Apple TV+ – podsumowanie tygodnia #22

30/07/2020, 10:00 · · · 0

Zapraszam do 22. wydania zbiorczego podsumowania najważniejszych informacji, zapowiedzi oraz premier, w ramach platformy Apple TV+.

„Echo 3”, czyli adaptacja izraelskiego thrillera akcji

Apple podpisało umowę na nowy, 10-odcinkowy thriller akcji zatytułowany „Echo 3”, oparty na izraelskim serialu telewizyjnym „When Heroes Fly”, według The „Hollywood Reporter”. Izraelska wersja serialu była luźno oparta na powieści o tym samym tytule autorstwa Amira Gutfreunda.

„Echo 3” opowiada historię Amber Chesborough, która jako młody naukowiec zaginęła na granicy Kolumbii i Wenezueli. Jej brat i mąż, którzy mają „głębokie doświadczenie wojskowe i skomplikowaną przeszłość”, walczą o jej odnalezienie.
Produkcja wyszła spod ręki Marka Boala, znanego z „The Hurt Locker” i „Zero Dark Thirty”, a Boal i Jasonem Horwitchem byli showrunnerami „House of Cards”. Apple zapewnia, że produkcja doczeka się dubbingu w językach angielskim i hiszpańskim. Oczywiście pozostałe kraje (w tym Polska) otrzymają dostęp do napisów w ich językach.

Film dokumentalny Wernera Herzoga „Fireball” na wyłączność Apple TV+

Najnowszy dokument Wernera Herzoga, „Fireball”, ma mieć swoją premierę na platformie Apple TV+ po tym, jak Apple nabyło prawa do filmu.

„Fireball” bada kulturowy i fizyczny wpływ, jaki meteory, komety i głębokie uderzenia wywarły na Ziemię w odniesieniu do mitologii, religii i ludzkiej wyobraźni.

Po nominowanej do Oscara pracy nad filmami „Spotkania na końcu świata” i nominowanym do nagrody Emmy „W piekle”, nowy film Herzoga i Oppenheimera „Fireball” zabiera widzów w niezwykłą podróż, aby odkryć, jak spadające gwiazdy, meteoryty i głębiny wpływają na ludzką wyobraźnię. Dokument jest trzecią współpracą Herzoga z reżyserem i geologiem Clive’em Oppenheimerem, którzy wcześniej współpracowali przy „Spotkaniach na krańcu świata” na Antarktydzie i „Into the Inferno”, badając aktywne wulkany.

Na ten moment nie jest znana dokładna data premiery.

Drugi sezon „The Morning Show” odzwierciedli sytuację w trakcie pandemii

Drugi sezon serialu Apple TV+ „The Morning Show” będzie zawierał elementy odzwierciedlające obecną sytuację na świecie – powiedział w wywiadzie dla zespołu „Deadline” aktor z serialu „The Morning Show” – Mark Duplass.

Duplass, który gra producenta Chipa Blacka, powiedział, że serial jest obecnie przepisywany, aby odzwierciedlić „obecną sytuację globalną”.

„Nakręciliśmy dwa odcinki, zanim świat dotknął lockdown, ale wiem, że są one również przepisywane, co jest szalone, ponieważ tak było także w pierwszym sezonie. Mieli cały zestaw scenariuszy [wtedy] i przepisali wszystko aby uwzględnić ruch #MeToo, a teraz mamy do czynienia z innym, większym, globalnym zjawiskiem. Nie wiem, co robią, ale wiem, że przepisują.”

„The Morning Show” otrzymał w tym tygodniu osiem nominacji do nagrody Emmy, w tym dla najlepszego aktora w serialu dramatycznym Steve’a Carella i najlepszej aktorki w serialu dramatycznym dla Jennifer Aniston. Duplass otrzymał także nominację dla najlepszego aktora drugoplanowego w serialu dramatycznym.

Aktor powiedział, że chociaż niektórzy z jego współpracowników, tacy jak Reese Witherspoon i Gugu Mbatha-Raw, nie otrzymały nominacji do nagrody Emmy, „wszyscy zanotowali świetne wyniki”.

Nie wiadomo, kiedy zostanie wyemitowany drugi sezon „The Morning Show”, a Duplass powiedział, że nie ma na ten temat informacji.

