Sign in with Apple – zaczyna się upowszechniać
Sign in with Apple – czyli możliwość rejestracji przy wykorzystaniu Apple ID została wprowadzona wraz z iOS 13. Teraz wreszcie zaczyna się jej szerokie wdrażanie. Wszystko w związku ze zbliżającym się obowiązkiem, wymuszonym przez Apple na deweloperach. Dla użytkowników to świetna informacja.
Sign in with Apple – zostało zapowiedziane w czerwcu 2019 podczas WWDC i wprowadzone na rynek wraz z iOS 13. Jest to funkcja podobna do tej oferowanej przez Google i Facebooka, ułatwiająca rejestracje i logowanie w serwisach poprzez wykorzystanie naszego konta użytkownika w tym przypadku Apple ID. Plusem rozwiązania Apple jest autoryzacja za pomocą Touch ID lub Face ID, a także brak wysyłania naszych personalnych danych, a nawet anomizacja naszego adresu e-mail.
Apple wymusza na deweloperach stosowanie takiego rozwiązania. Funkcja Sign in with Apple ma znaleźć się we wszystkich aplikacjach obecnych w App Store, w których jest opcja rejestracji. Pierwotnie deweloperzy zgłaszający nowe aplikacje lub aktualizacje mieli czas do 30 kwietnia, w związku z bieżącą sytuacją na świecie termin ten został przesunięty na 30 czerwca.
Jednak spora część twórców aplikacji miała to na swojej „roadmapie” właśnie przed kwietniowym terminem i wdrożyła już logowanie przez Apple ID. Funkcję tę można znaleźć na przykład w IFTT lub Medium. Sam spotkałem się z nią na stronie Lego. W najbliższym czasie powinna stać się takim samym standardem jak rejestracja przy wsparciu Google lub Facebooka. Niestety widzę też, że w wielu miejscach taka opcja pojawia się jedynie w aplikacjach na iOS, a nie jest udostępniana już na stronach www – jak to ma miejsce w polskim OLX. Zdecydowanie jest to spore ułatwienie. Przy opcji indywidualnego e-mailu dla każdej usługi, to rozwiązanie lepsze nawet od niezależnej rejestracji, także dla naszej prywatności.