iMagazine

TVP testuje dynamiczne reklamy

08/10/2019, 12:00 · · · 4

Hybrydowa telewizja wciąż jest w powijakach. Rynek wymusza jednak kolejne zmiany. TVP właśnie rozpoczęła test podmieniania reklam na odbiornikach swoich widzów. Oznacza to, że w przyszłości nawet przy linearnej telewizji każdy będzie miał wyświetlane inne, bardziej dopasowane reklamy.

Od lat trwają eksperymenty z HbbTV, czyli dodatkowymi treściami interaktywnymi dodawanymi do tradycyjnych kanałów. Obecnie w HbbTV zaangażowani są wszyscy główni gracze na naszym rynku, ale całość prezentuje się blado. Usługa się pojawi, ale nie będzie w jakiś szczególny sposób istotna dla rynku. Natomiast TVP właśnie poinformowała, że wraz z partnerami testuje podmienianie reklam. Dotyczy to firm KORBANK i Mattebox; dostarczających dekodery i sygnał IPTV w niektórych miejscowościach.

Dynamiczne podmienianie reklam działa podobnie, jak w przypadku algorytmu YouTube’a czy innych form reklam internetowych. TVP nadaje informacje o tym, że właśnie trwa blok reklamowy, a zamiast standardowych reklam wrzucane są reklamy zróżnicowane dla danego użytkownika. W przypadku TVP przede wszystkim mają być to reklamy lokalnych przedsiębiorców, którzy do tej pory nie mieli szans ze względu na ceny reklamować się w ogólnopolskich stacjach. To jednak także możliwość targetowania reklam, do czego mogą być wykorzystane dane zgromadzone przez dekodery (oglądane programy telewizyjne, uruchamiane aplikacje etc.).

Z jednej strony to doskonała wiadomość i dla firma i dla widza. W końcu pojawia się bowiem szansa, że reklamy będą lepiej dobrane, a tym samym skuteczniejsze. Firmy powinny mieć też lepszą mierzalność reklamy telewizyjnej. Z drugiej strony to jednak przeraża, ponieważ kolejny raz wykorzystywane są dane o naszym zachowaniu, naszych preferencjach i jeszcze bardziej jesteśmy „produktem” dla stacji telewizyjnych. Jednocześnie to też kolejny krok ku zmianom w telewizji linearnej i jej rychłego końca. Nawet te kanały ogólnopolskie będą się zmieniać w związku z tym co dzieje się w sieci i zmianą preferencji.

źródłomedia2

4

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko

4
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
4 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
wolanPawelDariusz GardyńskiMariusz Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Mariusz
Gość
Mariusz

Od lat tak funkcjonuje to w stacjach radiowych, które nadają ogólnokrajowo

Dariusz Gardyński
Użytkownik

No proszę, ciekawe… myślę jednak, że nie ma się czego obawiać 😆.

Pawel
Gość
Pawel

Załamuje mnie ilość reklam wszędzie. Chciałbym na chwilę się przenieść w te czasy gdy w ogóle ich nie było. To byłby chyba szok dla organizmu. Mogliby zrobić taki dzień jeden w miesiącu w którym nie byłoby reklam nigdzie w mediach. Byłoby cudnie. Gdzie się da i nie muszę to nie oglądam i nie patrze na reklamy. Nie da się tego uniknąć ale choć trochę pod prąd temu szaleństwu.

wolan
Gość
wolan

wracasz z kupy na program tv a tam od razu reklama leku na zaparcia. przyszłość tv…