Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple walczy o subskrybentów AppleTV+ – amerykańscy użytkownicy dostali ofertę z kanałami CBS i Showtime

Apple walczy o subskrybentów AppleTV+ – amerykańscy użytkownicy dostali ofertę z kanałami CBS i Showtime

Paweł Okopień
paweloko
1
Dodane: 4 lata temu

Rok temu Apple zaprezentowało 3 usługi cyfrowe Apple Arcade, Apple News+ i Apple TV+. Każda z nich mierzy się ze swoimi problemami, żadna też nie jest wielkim sukcesem firmy jak na razie. Priorytetem firmy jest AppleTV+ i to widać. Właśnie w Stanach Zjednoczonych podjęto kolejną inicjatywę mającą zachęcić użytkowników do jej korzystania.

Apple porozumiało się właśnie z ViacomCBS i zaoferowało użytkownikom w Stanach Zjednoczonych ciekawą zniżkę. Subskrybenci Apple TV+ mogą korzystać także z dostępu do Showtime i CBS All Access za 9,99 USD miesięcznie zamiast 20,98 USD miesięcznie. To zniżka o ponad połowę. Dotychczasowym abonentom CBS All Access i Showtime opłaca się nawet wzięcie AppleTV+ za 4,99 USD i wciąż jest to 6 USD mniej.

To kolejny ruch, który ma utrzymać użytkowników AppleTV+ przy usłudze, gdy skończy się darmowy rok oraz próba zachęcenia do korzystania z serwisu przez innych użytkowników. Poza tym Apple wciąż stara się pozyskiwać kolejne produkcje i zlecać tworzenie nowych.

AppleTV+ oferuje świetne jakościowo treści. Każdy znajdzie przynajmniej kilka pozycji dla siebie i będzie nimi zachwycony. Problem w postrzeganiu usługi jest właśnie skromna biblioteka. Jest ona budowana całkowicie od zera, w przeciwieństwie do innych usług, które korzystają z bogatego archiwum oraz licencjonowanych treści. Dlatego też AppleTV+ przynajmniej na pierwszy rzut oka nie jest usługą atrakcyjną dla większości użytkowników, zwłaszcza przy swojej cenie, nie wiele niższej niż dostęp chociażby do Disney+, a w Polsce cena jest równa tej, za dostęp do HBO GO.

Dla Apple usługa ta jest jednak istotna. Kolejne podpisane kontrakty, zaplanowane produkcje świadczą o tym, że będzie się ona rozwijać i dostarczać bardzo ciekawe treści. Wydaje się jednak, że jeszcze sporo czasu minie, nim usługa stanie się atrakcyjna dla masowego użytkownika.

Dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych pakiet z treściami ViacomCBS wydaje się być atrakcyjny. W Polsce niestety Apple TV Channels kuleje, oferta jest skromna i nadal w Apple TV App nie ma wsparcia chociażby dla Canal+, czy Amazon Video Prime. Choć te są zintegrowane w innych krajach.

Ciekawe jest też to, jak Apple podejdzie do dalszego dostępu do AppleTV+ przez użytkowników z rocznym darmowym dostępem. Czy zakup kolejnego nowego urządzenia Apple wydłuży ten dostęp o kolejny rok? Dowiemy się zapewne tej jesieni.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 1

Problem zasadniczy jaki ja widzę i z którego to powodu ani złotówki nie zamierzam wydać na subskrypcję serwisu, po wygaśnięciu rocznego darmowego okresu, to fakt że usługa ta, poza Węgrami, jest w Polsce najdroższa w Europie, a dopóki w Polsce płace nie są, na tych samych stanowiskach, takie same jak w Europie zachodniej, nie widzę żadnego uzasadnienia aby być „łojonym” bardziej za te same usługi niż moi znajomi z wielkiej Brytanii czy z Niemiec…