Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Revolut wprowadza zmiany w polityce prywatność – oto jak wyłączyć marketing targetowy

Revolut wprowadza zmiany w polityce prywatność – oto jak wyłączyć marketing targetowy

26
Dodane: 4 lata temu

Revolut przed paroma dniami wprowadził zmiany w swojej polityce prywatności i będzie rozpoczynał targetowany marketing, co łączy się również z udostępnianim informacji na temat naszych preferencji i zachowania firmom trzecim. Na szczęście można to łatwo zdeaktywować.

W zaktualizowanych zasadach ochrony prywatności dodaliśmy informację o sposobie udostępniania danych osobowych:

(i) biurom informacji kredytowej w celu umożliwienia nam lepszej oceny Twojej sytuacji finansowej (aby wycofać zgodę na udostępnianie tych danych, skontaktuj się z naszym zespołem pomocy technicznej za pomocą czatu w aplikacji); oraz

(ii) portalom społecznościowym i firmom analitycznym w celach marketingowych (aby wycofać zgodę na udostępnianie tych danych, wyłącz odpowiednią opcję w sekcji Prywatność w ustawieniach aplikacji). Pamiętaj, że aby móc wyłączyć tę opcję, musisz zaktualizować aplikację Revolut do wersji 6.15, pobierając tę wersję z App Store.

Nowa polityka prywatności będzie obowiązywała od 12 listopada, więc macie jeszcze kilka dni na to, aby wyłączyć tę funkcję (podpunkt ii). W przypadku podpunktu (i) uważam, że nie ma co panikować, a jeśli nie chcecie, aby Revolut sprawdzał Was w BIK-u, co przecież robi chociażby Wasz bank, to możecie poprosić konsultanta o deaktywację tej funkcji.

Targetowany marketing wyłącza się w aplikacji, w ustawieniach naszego konta, w sekcji Prywatność.

Po przesunięciu suwaka w lewo, funkcja zostanie wyłączona. Przypominam, żebyście to zrobili do 12 listopada.

Rozumiem, że Revolut szuka dodatkowych przychodów, aby utrzymać niskie ceny i możliwość wymiany gotówki po znakomitych kursach, ale trochę martwi mnie, że ten krok oznacza, że nie jest z nimi najlepiej finansowo. Nie trzymam tam z założenia dużej ilości gotówki, więc przesadnie się tym nie martwię. Jednocześnie nie uważam, że firma powinna handlować naszymi preferencjami, ale jeśli już chce, to przynajmniej ta funkcja powinna być domyślnie wyłączona. Dobrze, że można ją wyłączyć bezproblemowo.

Uprzedzając pytania – nie, nie zmieniam platformy. Jestem bardzo zadowolony z Revoluta, bo znakomicie spisuje się nie tylko w internecie, ale również podczas zagranicznych podróży i nie szukam alternatywy na ten moment.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 26

Na logikę tak uważam. Uaktualnię wpis, jeśli znajdę nowe info w temacie.

Już potwierdzone info – napisałem prawidłowo.

Na logikę to jest odwrotnie. Co więcej, właśnie dostałem odpowiedź na czacie w aplikacji od żywego gościa, nie od bota: “To opt-out a certain privacy data the button should be in Blue not grayed out”.

No właśnie nie. Wszystkie pozycje na stronie są niebieskie gdy są włączone i szare gdy są wyłączone. Tak jest też i tutaj.

Dla mnie liczy się to, co jest napisane w danej opcji, a nie jak są ustawione inne, bo inne są inaczej sformułowane. Zresztą, jak widać po odpowiedziach suportu, dla nich to też mylące. Może uda im się zmienić to nieszczęsne sformułowanie w aplikacji, bo w obecnym kształcie nie ma dla mnie nic wspólnego z logiką, skoro ‘Wycofaj zgodę…’ powinno być OFF żeby faktycznie wycofać zgodę.

OK, a po 10 minutach “I have made a clarification with the relevant team and […] it should be greyed out to turn it off and i apologize for the confusion i have made”. Ekstra.

Celowa zagrywka na oglupienie ludzi. Wzedzie jest ‘I want’ a tu piekna gra slow, zeby klient jednak zostawil opcje akrtwna!

https://community.revolut.com/t/privacy-policy-updates/117470/30

“Revolut (RevolutApp)
@airforesthetics Sorry about the misunderstanding! If you want to opt-out of the targeted marketing, make sure that the toggle is blue.
4:01 PM – 5 Nov 2019”

a potem znowu w tym samym wątku:
“I was just informed by support-chat, that disablling targeted marketing needs the switch to be on “grey”, when “blue”, it’s the opt-in!”

Nie. To są jakieś jaja z ich strony. … treść ustawienia logicznie mówi, że NIEBIESKI wyłącza.

Powinni jakoś jednoznacznie się ustosunkować bo będą mieć gorąco… :(

Potraktuj napis pod pozycją jako opis, a nie czynność. Wtedy niebieski włączony marketing, szary wyłączony.

https://community.revolut.com/t/privacy-policy-updates/117470/30

“Revolut (RevolutApp)
@airforesthetics Sorry about the misunderstanding! If you want to opt-out of the targeted marketing, make sure that the toggle is blue.
4:01 PM – 5 Nov 2019”

a potem znowu w tym samym wątku:
“I was just informed by support-chat, that disablling targeted marketing needs the switch to be on “grey”, when “blue”, it’s the opt-in!”

Nie. To są jakieś jaja z ich strony. … treść ustawienia logicznie mówi, że NIEBIESKI wyłącza.

Powinni jakoś jednoznacznie się ustosunkować bo będą mieć gorąco… :(

Potraktuj napis pod pozycją jako opis, a nie czynność. Wtedy niebieski włączony marketing, szary wyłączony.

A dlaczego tylko do 12 listopada jest czas na wyłączenie tej funkcji?
Później już ta opcja zniknie – i wszyscy nowi klienci będą musieli uczestniczyć w spersonalizowanym marketingu?

Po tym czasie nadal będziesz mógł wyłączyć funkcję, ale twoje dane będą już udostępniane. Warto sprawdzić, co napisali w mailu. Niektórzy użytkownicy mieli czas do 5 listopada. Inna sprawa, że po aktualizacji aplikacji to opcja znowu potrafi być włączona. Podobnie ma się sprawa w przypadku nowych użytkowników. Wyraźnie widać, że revolut robi wszystko aby użytkownik jednak te dane pozwolił im użyć.

A dlaczego tylko do 12 listopada jest czas na wyłączenie tej funkcji?
Później już ta opcja zniknie – i wszyscy nowi klienci będą musieli uczestniczyć w spersonalizowanym marketingu?

Po tym czasie nadal będziesz mógł wyłączyć funkcję, ale twoje dane będą już udostępniane. Warto sprawdzić, co napisali w mailu. Niektórzy użytkownicy mieli czas do 5 listopada. Inna sprawa, że po aktualizacji aplikacji to opcja znowu potrafi być włączona. Podobnie ma się sprawa w przypadku nowych użytkowników. Wyraźnie widać, że revolut robi wszystko aby użytkownik jednak te dane pozwolił im użyć.

Na logikę tak uważam. Uaktualnię wpis, jeśli znajdę nowe info w temacie.

Celowa zagrywka na oglupienie ludzi. Wzedzie jest ‘I want’ a tu piekna gra slow, zeby klient jednak zostawil opcje akrtwna!

Już potwierdzone info – napisałem prawidłowo.

Na logikę to jest odwrotnie. Co więcej, właśnie dostałem odpowiedź na czacie w aplikacji od żywego gościa, nie od bota: “To opt-out a certain privacy data the button should be in Blue not grayed out”.

OK, a po 10 minutach “I have made a clarification with the relevant team and […] it should be greyed out to turn it off and i apologize for the confusion i have made”. Ekstra.

No właśnie nie. Wszystkie pozycje na stronie są niebieskie gdy są włączone i szare gdy są wyłączone. Tak jest też i tutaj.

Dla mnie liczy się to, co jest napisane w danej opcji, a nie jak są ustawione inne, bo inne są inaczej sformułowane. Zresztą, jak widać po odpowiedziach suportu, dla nich to też mylące. Może uda im się zmienić to nieszczęsne sformułowanie w aplikacji, bo w obecnym kształcie nie ma dla mnie nic wspólnego z logiką, skoro ‘Wycofaj zgodę…’ powinno być OFF żeby faktycznie wycofać zgodę.