Bowers & Wilkins może zostać przejęte przez Sound United

15/06/2020, 13:08 · · · 1

Sound United prowadzi rozmowy mające na celu przejęcie Bowers & Wilkins. Jeśli do tego dojdzie, to będzie to jedno z ważniejszych wydarzeń w branży Hi-Fi, porównywalne do przejęcia Harman/Kardon przez Samsunga. Już wkrótce Bowers & Wilkins może być pod jednym dachem z takimi markami jak Denon, czy Marantz.

Bowers & Wilkins to firma istniejąca od 1966 roku, specjalizująca się w high-endowych kolumnach głośnikowych, słuchawkach i innych produktach audio. W świecie Apple kultowym produktem B&W jest głośnik Zeppelin w swej pierwotnej wersji, ze złączem dock na iPoda i iPhone’a. Firma współpracuje też z Philips TV oraz markami samochodowymi – BMW, Maserati, McLaren oraz Volvo. Od 2016 roku większościowym udziałowcem tej brytyjskiej firmy jest start-up Eva Automation z Doliny Krzemowej, jednak w tym roku działalność obu firm została wydzielona, a B&W przechodzi restrukturyzację. Finalnie prawdopodobnie zostanie przejęta, a najbliżej zakupu jest spółka Sound United.

Sound United już w 2018 roku zakupiło od Bowers & Wilkins markę Classe, produkującą wysokiej jakości amplitunery i inne komponenty audio. Teraz oficjalnie spółka poinformowała o umowie przedwstępnej, pozwalającej negocjować zakup B&W. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, będzie to istotne wydarzenie w branży Hi-Fi., przy czym w październiku ubiegłego roku, po pół roku od ogłoszenia rozmów, Sound United zawiesiło podobną transakcję, jaką miało być przejęcie marek Pioneer i Onkyo. Wydaje się jednak, że tym razem Bowers & Wilkins uzupełni portfolio Sound United.

Sound United to takie marki jak Denon, Marantz, Definitive Technology, Polk, Boston Acoustics, Heos oraz wspomniane już Classe. Dodanie do tego portfolio Bowers & Wilkins z pewnością umocniłoby i tak silną pozycję grupy. Myślę, że mogłoby to zaowocować bardzo ciekawymi produktami w przyszłości. Rynek audio, pomimo tego, że przeżywa renesans, to jest jednak stosunkowo wąski i korzystanie z efektu synergii jest często jedyną szansą na przetrwanie legendarnych marek.



źródłoWhat's HiFi

1

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko