Billie Eilish laureatką pierwszej statuetki Apple Music Awards →
Billie Eilish została pierwszą w historii laureatką nowej nagrody przyznawanej twórcom przez firmę z Cupertino – Apple Music Awards. Uroczysta gala wręczenia nagrody odbędzie się 4 grudnia o godzinie 18:30 (Pacific Standard Time) w Steve Jobs Theatre na terenie Apple Park i będzie transmitowana na żywo w Sieci. Billie wystąpi oczywiście podczas wydarzenia.
Nagrody muzyczne Apple będą od teraz przyznawane co roku przez zespół kuratorów marki i krytyków z branży. Artyści nagradzani są w pięciu kategoriach: Global Artist of the Year, Album of the Year, Songwriter of the Year, Breakthrough Artist of the Year oraz Song of the Year. Muzyczny album roku oraz singiel – będą wybierane na bazie danych z Apple Music – decydujemy więc my, słuchacze.
Lista tegorocznych zwycięzców
- Artist of the Year: Billie Eilish
- Songwriter of the Year: FINNEAS (brat Billie Eilish)
- Album of the Year: WHEN WE FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?
- Breakthrough Artist of the Year: Lizzo
- Song of the Year: “Old Town Road” by Lil Nas X
Apple Music Award jest odpowiedzią na nagrody Spotify Music Awards, które ogłoszono w listopadzie, a ich wręczenie planowane jest na 5 marca w Mexico City. Tego typu ruch był tylko kwestią czasu, bo już od czasów Steve’a Jobsa i jego romansu z U2 nie jest tajemnicą, że koncern trzyma się bardzo blisko artystów. Uścisk dłoni Cooka i Bono po premierze zegarka Apple Watch stał się ikoniczny (pomijając już ilość memów w Sieci). Norah Jones zawdzięcza swoją popularność de facto Jobsowi i czasom boomu na iPody. Wtedy Apple było dźwignią dla wielu artystów. Dziś, to raczej artyści dyktują warunki (Jak choćby Taylor Swift.), ale jeśli na koniec dnia obiec strony mają na tym skorzystać – nie mam nic przeciwko.
Apple Music Awards pokazują, że firma z Cupertino to coś więcej niż tylko producent elektroniki użytkowej. To zjawisko społeczno-kulturowe, którego pozycja w branży muzycznej czy filmowej z roku na rok umacnia się. Biorąc pod uwagę, że z Apple Music korzysta dziś blisko 60 milionów osób w 115 krajach, a serwis zawiera tyle samo piosenek, a do tego firma (właściciel ikonicznej marki Beats) produkuje najpopularniejsze słuchawki na świecie (Podobno w Black Friday sprzedano 3 miliony sztuk AirPods.) – nie spodziewałbym się, że to się zmieni.
Komentarze: 2
To tylko pokazuje jak współczesna muzyka nisko upadła… Nie liczy się to co ma jakąś wartość i na prawdę jest warte usłyszenia, tylko to co jest popularne, co najczęściej równa się ujowe…
To tylko pokazuje jak współczesna muzyka nisko upadła… Nie liczy się to co ma jakąś wartość i na prawdę jest warte usłyszenia, tylko to co jest popularne, co najczęściej równa się ujowe…