSD 1000/2000/3000 PLN
(zależnie od modelu)
mid 2019 (TB) 2 TB SSD 3000/4000/5000 PLN
(zależnie od modelu)

Dopłata do i7-ki jest standardowa, ale potaniały dopłaty do większych SSD.


Z jednej strony cieszy mnie fakt, że Apple w końcu zaczęło regularnie uaktualniać Maki o nowsze procesory. Cieszy mnie też fakt, że mamy w końcu tańszego MacBooka Pro, z (prawdopodobnie) 15W procesorami, ale jednocześnie Apple zrobiło coś, co mnie całkowicie zniechęciło do tej serii – dodali Touch Bara do wszystkich modeli.

Dla mojego stylu pracy z MacBookiem Pro, czyli na kolanach, moje dłonie zasłaniają Touch Bara. To powoduje, że jeśli chcę zobaczyć to, co chcę na nim wcisnąć, to muszę dłonie odsunąć z klawiatury, spojrzeć na Touch Bara i dopiero potem nacisnąć odpowiedni klawisze. Próbowałem z tym żyć przez miesiąc i poddałem się. Touch Bar nie oferuje żadnego feedbacku (haptycznego czy tradycyjnego), więc nie da się go też sprawnie operować bez patrzenia na klawiaturę. No i brakuje fizycznego klawisza ESC. Gdyby nie Touch Bar, to właśnie składałbym zamówienie na nowy model, a tak pozostaje mi czekać, aż Touch Bar zostanie zabity. MacBook Air nie wchodzi w rachubę – za słaby CPU i ekran (brak P3).

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 107

Liczę, że jak wprowadzą tą nową klawiaturę w mitycznym modelu 16″ z nową konstrukcją, to może coś się też pojawi w kategorii 13-14″.

Kup coś z windowsem i nie zamęczaj juz ludzi. Apple doskonale wie co robi.

Gdyby Apple wiedziało co robi, to nie mieliby tylu wtop.

Bądź proszę milszy.

Nie mają wtop, tylko najlepszą linę sprzętu w historii i niestety maksymalnie czarny PR.
Może jestem niemiły, ale tego narzekania nie da się już czytać. Jeżeli mnie jakiś sprzęt wkurza to idę do konkurencji.

Przecież samo Apple przyznaje się do wtop. Jeśli Ci płacą za PR, to robisz to źle, a jeśli nie, to nie rozumiem czemu nie potrafisz spojrzeć na to obiektywnie.

Konkurencyjne notebooki nie mają MacOS.

Widzę, że pozwoliłeś sobie zrobić ze mnie żarty na twitterze.
No i widzę, ze kompletnie nie rozumiesz tego co czytasz. Pisząc o braku wtop nie pisałem o zdarzających się wszystkim firmom problemom z bateriami, czy innymi podzespołami. Różnica jest taka, że inna firma cię oleje, a Apple nawet po kilku latach zrobi akcję naprawczą.

Pisałem o obecnej linii komputerów. Jest świetna.
Za to ty nie lubisz wszystkiego co wypuszcza Apple – od lat czytam tę stronę – wszystko jest krytykowane i hejtowane. Nie rozumiem więc dlaczego się męczysz? To samo dotyczy czytelników. Może 1 na 10 ma coś pozytywnego do napisania. To jest chore.

I masz racje i niech kupi iPad z mechaniczna klawiatura co by nieplakal ze mu zla

Now wprowadza ALE…. ulepszona klawiature z MBP 15 2018

Liczę, że jak wprowadzą tą nową klawiaturę w mitycznym modelu 16″ z nową konstrukcją, to może coś się też pojawi w kategorii 13-14″.

Kup coś z windowsem i nie zamęczaj juz ludzi. Apple doskonale wie co robi.

Gdyby Apple wiedziało co robi, to nie mieliby tylu wtop.

Bądź proszę milszy.

Nie mają wtop, tylko najlepszą linę sprzętu w historii i niestety maksymalnie czarny PR.
Może jestem niemiły, ale tego narzekania nie da się już czytać. Jeżeli mnie jakiś sprzęt wkurza to idę do konkurencji.