Zwiastun drugiego sezonu serialu „For All Mankind”

Zwiastuny i filmy promocyjne Apple TV+ są zwykle udostępniane na kanale Apple TV+ w serwisie YouTube oraz w ramach Apple Newsroom, ale zwiastun drugiego sezonu „For All Mankind” pojawił się niespodziewanie na IMDb. Nie ogłoszono jeszcze daty premiery drugiego sezonu, ale wszystko wskazuje na to, że pomimo pandemii Apple zdąży do jesieni z premierami kolejnych sezonów, choć części ze swoich sztandarowych produkcji.

„For All Mankind” był jednym z pierwszych seriali Apple TV+ i miał swoją premierę w momencie uruchomienia usługi.

W serialu występują Joel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Shantel VanSanten, Sarah Jones i Jodi Balfour. Polecam gorąco!

Apple TV+ zdobywa nagrodę Emmy za „Ghostwriter” i „Peanuts in Space”

„Ghostwriter” i „Peanuts in Space:  Secrets of Apollo 10” zdobyły nagrody Daytime Emmy! To kolejny sukces produkcji spod ręki Apple.

Rozdanie nagród Emmy odbyło się w minioną niedzielę podczas wirtualnej ceremonii. Uhonorowano programy dla dzieci, te mówiące o stylu życia i animacje. Zwycięskie zespoły zdalnie przyjmowały wirtualne statuetki.

„Ghostwriter” i „Peanuts in Space: Secrets of Apollo 10” zdobyły nagrody Daytime Emmys odpowiednio za „Najlepszy program dla dzieci lub rodziny” oraz „Znakomity montaż za pomocą jednej kamery”. Podczas gdy Apple było nominowane do 17 nagród ogółem, osiem przyznano tylko za „Ghostwriter”.

„Ghostwriter” to remake oryginalnej serii PBS z lat 90. Opowiada historię grupy dzieciaków, które odkrywają ducha w pobliskiej księgarni i rozwiązują zagadki związane z fikcją – przeżywając przygody z bohaterami czytanych przez nie książek. „Peanuts in Space” świętuje 50. rocznicę lądowania człowieka na Księżycu i jest czułym i lekkim spojrzeniem na NASA i ukochane postacie Charlesa M. Schulza.

Amazon Prime Video, HBO i Netflix zdobyły po sześć nagród Emmy, ale Disney wygrał najwięcej ze wszystkich platform VOD – w sumie dziewięć. Pierwsza nagroda Emmy firmy Apple została przyznana w kategorii Primetime za „Carpool Karaoke” w 2018 roku.

Pełna lista nominacji:

„The Morning Show”

  • Najlepszy aktor w serialu dramatycznym – Steve Carell
  • Najlepsza aktorka w serialu dramatycznym – Jennifer Aniston
  • Najlepszy aktor drugoplanowy w serialu dramatycznym – Billy Crudup
  • Najlepszy aktor drugoplanowy w serialu dramatycznym – Mark Duplass
  • Najlepszy gościnny aktor w serialu dramatycznym – Martin Short
  • Najlepsza reżyseria serialu dramatycznego – Mimi Leder
  • Najlepsza scenografia (Outstanding Production Design for a Narrative Contemporary Program)
  • Najlepsze Intro/ czołówka (Outstanding Main Title Design)

„Central Park”

  • Najlepszy głos udzielony postaci – Leslie Odom Jr.

„Defending Jacob”

  • Najlepszy, główny motyw muzyczny – Olafur Arnalds
  • Najlepsze zdjęcia dla serialu lub filmu telewizyjnego – Jonathan Freeman

„Home”

  • Najlepsze muzyka do serialu dokumentalnego lub programu specjalistycznego

„The Elephant Queen”

  • Najlepsza narracja – Chiwetel Ejiofor

„The Beastie Boys Story”

  • Najlepszy dokument lub program Nonfiction
  • Najlepsza montaż obrazu w programie Nonfiction
  • Najlepsza montaż dźwięku w programie Nonfiction lub Reality
  • Najlepszy mix dźwięku w programie Nonfiction lub Reality
  • Najlepszy scenariusz programu Nonfiction

Apple TV + ogłasza nową serię wywiadów w ramach„The Oprah Conversation”

Apple zapowiedziało nowy (kolejny) serial we współpracy z Oprah Winfrey, nazwany „The Oprah Conversation”. Nowa seria wywiadów na platformie 30 lipca i została nakręcony zdalnie w czasie pandemii COVID-19.

Jak donosi Variety, w pierwszym odcinku „The Oprah Conversation”, zatytułowanym „How to Be an Antiracist”, pojawi się autor, profesor Ibram X. Kendi. W odcinku obaj będą „rozmawiać z białymi czytelnikami, którzy konfrontują się z własnymi rasistowskimi przekonaniami”.

Drugim gościem będzie Emmanuel Acho, który dołączy do Winfrey w dwuczęściowym odcinku:

Bryan Stevenson, założyciel Equal Justice Initiative, będzie również ma być gościem nowej produkcji.

To trzeci program, z którym Apple TV+ zadebiutuje we współpracy z Oprah Winfrey, po wcześniejszych: „Oprah Talks COVID-19” i „Oprah’s Book Club”. Firma Apple pierwotnie ogłosiła partnerstwo z Winfrey w 2018 roku, drażniąc się, że „stworzy oryginalne programy, które wykorzystają jej niezrównaną zdolność nawiązywania kontaktu z publicznością na całym świecie”. Są na dobrej drodze.

Usługi Apple – w tym Apple TV+ – nie generują jeszcze znaczących przychodów

Raport Bloomberga oparty na analizie Bernsteina sugeruje, że najnowsze usługi Apple nie przyniosły jeszcze żadnych „znaczących przychodów”, a inwestorzy będą oczekiwać, że dowiedzą się o planach firmy, aby rozwiązać ten problem.

Mówi się, że chociaż ogólna działalność Apple w zakresie usług idzie dobrze, to większość z nich jest generowana przez App Store i umowę z wyszukiwarką Google – przy czym Apple TV+, Arcade, News+ i Apple Card nie odgrywają w tym zestawieniu dużej roli.

Innym interesującym fragmentem wykresu w raporcie Bloomberga jest to, że szacuje się, że pobieranie treści z iTunes generuje teraz jeszcze mniejsze przychody niż Apple TV+. W zeszłym roku firma z Cupertino w Kalifornii uruchomiła cztery nowe usługi: TV+, Arcade, News+ i Apple Card. Po kilku kwartałach na rynku oferty nie przyczyniły się zbytnio do wzrostu przychodów Apple.

Gdy Apple ogłosi wyniki 30 lipca, inwestorzy będą szukać aktualizacji dotyczących tych ofert. Wzrost usług był w ostatnich latach bardzo korzystny, ponieważ sprzedaż iPhone’a spadła. Analitycy prognozują, że w trzecim kwartale fiskalnym przychody z usług wyniosą 13,1 mld USD, czyli o 15% więcej niż rok wcześniej. Większość tych korzyści będzie pochodzić z istniejących usług, takich jak App Store i umowy licencyjne, a nie z nowych ofert.

Analityk Bernstein Toni Sacconaghi zasugerował, że Apple TV+ może wymagać ponownego przemyślenia, no chyba że Tim Cook nadal będzie dowoził ciężarówkami miliardy dolarów. Możliwe, że strategia filmy jest o wiele bardziej długofalowa niż sobie wyobrażamy, a Apple przedłuży darmowy okres próbny o kolejny rok.

Apple TV+ oferuje obecnie 32 produkcje. Pomimo niesamowitej, jakości niektórych spośród tych oryginalnych – to nadal niewiele. Rozwiązaniem, które brałbym jeszcze za możliwe, jest uruchomienie w ramach subskrypcji Apple TV+ dostępu do pełnego katalogu filmów w iTunes. Wówczas Apple bardzo szybko mogłoby zaoferować usługę, której de facto nie ma nikt z konkurencji z możliwością w miarę szybkiego dostępu także do kinowych premier.

Dobrego odbioru!

źródło

0

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Piszę tutaj. 🎙 O technologii, biznesie i sporcie rozmawiam w podcaście: www.boczemunie.pl. 🏃🏻‍♂️ Biegam. Parzę i piję ☕️ specialty. 👉 krzysztofkolacz.pl