iMagazine

Revolut wprowadza zmiany w polityce prywatność – oto jak wyłączyć marketing targetowy

07/11/2019, 13:03 · · · 14

Revolut przed paroma dniami wprowadził zmiany w swojej polityce prywatności i będzie rozpoczynał targetowany marketing, co łączy się również z udostępnianim informacji na temat naszych preferencji i zachowania firmom trzecim. Na szczęście można to łatwo zdeaktywować.

W zaktualizowanych zasadach ochrony prywatności dodaliśmy informację o sposobie udostępniania danych osobowych:

(i) biurom informacji kredytowej w celu umożliwienia nam lepszej oceny Twojej sytuacji finansowej (aby wycofać zgodę na udostępnianie tych danych, skontaktuj się z naszym zespołem pomocy technicznej za pomocą czatu w aplikacji); oraz

(ii) portalom społecznościowym i firmom analitycznym w celach marketingowych (aby wycofać zgodę na udostępnianie tych danych, wyłącz odpowiednią opcję w sekcji Prywatność w ustawieniach aplikacji). Pamiętaj, że aby móc wyłączyć tę opcję, musisz zaktualizować aplikację Revolut do wersji 6.15, pobierając tę wersję z App Store.

Nowa polityka prywatności będzie obowiązywała od 12 listopada, więc macie jeszcze kilka dni na to, aby wyłączyć tę funkcję (podpunkt ii). W przypadku podpunktu (i) uważam, że nie ma co panikować, a jeśli nie chcecie, aby Revolut sprawdzał Was w BIK-u, co przecież robi chociażby Wasz bank, to możecie poprosić konsultanta o deaktywację tej funkcji.

Targetowany marketing wyłącza się w aplikacji, w ustawieniach naszego konta, w sekcji Prywatność.

Po przesunięciu suwaka w lewo, funkcja zostanie wyłączona. Przypominam, żebyście to zrobili do 12 listopada.

Rozumiem, że Revolut szuka dodatkowych przychodów, aby utrzymać niskie ceny i możliwość wymiany gotówki po znakomitych kursach, ale trochę martwi mnie, że ten krok oznacza, że nie jest z nimi najlepiej finansowo. Nie trzymam tam z założenia dużej ilości gotówki, więc przesadnie się tym nie martwię. Jednocześnie nie uważam, że firma powinna handlować naszymi preferencjami, ale jeśli już chce, to przynajmniej ta funkcja powinna być domyślnie wyłączona. Dobrze, że można ją wyłączyć bezproblemowo.

Uprzedzając pytania – nie, nie zmieniam platformy. Jestem bardzo zadowolony z Revoluta, bo znakomicie spisuje się nie tylko w internecie, ale również podczas zagranicznych podróży i nie szukam alternatywy na ten moment.

14

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki i zwinne samochody. Niedawno rozpocząłem prowadzenie kursów Lightrooma i fotografii na Pikselowe.pl – zapraszam.


14
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
10 Thread replies
9 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
Paul12 listopadaPiotroliviaislaMarcin Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Piotrek
Gość
Piotrek

„Po przesunięciu suwaka w lewo, funkcja zostanie wyłączona”. Czy aby na pewno? Przeczytaj wyjaśnienie funkcji pod suwakiem. Sam support Revoluta ma problem z wyjaśnieniem niby tak prostej kwestii. https://community.revolut.com/t/privacy-policy-updates/117470/29

Raf
Gość
Raf

Celowa zagrywka na oglupienie ludzi. Wzedzie jest ‚I want’ a tu piekna gra slow, zeby klient jednak zostawil opcje akrtwna!

Mrr
Gość
Mrr

Po dzisiejszej aktualizacji znów się przestawił suwak.

Marcin
Gość
Marcin

https://community.revolut.com/t/privacy-policy-updates/117470/30

„Revolut (RevolutApp)
@airforesthetics Sorry about the misunderstanding! If you want to opt-out of the targeted marketing, make sure that the toggle is blue.
4:01 PM – 5 Nov 2019”

a potem znowu w tym samym wątku:
„I was just informed by support-chat, that disablling targeted marketing needs the switch to be on “grey”, when “blue”, it’s the opt-in!”

Nie. To są jakieś jaja z ich strony. … treść ustawienia logicznie mówi, że NIEBIESKI wyłącza.

Powinni jakoś jednoznacznie się ustosunkować bo będą mieć gorąco… :(

oliviaisla
Użytkownik
oliviaisla

(Spam)

12 listopada
Gość
12 listopada

A dlaczego tylko do 12 listopada jest czas na wyłączenie tej funkcji?
Później już ta opcja zniknie – i wszyscy nowi klienci będą musieli uczestniczyć w spersonalizowanym marketingu?

Paul
Gość
Paul

Po tym czasie nadal będziesz mógł wyłączyć funkcję, ale twoje dane będą już udostępniane. Warto sprawdzić, co napisali w mailu. Niektórzy użytkownicy mieli czas do 5 listopada. Inna sprawa, że po aktualizacji aplikacji to opcja znowu potrafi być włączona. Podobnie ma się sprawa w przypadku nowych użytkowników. Wyraźnie widać, że revolut robi wszystko aby użytkownik jednak te dane pozwolił im użyć.