Błąd „No Longer Shared” naprawiony przez Apple
Jakiś czas temu pojawił się bardzo frustrujący błąd App Store, który spowodował, że nowo zaktualizowane aplikacje nie otwierały się po stuknięciu w ich ikony, a użytkownicy otrzymywali komunikat „Ta aplikacja nie jest już udostępniana”. Problem dotykał kont rodzinnych iCloud już od wielu tygodni. Ostatnia regresja ujawniła go także u pozostałych użytkowników.
Problem dotknął dziesiątki aplikacji, które otrzymały aktualizacje. Do tej pory nie było żadnej poprawki (choć Apple o problemie wie) poza ręcznym wyczyszczeniem danych aplikacji z poziomu ustawień systemowych (General → iPhone Storage → wybór konkretnej aplikacji i użycie „Offload App”), a następnie jej ponownym pobraniu.
W niedzielny poranek i w ostatnich dniach, właściciele iPhone’ów i iPadów zaczęli zauważać dziesiątki oczekujących aktualizacji aplikacji w App Store. Wiele z nich nie było faktycznymi aktualizacjami, ale po prostu zdalnym wymuszeniem przez Apple pobrania aplikacji, których dotykał błąd ponownie.
Firma potwierdziła wczoraj TechCrunch, że błąd „No Longer Shared” został usunięty i naprawiony dla wszystkich klientów, których dotyczył, ale nie podała więcej szczegółów.
Klienci, którzy mieli aplikacje, które się nie otwierają, powinni móc z nich korzystać ponownie po pobraniu odpowiednich „aktualizacji” z App Store. Uwaga – róbcie to na WiFi, aby oszczędzać transfer danych mobilnych. W moim przypadku musiałem pobrać 71 aktualizacji, czyli kilka ładnych GB danych.