iMagazine

Soundbary coraz popularniejsze, lider ten sam

15/10/2019, 16:44 · · · 2

Samsung pochwalił się wynikami sprzedaży soundbarów. Standardowo nie wyjawił zbyt wiele szczegółów. Bazując na danych historycznych można zakładać, że w tym roku Polacy kupią około ćwierć miliona soundbarów. To pokazuje, że dźwięk w domowym zaciszu wraca do łask.

Według danych Futuresource Consulting światowy rynek soundbarów w roku 2018 wzrósł o 6%, co przekłada się na 18 milionów sztuk na świecie. Sam rynek domowego audio wart jest 15 miliardów dolarów i urósł w ubiegłym roku o 21%. Samsung zaś podobnie jak w telewizorach jest globalnym liderem mając 16,7% udziałów ilościowych i 20,8% wartościowych. A trzeba przecież jeszcze pamiętać, że firma jest właścicielem Harman/Kardon więc dodając do tego chociażby soundbary JBL wyniki koreańskiego producenta są jeszcze wyższe.

Przejdźmy jednak do naszego lokalnego rynku. Samsung nie zdradza informacji o swojej konkurencji, nie podaje też konkretnych liczb. Wiemy jednak, że udziały Samsunga to ponad 30% zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym. Jednocześnie cały rynek soundbarów wzrósł ilościowo o 30,9% w ciągu pierwszych 3 kwartałów, a wartościowo o 38%. Cofnijmy się dokładnie o rok, kiedy miałem okazje pisać newsa o podobnej informacji prasowej od Samsunga. Tam producent szacował, że sprzedaż soundbarów na koniec roku wyniesie 180 tysięcy urządzeń. Jeśli więc 30% wzrost utrzyma się do końca roku to możemy mówić o sprzedaży ponad 230 tysięcy belek grających na naszym rynku. To o 130 tysięcy więcej urządzeń niż w 2017 roku i blisko granicy ćwierć miliona. Śmiało można też założyć, że co 10-ty nabywca nowego telewizora dokupuje do niego soundbar.

Cieszy też fakt, że szybciej od ilości sprzedawanych urządzeń, rośnie ich wartość. Oznacza to, że kupujemy coraz to lepsze urządzenia dźwiękowe. Dźwięk ma znaczenie i widzą to zarówno producenci sprzętu podkreślając ten fakt, jak i użytkownicy.

Rynek soundbarów może nie jest jakiś szalenie duży i w Polsce, i na Świecie. Natomiast wciąż ma potencjał, biorąc pod uwagę te duże wzrosty. Nic więc dziwnego, że kolejni producenci wchodzą na ten rynek. Nowe soundbary na IFA prezentowali tacy gracze jak Toshiba, Sharp, czy TCL. Mamy też tak high-endowe rozwiązania jak te od Bang&Olufsen. Natomiast Samsung fajnie rozwiązał w tym roku kwestie nazw oferując między innymi soundbary Q70 i Q90 odpowiadające identycznie oznaczonym telewizorom QLED. W ostatnim numerze iMagazine możecie przeczytać recenzje wspomnianego Q70, ale też soundbarów od Sony i Denona.

Dźwięk jest istotny podczas telewizyjnych seansów, czy grania w grę i te dane doskonale to potwierdzają.

2

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
2 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Paweł Okopieńkuba Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
kuba
Gość
kuba

Hej, fajny artykuł. Mam takie dodatkowe pytanie – co aktualnie sądzisz o soundbarach z Dolby Atmos? Chodzi o te, które rzeczywiście symulują ten efekt więc odbijają dźwięk od sufitu. Zauważyłem, że są dość drogie, aczkolwiek i tak chodzi mi jakiś po głowie. Znasz jakiś model np. z tego rankingu – https://www.prorankingi.pl/rankingi/rtv/soundbary/ ? Jest tam zestawienie dolby atmos i mnie ciekawi tego typu sprzęt, lecz nie wiem, czy warto dokładać kasę do takiego bajeru. Pozdrawiam!