Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple Arcade promowane przy okazji Super Bowl

Apple Arcade promowane przy okazji Super Bowl

Paweł Okopień
paweloko
0
Dodane: 4 lata temu

Za nami, a przede wszystkim Amerykanami, Super Bowl. Z finałem NFL zawsze związane jest show w przerwie oraz reklamy. Przed laty, w 1984 roku Apple zaprezentowało legendarny spot w reżyserii Ridleya Scotta reklamujący Macintosha. Ten, z tego wieczoru, nie zostanie zapamiętany, ale wymowne jest to, co Apple promowało. Spot z Super Bowl poświęcony był Apple Arcade.

Gdy dla Amerykanów Super Bowl jest wielkim świętem, to poza granicami głównie zwracają na to wydarzenie osoby zajmujące się marketingiem. Wszak Super Bowl to święto reklamy. Z najdroższym czasem antenowym w ciągu roku, z dedykowanymi spotami. To okazja do premierowych spotów zapowiadających nowe samochody, czy też zwiastunów największych filmów kinowych. W tym roku warte uwagi reklamy to między innymi ta Mercedesa promując system MBUX, reklama Amazon poświęcona Amazon Alexa, czy zwiastun nowej odsłony przygód agenta 007.

https://www.youtube.com/watch?v=RF9t2rFmTVE

https://www.youtube.com/watch?v=3jOR6YgTjrI

Apple przy okazji Super Bowl pojawia się sporadycznie. Żadna późniejsza reklama nie została też tak zapamiętana, jak spot z 1984 roku. Tegoroczny spot Apple jest utrzymany w konwencji pozostałych reklam firmy z ostatnich lat. Czyli jest poprawnie zrealizowany, ale w żaden sposób nie zapadający w pamięć, nie poruszający emocjonalnie, nie budzący kontrowersji. Zdecydowanie, w komunikacji marketingowej, Apple brakuje odwagi na ciekawsze działania.

https://www.youtube.com/watch?v=2O7gEDixBKM

Istotne jest jednak to, że spot nie promuje żadnego z urządzeń firmy. Podczas Super Bowl firma zdecydowała się na reklamę poświęconą Apple Arcade. I to wydaje się być słuszny koncept. Apple Arcade jest ciekawą usługą, która niekoniecznie została w ciepły sposób odebrana. Świadomość jej istnienia wciąż jest niewielka. Niestety ten spot raczej zniknął w gąszczu pozostałych. Spodziewajmy się jednak intensyfikacji działań związanych z Apple Arcade. Usługa ta będzie jedną z kluczowych dla Apple w najbliższym czasie.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .