Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu „She Creates” od Apple z okazji Dnia Kobiet i polski akcent

„She Creates” od Apple z okazji Dnia Kobiet i polski akcent

0
Dodane: 4 lata temu

Firma Apple obchodzi Międzynarodowy Dzień Kobiet, organizując szereg specjalnych wydarzeń. Od tych w ramach spotkań „Today at Apple”, przez specjalnie wyselekcjonowane treści w ramach aplikacji Apple TV, Apple Podcasts, Apple Books oraz sklepie App Store, a skończywszy na okolicznościowej odznace Apple Watch.

W marcu, w sklepach Apple na całym świecie, odbędzie się ponad 5000 sesji zatytułowanych „She Creates”, których celem jest podkreślenie inspirujących, kobiecych postaci, które tworzą szeroko rozumianą sztukę – fotografów, projektantek, programistek, osób z biznesu, rynku muzycznego i filmowego. Wszystko po to, aby zachęcić kobiety do angażowania się w rozmaitych obszarach, odkrywania nowych perspektyw i wzmacniania ich społeczności. W wybranych sklepach odbędzie się ponad 100 sesji prowadzonych przez kobiety z różnych branż i mediów, które wspierają kreatywność wokół nich, w tym współprzewodniczącą The Women’s March – Lindę Sarsour, muzyków Meghan Trainor i Victorii Monét, projektantki Carli Fernández i wielu innych.

„Celebrowanie pracy, ducha i wkładu kobiet jest dla Apple bardzo ważne” – powiedziała Deirdre O’Brien, starszy wiceprezes Apple ds. handlu detalicznego i zasobów ludzkich.

„Cieszymy się z uznania Międzynarodowego Dnia Kobiet dzięki programowi „She Creates” i przedstawienia tych doświadczeń w naszych sklepach, aby wszyscy mogli czerpać inspirację od najbardziej pasjonujących i innowacyjnych twórczyń na świecie”.

Od dziś każdy może zapisać się na dwie nowe sesje „Today at Apple” inspirowane przez kobiety i prowadzone przez Apple. Music Lab z muzyką Alicji Keys zaprasza uczestników do zdekonstruowania jej nowej piosenki „Underdog”, dowiedzenia się, co ją inspiruje do tworzenia, i remiksowania własnej wersji za pomocą GarageBand na iPhonie i iPadzie.

Nowe Art Lab zatytułowane „Playful Portraits” czerpie inspirację z trzech artystek z Nowego Jorku, Tokio i… Warszawy (Julia Borzucka). Sesja poprowadzi uczestników przez proces przekształcania codziennego zdjęcia w dzieło sztuki z wzorami, naklejkami i kolorami za pomocą aplikacji „Procreate” na iPada Pro. Specjalne sesje prowadzone przez twórczynie planowane są w wybranych sklepach na całym świecie. Więcej informacji na temat serii „She Creates” można znaleźć na stronie apple.co/she-creates.

Ponadto Apple będzie obchodzić Międzynarodowy Dzień Kobiet, wykonując następujące działania:

  • Codziennie w marcu App Store świętuje promując wybrane aplikacje i gry, które stworzyły kobiety. W Stanach Zjednoczonych każda Aplikacja Dnia i Gra Dnia będą podkreślały wysiłek programistek, projektantów i przedsiębiorców.
  • Od wczoraj klienci mogą przeglądać kolekcję Międzynarodowego Dnia Kobiet w aplikacji Apple TV od kobiet, które zmieniają narrację poprzez opowiadanie historii w filmie i telewizji. Kolekcję Międzynarodowego Dnia Kobiet w aplikacji Apple TV można znaleźć na stronie www.apple.co/IWD2020.
  • 8 marca podczas Międzynarodowego Dnia Kobiet swoją premierę będzie miała nowa, wyselekcjonowana kolekcji podcastów Apple zatytułowana „Zmiana narracji”. Znajdą się w niej podcasty poświęcone kobietom.
  • Apple Books przedstawi zaś wyjątkowe kobiety polecające swoje ulubione książki.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .