Apple TV+ – podsumowanie tygodnia #20

03/07/2020, 10:30 · · · 0

Zapraszam do 20. wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier, w ramach platformy VOD Apple.

Apple podpisało nową, wieloletnią umowę
z showrunnerem „Defending Jacob”, Markiem Bombackiem

Apple pracuje nad oferowaniem jeszcze bardziej ekskluzywnych treści w Apple TV+, ponieważ firma podpisała nową, wieloletnią umowę z showrunnerem Markiem Bombackiem. Bomback to showrunner stojący za sukcesem „Defending Jacob”.

„Defending Jacob” jest uważany za jedną z trzech najlepszych premier na platformie Apple TV+. Program miał dobrą ocenę już w dniu swojej premiery i utrzymał wysoki poziom w pierwszych 10 dniach.

To usatysfakcjonowało Apple’a, który postanowił kontynuować współpracę z Bombackiem, który stworzył i wyprodukował ośmioodcinkowy dramat. Apple celuje tą produkcją w kampanię FYC Emmy.

Firma nie wspomina o tym, jak długo planuje współpracować z Bomback, ani o programach, które wyprodukuje on dla Apple TV+.

Zwiastun filmu dokumentalnego „Boys State”

14 sierpnia na platformie zadebiutuje film dokumentalny „Boys State”. To dokument polityczny, który został wyświetlony w ograniczonej liczbie kin już 1 lipca.

Apple zapłaciło za to 10 milionów dolarów, a reżyserami filmu zostali Jesse Moss oraz Amanda McBaine. Co bardzo ciekawe – Laurene Powell Jobs, wdowa po Stevie Jobsie, została producentem wykonawczym! Bardzo jestem ciekawy, co wniesie do całej koncepcji i skąd się wzięło jej zaangażowanie.

Dokument opowiada historię eksperymentu, w ramach którego 1000 siedemnastoletnich chłopców z Teksasu, podejmuje próbę zbudowania reprezentacji rządu od podstaw, ujawniając przy tym wady i zalety ustroju demokratycznego.  Jak zapewniają twórcy:

Udokumentowane, liczne groźby impeachmentu, dramatyczne debaty, porażki i zwycięstwa, a nawet nikczemne memy internetowe, zamknięte w licznych zwrotach akcji, pokażą prawdę o wyborach i obowiązkach obywatelskich. Ostatecznie demokracja to sport widzów, a nie zawodników. „Boys State” będzie swego rodzaju lustrem dla naszego, podzielonego politycznie kraju. Ten film pozostanie w pamięci na wieki.

Thriller psychologiczny Neo-Noir „Losing Alice”

Apple ogłosiło dziś, że będzie coproducentem thrillera psychologicznego Neo-noir „Losing Alice”. Całość wyreżyseruje Sigala Avin. Serial zadebiutuje na platformie Apple TV+, ale data premiery jeszcze nie została podana.

Apple opisuje „Losing Alice” jak:

„Ekscytującą filmową podróż, która wykorzystuje retrospekcje i przeskakiwanie do przodu w czasie, zabarwione satysfakcjonująco złożoną narracją, która prowadzi widza przez świadomość i podświadomość bohatera”.

Serial będzie śledził Alice, 48-letnią reżyserkę, która „czuje się nieistotna, odkąd wychowała rodzinę”.

„Losing Alice” to list miłosny dla wciąż zbyt mało rozpoznawalnej reżyserki.

Serial komediowy „Afterparty” zamówiony

Apple zamówiło serial komediowy „Afterparty”, który stworzą Chris Miller i Phil Lord.

Ośmioodcinkowa seria jest opisana jako komedia o morderstwie, której akcja rozgrywa się po powrocie ze zjazdu szkoły średniej. Każdy z ośmiu odcinków będzie zawierał powtórkę z tej samej nocy, opowiedzianą z perspektywy innej postaci. Każdy odcinek ma cechować własny, unikalny format wizualnym i gatunek filmowy.

Miller i Lord to duet filmowy znany z „21 Jump Street”, „Spider-Man: Into the Spider-Verse”, „Lego Movie” i „The Last Man on Earth”.

Julianne Moore dołącza do obsady filmu „Sharper”

Julianne Moore zagra oszustkę w nadchodzącym, oryginalnym filmie serwisu Apple TV+ zatytułowanym „Sharper”. Film pochodzi ze studia A24, które stoi za takimi produkcjami jak: „Latarnia morska”, „Midsommar” i „Pożegnanie” i jest oparty na specjalnym scenariuszu Briana Gatewooda i Alessandro Tanaki (scenarzystów filmu komediowego „The Sitter”). Film podąży za kobietą, która przemierza świat zamożnej elity Manhattanu.

Data premiery nie jest jeszcze znana.

The new trailer „Little Voice”

Apple udostępniło oficjalny trailer nadchodzącego serialu Apple TV + pt. „Little Voice”, stworzonego przez J.J. Abramsa, Sarę Bareilles i Jessie Nelson.

Poprzedni, dla porządku, prezentuje się tak:

„Little Voice” przedstawia historię Bess King, utalentowanej artystki, która stara się spełnić swoje marzenia, zderzając się przy tym z odrzuceniem, miłością i skomplikowanymi problemami rodzinnymi. Apple twierdzi, że w „niezwykle romantycznym” serialu chodzi o „odnalezienie autentycznego głosu – i odwagę, aby go użyć”.

Seria produkowana przez Bad Robot Productions J.J. Abramsa będzie zawierać oryginalną muzykę Sary Barellies. J.J. Abrams, Barellies, Ben Stephenson i Jessie Nelson są producentami wykonawczymi, a Nelson napisze i wyreżyseruje pierwszy odcinek.

Gwiazdy w serialu to Brittany O’Grady, Sean Teale, Colton Ryan, Shalini Bathina, Kevin Valdez, Phillip Johnson Richardson i Chuck Cooper.

Premiera „Little Voice” ma się odbyć 10 lipca, czyli w tym samym dniu, w którym na platformie zadebiutuje film „Greyhound”.

„Greyhound” zadebiutuje na Apple TV+ 10 lipca

Greyhound w reżyserii Aarona Schneidera z Tomem Hanksem w roli głównej jest oparty o powieść „The Good Shepherd”. Akcja filmu rozgrywa się w czasie II wojny światowej. Film zamiast do kin trafi do Apple TV+. Według CNBC Apple zapłaciło Sony 70 milionów dolarów za prawa do filmu na najbliższe 15 lat. Sony natomiast pozostawiło sobie prawa do dystrybucji filmu w kinach na terenie Chin.

Tom Hanks występuje jako wieloletni weteran marynarki wojennej, który jako kapitan ma za zadanie chronić konwój 37 statków przewożących tysiące żołnierzy i tak potrzebnych zapasów na zdradzieckich wodach Atlantyku podczas II wojny światowej. Przez pięć dni, bez osłony powietrznej, kapitan i jego niewielka grupa trzech statków muszą przedostać się przez obszar oceanu zwany „Czarną jamą”, walcząc z nazistowskimi okrętami podwodnymi, jednocześnie chroniąc swoje bezcenne statki i żołnierzy. „Greyhound” inspirowany jest wydarzeniami podczas Bitwy o Atlantyk, która miała miejsce w pierwszych miesiącach sojuszu Ameryki z Wielką Brytanią i Siłami Sprzymierzonymi.

Przegląd aktualnej i przyszłej ramówki od Apple

Pojawił się też nowy, marketingowy klip od Apple, promujący serwis Apple TV+.

Dobrego odbioru!

0

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Piszę tutaj. 🎙 O technologii, biznesie i sporcie rozmawiam w podcaście: www.boczemunie.pl. 🏃🏻‍♂️ Biegam. Parzę i piję ☕️ specialty. 👉 krzysztofkolacz.pl