I masz racje i niech kupi iPad z mechaniczna klawiatura co by nieplakal ze mu zla

Przecież samo Apple przyznaje się do wtop. Jeśli Ci płacą za PR, to robisz to źle, a jeśli nie, to nie rozumiem czemu nie potrafisz spojrzeć na to obiektywnie.

Konkurencyjne notebooki nie mają MacOS.

Widzę, że pozwoliłeś sobie zrobić ze mnie żarty na twitterze.
No i widzę, ze kompletnie nie rozumiesz tego co czytasz. Pisząc o braku wtop nie pisałem o zdarzających się wszystkim firmom problemom z bateriami, czy innymi podzespołami. Różnica jest taka, że inna firma cię oleje, a Apple nawet po kilku latach zrobi akcję naprawczą.

Pisałem o obecnej linii komputerów. Jest świetna.
Za to ty nie lubisz wszystkiego co wypuszcza Apple – od lat czytam tę stronę – wszystko jest krytykowane i hejtowane. Nie rozumiem więc dlaczego się męczysz? To samo dotyczy czytelników. Może 1 na 10 ma coś pozytywnego do napisania. To jest chore.

Now wprowadza ALE…. ulepszona klawiature z MBP 15 2018

Ale jest jeszcze jedna zmiana – MacBook 12 wyparował z oferty, usunięto też starego aira. Nowy pro może być ciekawym wyborem dla niezdecydowanych, natomiast ze zmian w Air liczy się tylko cena, a powinien dostać lepszy procek/chłodzenie.

Tylko ten ból 2-rdzeni w świecie procesorów quad-core.

To prawda, chociaż decyzję podjąłem zupełnie świadomie patrząc na to, że realnie zadania ciężko obciążające procesor to u mnie kilka procent aktywności. Akurat ja przeżyję dłuższy czas obliczeń w zamian za brak TB. W takim podejściu pomogły mi też Twoje wcześniejsze przemyślenia :)

Apple właśnie zredukował linie laptopów do jednego modelu 🙄, tam dobrze czytacie JEDNEGO 👉 MacBook Air. IMO jedyny warty rozważenia model, niestety niezbyt mocny, chociaż mnie by wystarczył. TouchBar to najgorsza innowacja jaka spotkała MacBooka, zaryzykuje nawet stwierdzenie, że motylkowa klawiatura jest lepsza od tego wynalazku 😄.

Ale co w tym touchbarze jest takiego złego. Brak haptyki ok ale co jeszcze?

Ja potrzebuje fizycznego klawisza do bezwzrokowego użytkowania klawiatury, muszę go czuć zanim go nacisnę i potrzebuje konkretnego klawisza – tego samego niezależnie od tego gdzie jestem i jakiej aplikacji używam, a nie wyświetlonego przycisku który zaoferuje mi aplikacja. Dla mnie i wielu osób touchbar to zbędny bajer i uważam, podobnie jak Wojtek, że Apple powinno oferować możliwość wybrania w każdym modelu laptopa czy chcesz mieć wersje z TouchBar czy bez, podobnie jak wybierasz ilość RAM, SSD czy układ klawiatury (US/UK/DE/RUS itp.).

Rozumiem. Z drugiej haptyka by wystarczył. Niestety patrząc jak sobie Apple nie radzi a klawiaturami plus postęp technologiczny często wcale nie ułatwiający za pare lat cała klawiatura to będzie jeden duży panel dotykowy.

Rzuciłem taki pomysł 2 lata temu, jednakże dzisiaj wątpię aby to się sprawdziło. Laptopy pozostaną z fizyczną klawiaturą lub wymrą na rzecz iPadów, jeśli obrany kierunek i rozwój iPadOS będzie stosunkowo szybki 😉.

Fizyczny ESC + haptics to byłby półśrodek, ale to bym jeszcze przełknął.

Jest niewygodny i wkurzający. Obsługa skrótów klawiaturowych jest szybsza i bezwzrokowa wybieranie funkcji na Touch Barze jest powolne, zmiana jasności, głośności czy przełączanie muzyki jest dobijające.

“zmiana jasności, głośności czy przełączanie muzyki jest dobijające.”
po prostu nie wiesz jak to zrobić.

Hahaha
Przecież w ogóle mnie nie znasz, to skąd możesz wiedzieć co ja wiem a czego nie wiem :D

Przecież sam napisałeś, że sobie nie radzisz z podstawowymi rzeczami.

Piszesz o preferencjach ważnych dla promila użytkowników. Odejdźcie i dajcie już Makom spokój. Apple wyraźnie wam mówi, że was nie chce, wiec do widzenia. ;)

Według sondy pytającej o Touch Bara, ponad 50% uważało go za porażkę. Więc nie mówimy tutaj o promilu użytkowników.

Nikt Tobie nie mówi co masz lubić a co nie, więc proszę nie rób tego innym. Nikt też Ci nie mówi żebyś odszedł. Trochę milej proszę.

Zdejmij klapki z oczu. Niestety, mówię o światowej sondzie, obejmującej userów z wielu więcej krajów niż tylko PL.

To też bez znaczenia. Większość rzeczywistych userów nie bierze udziału w takich ankietach. One zawsze przyciągają grupę frustratów i tych, którzy nigdy nie mieli tego sprzętu.

Jakby nie patrzeć to Ty jesteś gościem na tym blogu, więc jak Ci się nie podobają dywagacje i opinie to proszę opuść już tę stronę.

czyli na stronie maja zostać sami klakierzy. no to wprowadźcie paywall i indywidualne logowanie . zostaną sami słodzący.

Ciekaw jestem w takim razie, jaki procesor będzie lepszy w tych najniższych mbp: mid 2017 (nTB) Core i5 2,3 GHz (2-rdzeniowy) czy jednak mid 2019 (TB) Core i5 1,4 GHz (4-rdzeniowy).

Aaa ja nie. Tak ciężko udźwignąć? Dzieci z cięższymi tornistrami musza chodzić do szkoły i czasem ktoś o tym wspomni ale ogólnie to nic się nie zmienia

Jednak dla wielu osób te 300 gram, a przede wszystkim wymiary, robią różnice! Poza tym MB12 był 100% fanless.

Jest grupa ludzi, która potrzebuje ultralekkiego i ultraprzenośnego komputera. Zazwyczaj są to osoby które mają miliony mil na kartach lojalnościowych linii lotniczych. 😉

To nie jest jednak grupa docelowa Apple wiec się nie liczą ;) a tak serio yo ogólnie rozumiem ale skoro niektórzy tak bardzo próbują uznać iPada za komputer to niech kupią sobie właśnie tego iPada. Niestety to też nie ma sensu bo programy których potrzebują najprawdopodobniej na tym iPadzie nie działają. Z jeszcze innej strony biznesmeni latają z jakaś walizeczka ty torba wiec maja gdzie schować tego laptopa. 12 a 13 cali to już nie jest aż taka różnica. Szkoda jednak ze Air jest teraz praktycznie w cenie Pro co sprawia że to właśnie Pro powinno się wybierać.

Tylko, że iPad to właśnie 13″. Tak jak 12,90 zł to 13 zł a nie 12 zł ;)

Super. Na to czekałem. Wreszcie będzie można kupić nową maszynę z TB za mniej niż 6K (po rabatach). Chciałem kupić 13, ale koniecznie z TB, a nie potrzebuję dużej wydajności. Apple – strzał w 10. ;)

Super. Na to czekałem. Wreszcie będzie można kupić nową maszynę z TB za mniej niż 6K (po rabatach). Chciałem kupić 13, ale koniecznie z TB, a nie potrzebuję dużej wydajności. Apple – strzał w 10. ;)

Fatalnie to wygląda. Nie, nie chodzi nawet o TB, o motylkową, która i tak zniknie (owce mówią, że to super rzecz, zobaczycie jak nożycowa wróci, będą mówić zupełnie inaczej, takie to już są te durne owce). Nie, nie chodzi o te dwie, bezużyteczne rzeczy.

Masakryczne jest zaoferowanie w tym kompie układu, który będzie pracował WOLNO. Właśnie wolno, bo taktowany na poziomie 1,4 komp, o ultracienkiej, mocno termalnie inwalidzkiej, konstrukcji, popracuje przy obciążeniu chwilę na TurboBooście, by zaraz załączyć throotling redukując moc do nieakceptowalnego poziomu. I to jest, kutwa, PRO? Serio Apple.

Według mnie oni to robią specjalnie. “Tańsze” kompy mają w ogóle wypaść, masz kupić sobie – kliencie – iPada, a nie kompa. Taka jest strategia. Popatrzcie na to, co się dzieje z ich najnowszą ofertą. Bardzo wolny, wolniejszy od iPadów Pro MacBook Air, który nie poradzi sobie z wieloma rzeczami na poziomie choćby zbliżonym do pro tabletów. Droższy w najtańszej wersji od wielu opcji iPad Pro. Ba, jak ktoś chce mniej wydajności, głównie konsumpcję treści, to oczywistym jest że jest tylko iPad, że MBA kompletnie się tutaj nie kalkuluje (bo też można mieć nowego iPada za 1,6k). I sorry, ale danie (tylko) TrueTone w “nowym” wariancie to kpina. Gdzie lepsze CPU? Gdzie normalna (a nie fejkowa) kamera? Bleh. Ciekawe, czy nadal będzie tak ciemny (displej), czy chociaż to będzie na normalnym poziomie?

Co się zaś tyczy nowego MBP 13″ to wspominany CPU całkowicie tego kompa przekreśla wg. mnie. Co z tego, że 4 rdzeniowiec, jak taki wolnooobrotowy. Zegar ustawiony na takim poziomie taktowania, moi drodzy, to nie przypadek, to kluczowa sprawa. Ten komputer sprzedawany ze 128GB w najtańszej opcji to śmiech na sali. Wstyd. Apple nadal nie rozumie, że taki wariant to PRowy strzał w stopę. Mimo obniżki, nadal każda zmiana konfigu jest wściekle droga i ten komputer po wybraniu bogatych wersji będzie poronionym, wykastrowanym, turbo kosztownym niewiadomo co. PRO? Takiego wała. To może idealny komputer domowy? Za 8…9…10 tysięcy? Serio?! I jeszcze brak dedykowanego GPU (brak opcji). No przecież to jawna kpina jest.

Sumując, lineup do wczoraj wyglądał bezsensownie. Po sprzątaniu wygląda jeszcze mniej sensownie. Nie ma komputerów mobilnych Apple, które warte byłyby zakupu. Dzisiaj jest ZERO. Nadzieję daje nowa 16, powrót do nożycowej i – oby – wypierdzielenie touchbara. Tylko, że to dopiero w 2020. Póki co, nie ma nic.

“(owce mówią, że to super rzecz, zobaczycie jak nożycowa wróci, będą mówić zupełnie inaczej, takie to już są te durne owce”

dalej nie czytałem. I to mi zwraca się uwagę. dlaczego takie teksty nie sa usuwane?

Właśnie mnie kusi, żeby usunąć Twoje, bo absolutnie nic nie wnoszą. Demonstrujesz jedynie chore zaślepienie i siejesz hate na innych, bez zastanowienia nad tym co robisz.

No to usuń.
Pisanie o owcach “coś wnosi”, natomiast pisanie o tym, że nowy MBP jest bardzo fajnym i udanym produktem, który idealnie trafia w moje potrzeby jest “nic nie wnoszące”.
Zwykły cham jesteś.

Z tą wydajnością poczekajmy na benchmarki. To chłodzenie jest, jak to napisałeś, inwalidzkie, ale przy TDP rzędu 15W może dawać radę. Wtedy ten procek może fajnie boostować. To niskie taktowanie niekoniecznie musi być takie złe, bo da oszczędności na baterii. Zobaczymy.

Sam jadę na ostatnim MacBooku Air z normalnymi portami i obiecałem sobie, że nie kupuję nowego MacBooka dopóki 4 rdzenie nie będą dostępne poniżej 6000zł. Właśnie się na to zanosi. Touchbar mi nie przeszkadza, bo komputer większość czasu leci na Magic Keyboard.

