iMagazine

  • Magazyn
  • Apple
    • iPhone/iPad/iPod/iOS
    • Mac/macOS
    • Apple Watch
    • Apple TV
    • AirPods
    • HomePod
    • Polskie Aplikacje
    • Tips & Tricks
  • HomeKit
  • Telewizory
  • Lifestyle
    • Fotografia
    • Kino
    • Kino Domowe
    • Konsole
    • Motoryzacja
    • Muzyka
    • Podróże
  • Technologie
    • Google
    • Hardware
    • Microsoft
    • Sieci
    • Kosmos
    • Elektromobilność
    • Sprzęt
    • Testy
  • Archiwum
    • Artykuły
    • Weekly
  • Reklama
  • Szukaj
    • Zaloguj się lub załóż konto
iMagazine 7/2022

Sign in with Apple – zaczyna się upowszechniać

06/04/2020, 13:31 · Paweł Okopień · @paweloko · 5

Sign in with Apple – czyli możliwość rejestracji przy wykorzystaniu Apple ID została wprowadzona wraz z iOS 13. Teraz wreszcie zaczyna się jej szerokie wdrażanie. Wszystko w związku ze zbliżającym się obowiązkiem, wymuszonym przez Apple na deweloperach. Dla użytkowników to świetna informacja.

Sign in with Apple – zostało zapowiedziane w czerwcu 2019 podczas WWDC i wprowadzone na rynek wraz z iOS 13. Jest to funkcja podobna do tej oferowanej przez Google i Facebooka, ułatwiająca rejestracje i logowanie w serwisach poprzez wykorzystanie naszego konta użytkownika w tym przypadku Apple ID. Plusem rozwiązania Apple jest autoryzacja za pomocą Touch ID lub Face ID, a także brak wysyłania naszych personalnych danych, a nawet anomizacja naszego adresu e-mail.

Apple wymusza na deweloperach stosowanie takiego rozwiązania. Funkcja Sign in with Apple ma znaleźć się we wszystkich aplikacjach obecnych w App Store, w których jest opcja rejestracji. Pierwotnie deweloperzy zgłaszający nowe aplikacje lub aktualizacje mieli czas do 30 kwietnia, w związku z bieżącą sytuacją na świecie termin ten został przesunięty na 30 czerwca.

Jednak spora część twórców aplikacji miała to na swojej „roadmapie” właśnie przed kwietniowym terminem i wdrożyła już logowanie przez Apple ID. Funkcję tę można znaleźć na przykład w IFTT lub Medium. Sam spotkałem się z nią na stronie Lego. W najbliższym czasie powinna stać się takim samym standardem jak rejestracja przy wsparciu Google lub Facebooka. Niestety widzę też, że w wielu miejscach taka opcja pojawia się jedynie w aplikacjach na iOS, a nie jest udostępniana już na stronach www – jak to ma miejsce w polskim OLX. Zdecydowanie jest to spore ułatwienie. Przy opcji indywidualnego e-mailu dla każdej usługi, to rozwiązanie lepsze nawet od niezależnej rejestracji, także dla naszej prywatności.



5
#iOS #Sign in with Apple

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Twitterze

Zestawy klocków LEGO dla dorosłychNES z klocków LEGO, sprawdzamy inne zestawy klocków LEGO dla dorosłych LEGO FIAT 500Fiat 500 złożony z LEGO – czyli puzzle dla dużych chłopców Nowe kolory i wzory pasków dla zegarków Apple Watch (Prawie) Wszystko o iOS 14 i iPadOS 14 Prawie wszystko, czego nie powiedziano na scenie WWDC21 (część 1)

iMagazine to wyjątkowy na polskim rynku magazyn, który łączy ze sobą lifestyle, podróże i sztukę ze światem technologii.

Tworzą go profesjonaliści, jak i hobbyści, których łączy jedno – pasja i zamiłowanie do otaczającego nas świata.

Zobacz skład Redakcji | Zobacz naszych Partnerów

iMagazine

Pudło.BE dla iMagazine
© Copyright 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Polityka prywatności | Polityka cookies | Regulamin
Transmisje online zapewnia StreamOnline
iMagazine w Internecie

Dbamy o Twoją prywatność

Od dnia 25 maja 2018 r. dostosowujemy naszą działalność do nowego Rozporządzenia Unii Europejskiej o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Zaktualizowaliśmy naszą Politykę Prywatności, aby udzielić Ci bardziej szczegółowych informacji, w jaki sposób iMagazine.pl chroni twoją prywatność, oraz w jaki sposób możesz korzystać ze swoich praw odnośnie danych osobowych.

Kliknij w poniższy link, aby zapoznać się z zaktualizowaną Polityką Prywatności.

Dziękujemy, że jesteś z nami,
redakcja iMagazine

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ OK