Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple TV+ – podsumowanie premier #2

Apple TV+ – podsumowanie premier #2

0
Dodane: 4 lata temu
fot. Kelly Sikkema (on Unsplash)

Zapraszam do  wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier, w ramach platformy VOD Apple. W tym tygodniu informacja nr 1 to zdecydowanie odpowiedź Apple na serial „Dolina Krzemowa”, czyli szykuje się całkiem ciekawa produkcja o branży tworzenia gier.

Komediowy serial „Mythic Quest: Raven’s Banquet” w ramach Apple TV+

Serial zadebiutuje na platformie dziś – 7 lutego. „Mythic Quest: Raven’s Banquet” stworzyli Rob McElhenney oraz Charlie Day, dobrze znani z długotrwałej (13 sezonów) współpracy przy serialu „Always Sunny in Philadelphia.” Gwiazdą w nowym show będzie McElhenney.

Apple’owska „Dolina Krzemowa” opowie historię twórców gier video (w tym tytułowej). Pierwszy sezon ma dziewięć, pół godzinnych odcinków, które dostępne będą w całości już dziś.

McElhenney zagra rolę dyrektora kreatywnego firmy, a obok niego wystąpią m.in.: F. Murray Abraham, Danny Pudi, Imani Hakim, Charlotte Nicdao, David Hornsby, Ashly Burch, oraz Jessie Ennis.

Poznaj zespół tworzący najpopularniejszą grę wieloosobową wszechczasów. Zobacz ich w miejscu pracy skupionym na budowaniu światów, formowaniu bohaterów i tworzeniu legend. Najtrudniejsze bitwy nie występują w grze – mają miejsce w biurze!

– czytamy w opisie produkcji. Więcej możecie zobaczyć w opublikowanym w tym tygodniu klipie promującym nową produkcję od Apple. Jestem jej bardzo ciekawy.

Disney+ ma już 28,6 miliona subskrybentów

W kontekście samego serwisu VOD od Apple, warto też wspomnieć, że Paweł Okopień (@paweloko) pisał o tym, że uruchomiony również niedawno serwis Disney+ ma już prawie 29 milionów subskrybentów.

Sukces Disney+ był spodziewany i oczekiwany. Podczas ogłaszania wyników finansowych przez Disney’a, poznaliśmy liczbę użytkowników po niecałych 3 miesiącach od startu. Disney+ ma już 28,6 miliona subskrybentów.

Tylko w pierwszym dniu, Disney+ zdobył 10 miliona subskrybentów, a do końca 2019 roku było ich już 26,5 miliona. […] To bogata baza archiwalna, to świetne nowe produkcje, na czele z The Mandalorian, i rozsądna cena 6,99 USD/6,99 Euro.

Apple po prostu nie ma zbytnio czym konkurować z Disneyem, jeśli mówimy o ilości produkcji dostępnych na platformach, ale także jeśli zobaczymy sobie na same tytuły. Owszem, „The Morning Show” staje się rozpoznawalne i jeśli kolejne sezony utrzymają poziom pierwszego (a wszystko na to wskazuje) to ma szansę przejść do historii, jako spory sukces. Głównie ze względu na tematykę, którą podejmuje i sposób, w jaki to pokazano. Sam Cook podkreśla jednak, że przed Apple jeszcze długa droga i muszą skupić się na realizacji kolejnych, równie ambitnych produkcji. ATV+ to obecnie studnia, do której Apple dowozi dolary ciężarówkami.

Czy ludzie będą gotowi płacić za Apple TV+ po zakończeniu okresu darmowej subskrypcji?

To zdecydowanie największe pytanie związane z przyszłością platformy VOD od Apple. Serwis Flixed przeprowadził tymczasem ankietę, wśród 1000 osób. Odkrywali przy tym interesującą różnicę pomiędzy liczbą osób, które zadeklarowały, że odnowią subskrypcję usługi po zakończeniu darmowego okresu próbnego, a tymi, którzy rzeczywiście to zrobili.

Wśród osób, które wzięły udział w 7-dniowym okresie próbnym, tylko 28% zdecydowało się dalej opłacać usługę. Jest to niewątpliwie spowodowane bardzo ograniczoną zawartością katalogu oryginalnych produkcji Apple. Co ciekawe, średnią satysfakcję z usługi oceniono na 7/10 punktów, co jak na nowy serwis VOD jest bardzo dobrym wynikiem.

W przypadku tych osób, które nie odnowiły subskrypcji, kwota, którą gotowi byliby oni zapłacić za Apple TV+ w obecnej skali, ustalono poniżej 1 dolara miesięcznie. Nikt nie zadeklarował kwoty wyższej niż 2 dolary.

Królem uwagi widzów na platformie Apple jest obecnie „The Morning Show”. Około 54% widzów oglądało co najmniej kilka odcinków. To znacznie więcej, niż w przypadku „For All Mindking”, którego na drugim miejscu zestawienie, obejrzało 24% subskrybentów, ale 44% z nich nie ukończyło oglądania do końca tej propozycji. Koszt produkcji jednego odcinka „The Morning Show” to 15 milionów dolarów.

Jeśli natomiast chodzi o ogólną ocenę produkcji, wygrywa „Helpters”, co osobiście jest dla mnie sporym zaskoczeniem:

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .