Prasa w dobie internetu ma się dobrze – New York Times zatrudniać będzie najwięcej dziennikarzy w swojej historii

08/08/2019, 19:19 · · · 2

Radio miało zabić gazety, później miała to zrobić telewizja, a teraz internet. Po części tak jest, zresztą podobnie jak z umieraniem telewizji aktualnie za sprawką Netfliksa i spółki. Transformacja biznesu pozwala jednak dostosowywać się do nowych warunków. Czego najlepszym przykładem jest New York Times.

The New York Times ma już 3,78 milionów abonentów cyfrowych, z czego 3 mln to subskrypcje „produktów informacyjnych”. Przychody z cyfrowych subskrypcji rok do roku wzrosły w ostatnim kwartale o 14% do 112,6 mln dolarów. Do 2025 roku wydawca chce mieć 10 milnionów subskrybentów. Jednocześnie New York Times zwiększa zatrudnienie do 1750 dziennikarzy, to największa liczba dziennikarzy w historii tego nowojorskiego dziennika.

Mamy rok 2019 i najczęściej mówi się o zastępowaniu dziennikarzy przez roboty i mechanizmy AI. Słyszymy o zwolnieniach w redakcjach, łączeniu się różnych wydawnictw, zamykaniu. Tymczasem media zamknięte za pay-wallem rosną i mają się coraz lepiej.

To pozwala mieć nadzieje, że te media wysokiej jakości, nie będące jedynie redystrybutorami popularnych treści nastawionych na jak najwięcej kliknięć obronią się i będą na siebie zarabiać. W dobie bajońskich wycen za działalność influencerów te wieści zza oceanu dają nadzieje.

źródłoIzba wydawców prasy

2

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko