Oświadczenie Garmina ws. ataku ransomware (i pamiętajcie o zmianie hasła)

29/07/2020, 13:24 · · · 0

Garmin powoli podnosi się po ataku ransomware z ostatnich paru dni i wszystkie ich usługi sukcesywnie wracają do prawidłowego funkcjonowania. Specjaliści od bezpieczeństwa podejrzewają, że za atakiem stoi rosyjska grupa hackerska Evil Corp. Tymczasem Sky News raportuje, że Garmin wczoraj zdobył klucz deszyfrujący ich dane i że firma „nie zapłaciła bezpośrednio hackerom”, co oczywiście nie wyklucza, że zrobił to ktoś w ich imieniu. Jednocześnie nie jest to potwierdzenie dokonania jakiejkolwiek płatności na rzecz hackerów.

Zmieńcie hasło!

Standardowo przypominam, że jeśli przypadkiem korzystaliście na innych kontach z tego samego hasła (co nie powinno mieć miejsca, bo przecież korzystacie z 1Password, LastPass albo iCloud Keychain, prawda?), którego używacie na koncie Garmin, to zmieńcie je natychmiast. Nie zaszkodzi też zmiana hasła na koncie Garminowym. Wystarczy wejść na stronę Garmina, zalogować się, a potem w profil zmienić hasło na nowe.

Oświadczenie

OLATHE, Kan. – (BUSINESS WIRE) – 23 lipca 2020 roku Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN) padł ofiarą cyberataku, w wyniku którego niektóre z naszych systemów zostały zaszyfrowane. W rezultacie zakłócone zostało działanie wielu z naszych usług online, w tym funkcje strony internetowej, centrum obsługi klienta, aplikacje dla klientów i komunikacja firmowa. Bezzwłocznie rozpoczęliśmy działania mające na celu ocenę charakteru ataku i przywrócenie działania wszystkich systemów. Nic nie wskazuje na to, by jakiekolwiek dane klientów, w tym informacje o płatnościach Garmin Pay, zostały udostępnione, utracone lub skradzione. W przypadku produktów Garmin nie było możliwości połączenia z usługami online, sytuacja nie miała jednak wpływu na działanie samych urządzeń.

Oceniamy, że w ciągu najbliższych kliku dni wszystkie systemy powrócą do normalnego funkcjonowania.

Nie przewidujemy, że wydarzenie będzie miało istotny wpływ na działanie lub wyniki finansowe firmy.

W czasie przywracania naszych systemów wystąpić mogą tymczasowe opóźnienia związane z przetwarzaniem danych. Jesteśmy wdzięczni za cierpliwość i zrozumienie naszych klientów. Dążymy do zapewnienia wsparcia i obsługi klientów na wyjątkowym poziomie, który jest naszą tradycją i wizytówką.

0

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.