Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Oddałeś sprzęt do serwisu w salonie firmowym Apple? Nie odbierzesz go

Oddałeś sprzęt do serwisu w salonie firmowym Apple? Nie odbierzesz go

0
Dodane: 4 lata temu
fot. Elena G on Unsplash

Apple potwierdza, że ​​urządzeń pozostawionych do naprawy w sklepach detalicznych, nie można odebrać z powodu pandemii COVID-19. Wszystkie sklepy Apple poza Chinami są zamknięte do odwołania z powodu trwającej pandemii koronawirusa.

To uniemożliwia niektórym klientom odbiór naprawionych urządzeń. Business Insider informuje, że klienci, którzy nie odbierali swoich urządzeń przed zamknięciem sklepów, nie mogą tego zrobić.

Sklepy Apple pozostały częściowo otwarte przez dwa dni po ogłoszeniu globalnego zamknięcia. W tym czasie Apple skontaktował się z klientami w sprawie oczekujących napraw urządzeń i poprosił o przyjazd po odbiór ich produktów. Nieuchronnie niektórzy klienci przegapili tę okazję.

Rzecznik Apple powiedział Business Insider, że nie ma sposobu, aby klienci, którzy przegapili dwudniowy okres odbioru, otrzymali swoje urządzenia:

Niestety dla tych, którzy przegapili okno odbioru, nie ma sposobu, aby zdobyć swoje urządzenia, dopóki Apple Store nie otworzy się ponownie.

To wcale nie jest zaskakująca polityka. Sklepy Apple nie mogą być częściowo otwarte. Jest to niefortunna sytuacja dla tych, którzy nie mogą odebrać swoich urządzeń, ale konieczne działanie w obecnych czasach. Teoretycznie Apple może wysyłać urządzenia ze sklepów detalicznych do klientów. Nie wydaje mi się jednak, aby firma zdecydowała się na taki krok.

Należy również pamiętać, że urządzenia wysyłane w celu naprawy przez salony APR (np. iMad czy Cortland), niezależnie od tego, czy są to iPhone, iPad, Mac czy Apple Watch, nadal są zwracane klientom w drodze wysyłki. W normalnym scenariuszu Apple odeśle naprawione urządzenia z powrotem do sklepów detalicznych, a następnie klienci mogą je odebrać (o ile lokalne salony pracują). W przypadku polskiego iMad oraz Cortland – sklep może odebrać urządzenie od klienta (z domu), po wcześniejszym założeniu zgłoszenia przez infolinię. To kapitalny ruch! Salony stacjonarne pracują nadal, ale firmy pozostawiają opcje dla tych, którzy nie chcą opuszczać domów. Zakładam, że osoby zamawiające odbiór są weryfikowane (przypominam, że jeśli przebywamy na kwarantannie domowej, zakazany jest kontakt z innymi ludźmi z zewnątrz).

Na koniec pamiętaj, że sytuacja ta zmienia się z dnia na dzień, ale na ten moment salony firmowe Apple są zamknięte „do odwołania”.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .