Koniec Beats jest bliski

20/08/2020, 10:34 · · · 6

Dni marki Beats wydają się być policzone. Być może jeszcze przez parę lat będą pojawiać się kolejne warianty kolorystyczne słuchawek. Parę modeli doczeka się odświeżenia. Rebranding radia Beats 1, a zaraz najpewniej nowe słuchawki od Apple pokazują, że firmie już nie zależy na marce Beats.

Zakup Beats był największą inwestycją Apple w ostatnich dwóch dekadach. Wcześniejsze duże przejęcie wiązało się z powrotem Steve’a Jobsa do firmy. Zakup ten wiązał się z chęcią stworzenia platformy streamingowej. Czy rzeczywiście Apple potrzebowało do tego Beats Music? Ciężko jednoznacznie stwierdzić. Wydawało się jednak, że Beats stało się istotną marką dla młodego pokolenia i będzie przyciągać do rozwiązań Apple.

Tymczasem drogi Apple z założycielami Beats stosunkowo szybko się rozeszły. Apple Music, choć cieszy się powodzeniem, to wciąż nie jest tak dużą platformą jak Spotify, zwłaszcza poza amerykańskim rynkiem. Apple Music cały czas też się zmienia, aby przekonać do siebie większą grupę użytkowników. Zapewne jedną z takich prób będzie pakiet usług Apple – Apple One.

Jeszcze w kwietniu wydawało mi się, że informacje o śmierci Beats są przedwczesne. Komentowałem wtedy doniesienia Jona Prossera. Teraz, gdy Apple odcina się od Beats w usłudze Apple Music, wydaje się, że to kwestia czasu, gdy marka ta po prostu zniknie z rynku. Natomiast w ofercie Apple pojawią się jeszcze 2-3 rodzaje AirPodsów. Potwierdzeniem tego będą właśnie pierwsze nauszne słuchawki od Apple, które mogą zadebiutować właściwie lada dzień.

Wydaje się też, że rebranding radia w Apple Music to strzał w dziesiątkę. Zwłaszcza na rynku amerykańskim, gdzie pojawienie się rozgłośni Country to ukłon w stronę bardzo szerokiej publiczności.

Beats nie umrze z dnia na dzień, będzie wygaszane. Wszystko na to wskazuje.



6

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko