Switcherzy przesiadający się z Androida, pokochali iPhone’a SE 2 gen.
Dane sprzedażowe wskazują na to, że iPhone SE przypadł do gustu osób przesiadających się z Androida na iOS. Dane za sprzedaż w drugim kwartale 2020 roku wskazują też na to, że iPhone’a SE wybierają także ci, którzy do tej pory używali leciwego (ale nadal wspieranego!) iPhone’a 6S.
Ogólnie sprzedaż iPhone’ów Apple w USA spadła. W drugim kwartale 2020 roku o 23% w porównaniu z drugim kwartałem 2019. Zgodnie z raportem udostępnionym przez Counterpoint Research, chociaż sprzedaż spadła, iPhone SE 2 sprzedaje się powyżej oczekiwań.
Ogólna sprzedaż smartfonów w USA spadła o 25% rok do roku w drugim kwartale 2020 r. Jednak Apple i Samsung były w stanie utrzymać sprzedaż nieco lepiej niż inne marki. Między innymi dzięki silnej obecności w Internecie. Nowy iPhone SE 2020 pomógł w wolumenie sprzedaży Apple na przestrzeni całego kwartału.
Wyceniony od 399 USD (w Polsce nadal atrakcyjne 2199 zł) iPhone SE dobrze się sprzedaje. I to zarówno w umowach abonamentowych, jak i na rynku detalicznym. Ponad 30% kupujących wybrało ten produkt, jako następcę iPhone’a 6S lub starszego. Natomiast ponad 26% użytkowników przechodziło na iPhone’a SE z urządzeń z Androidem.
Apple cały czas zwiększa swoje wolumeny sprzedaży, a po premierze SE wraca do handlu w sklepach stacjonarnych; choć nadal nie wszystkich. iPhone SE pojawił się na rynku w doskonałym momencie, ponieważ w czasach pandemii większość klientów szuka raczej oszczędności, a w jego przypadku stosunek jakości do ceny jest kapitalny. W niektórych kanałach sprzedaży w USA pojawiły się duże promocje zachęcające kupujących do powrotu do sklepów. Tak zadziałał m.in. Walmart, Metro by T-Mobile i Boost. W Polsce podobne ruchy są już widoczne, a boomu spodziewałbym się w sierpniu, przed powrotem (miejmy nadzieję) uczniów do szkół.
iPhone SE zdobywa nowych klientów dla Apple’a
Ci, którzy twierdzili, że iPhone’a SE będzie kanibalizował inne produkty Apple, racji nie mieli. To było jasne, ponieważ grupy odbiorców tego i innych produktów są zupełnie różne. Wiele osób czeka też na jesienną premierę iPhone’ów 12 – zwłaszcza ze względu na plotki o zmienionej bryle.
Według Counterpoint Research, od połowy marca do połowy kwietnia odnotowano najsłabszą sprzedaż na całym rynku smartfonów, ale sytuacja zaczęła się ponownie poprawiać w drugiej połowie kwietnia, po tym, jak sklepy detaliczne zaczęły się ponownie otwierać. Sprzedaż smartfonów w okresie od maja do końca czerwca rosła z tygodnia na tydzień, a sprzedaż w czerwcu 2020 r. była ostatecznie wyższa niż w czerwcu 2019 r.