Ten MBP jest najlepszym wyborem pod względem ceny. Po podłaczeniu do zewnętrzenej karty graficznej masz bardzo wydajny zestaw do pracy, a jednocześnie możesz go zabrać w teren.

Stoję właśnie jak nie jedna osoba przed wyborem zakupu MacBooka. W podobnej cenie mam do wyboru: MBP13 2017 ESC wersja bazowa ze 128 GB, MB Air 13 2019 128 GB oraz MB 12 2019 256GB. Nie jestem profesjonalnym userem. MBP z 2017 kusi ale w nowym Air jest niby poprawiona klawiatura. Za to MBP można później zwiększyć dysk i ekran jest lepszy. MB 12, stara klawiatura i kiepski procek. Czy z tym MBP13 2017 rzeczywiście będę musiał ganiać do serwisu na wymianę klawiatury?

Apple właśnie zredukował linie laptopów do jednego modelu 🙄, tam dobrze czytacie JEDNEGO 👉 MacBook Air. IMO jedyny warty rozważenia model, niestety niezbyt mocny, chociaż mnie by wystarczył. TouchBar to najgorsza innowacja jaka spotkała MacBooka, zaryzykuje nawet stwierdzenie, że motylkowa klawiatura jest lepsza od tego wynalazku 😄.

Ale co w tym touchbarze jest takiego złego. Brak haptyki ok ale co jeszcze?

Jest niewygodny i wkurzający. Obsługa skrótów klawiaturowych jest szybsza i bezwzrokowa wybieranie funkcji na Touch Barze jest powolne, zmiana jasności, głośności czy przełączanie muzyki jest dobijające.

“zmiana jasności, głośności czy przełączanie muzyki jest dobijające.”
po prostu nie wiesz jak to zrobić.

Hahaha
Przecież w ogóle mnie nie znasz, to skąd możesz wiedzieć co ja wiem a czego nie wiem :D

Ja potrzebuje fizycznego klawisza do bezwzrokowego użytkowania klawiatury, muszę go czuć zanim go nacisnę i potrzebuje konkretnego klawisza – tego samego niezależnie od tego gdzie jestem i jakiej aplikacji używam, a nie wyświetlonego przycisku który zaoferuje mi aplikacja. Dla mnie i wielu osób touchbar to zbędny bajer i uważam, podobnie jak Wojtek, że Apple powinno oferować możliwość wybrania w każdym modelu laptopa czy chcesz mieć wersje z TouchBar czy bez, podobnie jak wybierasz ilość RAM, SSD czy układ klawiatury (US/UK/DE/RUS itp.).

Rozumiem. Z drugiej haptyka by wystarczył. Niestety patrząc jak sobie Apple nie radzi a klawiaturami plus postęp technologiczny często wcale nie ułatwiający za pare lat cała klawiatura to będzie jeden duży panel dotykowy.

Rzuciłem taki pomysł 2 lata temu, jednakże dzisiaj wątpię aby to się sprawdziło. Laptopy pozostaną z fizyczną klawiaturą lub wymrą na rzecz iPadów, jeśli obrany kierunek i rozwój iPadOS będzie stosunkowo szybki 😉.

Fizyczny ESC + haptics to byłby półśrodek, ale to bym jeszcze przełknął.

Piszesz o preferencjach ważnych dla promila użytkowników. Odejdźcie i dajcie już Makom spokój. Apple wyraźnie wam mówi, że was nie chce, wiec do widzenia. ;)

Jakby nie patrzeć to Ty jesteś gościem na tym blogu, więc jak Ci się nie podobają dywagacje i opinie to proszę opuść już tę stronę.

czyli na stronie maja zostać sami klakierzy. no to wprowadźcie paywall i indywidualne logowanie . zostaną sami słodzący.

Według sondy pytającej o Touch Bara, ponad 50% uważało go za porażkę. Więc nie mówimy tutaj o promilu użytkowników.

Nikt Tobie nie mówi co masz lubić a co nie, więc proszę nie rób tego innym. Nikt też Ci nie mówi żebyś odszedł. Trochę milej proszę.

Zdejmij klapki z oczu. Niestety, mówię o światowej sondzie, obejmującej userów z wielu więcej krajów niż tylko PL.

To też bez znaczenia. Większość rzeczywistych userów nie bierze udziału w takich ankietach. One zawsze przyciągają grupę frustratów i tych, którzy nigdy nie mieli tego sprzętu.

Fatalnie to wygląda. Nie, nie chodzi nawet o TB, o motylkową, która i tak zniknie (owce mówią, że to super rzecz, zobaczycie jak nożycowa wróci, będą mówić zupełnie inaczej, takie to już są te durne owce). Nie, nie chodzi o te dwie, bezużyteczne rzeczy.

Masakryczne jest zaoferowanie w tym kompie układu, który będzie pracował WOLNO. Właśnie wolno, bo taktowany na poziomie 1,4 komp, o ultracienkiej, mocno termalnie inwalidzkiej, konstrukcji, popracuje przy obciążeniu chwilę na TurboBooście, by zaraz załączyć throotling redukując moc do nieakceptowalnego poziomu. I to jest, kutwa, PRO? Serio Apple.

Według mnie oni to robią specjalnie. “Tańsze” kompy mają w ogóle wypaść, masz kupić sobie – kliencie – iPada, a nie kompa. Taka jest strategia. Popatrzcie na to, co się dzieje z ich najnowszą ofertą. Bardzo wolny, wolniejszy od iPadów Pro MacBook Air, który nie poradzi sobie z wieloma rzeczami na poziomie choćby zbliżonym do pro tabletów. Droższy w najtańszej wersji od wielu opcji iPad Pro. Ba, jak ktoś chce mniej wydajności, głównie konsumpcję treści, to oczywistym jest że jest tylko iPad, że MBA kompletnie się tutaj nie kalkuluje (bo też można mieć nowego iPada za 1,6k). I sorry, ale danie (tylko) TrueTone w “nowym” wariancie to kpina. Gdzie lepsze CPU? Gdzie normalna (a nie fejkowa) kamera? Bleh. Ciekawe, czy nadal będzie tak ciemny (displej), czy chociaż to będzie na normalnym poziomie?

Co się zaś tyczy nowego MBP 13″ to wspominany CPU całkowicie tego kompa przekreśla wg. mnie. Co z tego, że 4 rdzeniowiec, jak taki wolnooobrotowy. Zegar ustawiony na takim poziomie taktowania, moi drodzy, to nie przypadek, to kluczowa sprawa. Ten komputer sprzedawany ze 128GB w najtańszej opcji to śmiech na sali. Wstyd. Apple nadal nie rozumie, że taki wariant to PRowy strzał w stopę. Mimo obniżki, nadal każda zmiana konfigu jest wściekle droga i ten komputer po wybraniu bogatych wersji będzie poronionym, wykastrowanym, turbo kosztownym niewiadomo co. PRO? Takiego wała. To może idealny komputer domowy? Za 8…9…10 tysięcy? Serio?! I jeszcze brak dedykowanego GPU (brak opcji). No przecież to jawna kpina jest.

Sumując, lineup do wczoraj wyglądał bezsensownie. Po sprzątaniu wygląda jeszcze mniej sensownie. Nie ma komputerów mobilnych Apple, które warte byłyby zakupu. Dzisiaj jest ZERO. Nadzieję daje nowa 16, powrót do nożycowej i – oby – wypierdzielenie touchbara. Tylko, że to dopiero w 2020. Póki co, nie ma nic.

“(owce mówią, że to super rzecz, zobaczycie jak nożycowa wróci, będą mówić zupełnie inaczej, takie to już są te durne owce”

dalej nie czytałem. I to mi zwraca się uwagę. dlaczego takie teksty nie sa usuwane?

Właśnie mnie kusi, żeby usunąć Twoje, bo absolutnie nic nie wnoszą. Demonstrujesz jedynie chore zaślepienie i siejesz hate na innych, bez zastanowienia nad tym co robisz.

No to usuń.
Pisanie o owcach “coś wnosi”, natomiast pisanie o tym, że nowy MBP jest bardzo fajnym i udanym produktem, który idealnie trafia w moje potrzeby jest “nic nie wnoszące”.
Zwykły cham jesteś.

Z tą wydajnością poczekajmy na benchmarki. To chłodzenie jest, jak to napisałeś, inwalidzkie, ale przy TDP rzędu 15W może dawać radę. Wtedy ten procek może fajnie boostować. To niskie taktowanie niekoniecznie musi być takie złe, bo da oszczędności na baterii. Zobaczymy.

Sam jadę na ostatnim MacBooku Air z normalnymi portami i obiecałem sobie, że nie kupuję nowego MacBooka dopóki 4 rdzenie nie będą dostępne poniżej 6000zł. Właśnie się na to zanosi. Touchbar mi nie przeszkadza, bo komputer większość czasu leci na Magic Keyboard.

Ten MBP jest najlepszym wyborem pod względem ceny. Po podłaczeniu do zewnętrzenej karty graficznej masz bardzo wydajny zestaw do pracy, a jednocześnie możesz go zabrać w teren.

Stoję właśnie jak nie jedna osoba przed wyborem zakupu MacBooka. W podobnej cenie mam do wyboru: MBP13 2017 ESC wersja bazowa ze 128 GB, MB Air 13 2019 128 GB oraz MB 12 2019 256GB. Nie jestem profesjonalnym userem. MBP z 2017 kusi ale w nowym Air jest niby poprawiona klawiatura. Za to MBP można później zwiększyć dysk i ekran jest lepszy. MB 12, stara klawiatura i kiepski procek. Czy z tym MBP13 2017 rzeczywiście będę musiał ganiać do serwisu na wymianę klawiatury?

Tylko ten ból 2-rdzeni w świecie procesorów quad-core.

To prawda, chociaż decyzję podjąłem zupełnie świadomie patrząc na to, że realnie zadania ciężko obciążające procesor to u mnie kilka procent aktywności. Akurat ja przeżyję dłuższy czas obliczeń w zamian za brak TB. W takim podejściu pomogły mi też Twoje wcześniejsze przemyślenia :)

Aaa ja nie. Tak ciężko udźwignąć? Dzieci z cięższymi tornistrami musza chodzić do szkoły i czasem ktoś o tym wspomni ale ogólnie to nic się nie zmienia

Jednak dla wielu osób te 300 gram, a przede wszystkim wymiary, robią różnice! Poza tym MB12 był 100% fanless.

Jest grupa ludzi, która potrzebuje ultralekkiego i ultraprzenośnego komputera. Zazwyczaj są to osoby które mają miliony mil na kartach lojalnościowych linii lotniczych. 😉

To nie jest jednak grupa docelowa Apple wiec się nie liczą ;) a tak serio yo ogólnie rozumiem ale skoro niektórzy tak bardzo próbują uznać iPada za komputer to niech kupią sobie właśnie tego iPada. Niestety to też nie ma sensu bo programy których potrzebują najprawdopodobniej na tym iPadzie nie działają. Z jeszcze innej strony biznesmeni latają z jakaś walizeczka ty torba wiec maja gdzie schować tego laptopa. 12 a 13 cali to już nie jest aż taka różnica. Szkoda jednak ze Air jest teraz praktycznie w cenie Pro co sprawia że to właśnie Pro powinno się wybierać.

Tylko, że iPad to właśnie 13″. Tak jak 12,90 zł to 13 zł a nie 12 zł ;)

Ale jest jeszcze jedna zmiana – MacBook 12 wyparował z oferty, usunięto też starego aira. Nowy pro może być ciekawym wyborem dla niezdecydowanych, natomiast ze zmian w Air liczy się tylko cena, a powinien dostać lepszy procek/chłodzenie.

Ciekaw jestem w takim razie, jaki procesor będzie lepszy w tych najniższych mbp: mid 2017 (nTB) Core i5 2,3 GHz (2-rdzeniowy) czy jednak mid 2019 (TB) Core i5 1,4 GHz (4-rdzeniowy).