Greg Joswiak oficjalnie przejmuje stanowisko Phila Schillera
W sierpniu Apple ogłosił, że wieloletni wiceprezes ds. światowego marketingu – Phil Schiller – przejdzie na nowe stanowisko (mówiąc wprost to początek jego pracowniczej emerytury), dołączając do grona „Apple Fellow”. Greg Joswiak przejął już oficjalnie jego obowiązki.
W swojej nowej roli „Joz” (Greg Joswiak) podlega bezpośrednio dyrektorowi generalnemu Apple, Timowi Cookowi. Zaktualizowana strona Apple Leadership zawiera dodatkowe informacje na temat historii Joswiaka i czasu spędzonego w Apple:
Greg „Joz” Joswiak jest starszym wiceprezesem Apple ds. Globalnego marketingu i podlega dyrektorowi generalnemu Timowi Cookowi.
Od momentu dołączenia do Apple w czerwcu 1986 r. odegrał kluczową rolę w opracowywaniu i wprowadzaniu na rynek niektórych z najbardziej lubianych produktów konsumenckich na świecie, w tym iPoda i iPhone’a. Joz rozpoczął swoją karierę w Apple, pracując na wczesnych komputerach Macintosh i wspierając społeczność niezależnych programistów Mac.
Joz ma ponad 30-letnie doświadczenie w marketingu i zarządzaniu w Apple, ostatnio jako wiceprezes ds. marketingu produktów Apple, gdzie nadzorował zespoły marketingu i zarządzania produktami, odpowiedzialne za całą gamę produktów Apple. Greg ukończył z tytułem Bachelor of Science in Computer Engineering na University of Michigan w 1986.
Szczegółową stronę internetową Apple Leadership można znaleźć tutaj.
Firma Apple zaktualizowała swoją stronę dotyczącą liderów, dodając Grega Joswiaka, który przejmie stanowisko Phila Schillera, jako starszy wiceprezes Apple ds. globalnego marketingu.
Jako „Apple Fellow” Schiller nadal będzie kierował App Store i Apple Events, ale nie będzie już odpowiadał za decyzje marketingowe Apple. Według Schillera, zdecydował się zrezygnować ze swojej roli marketingowej, aby „poświęcić trochę czasu” rodzinie, przyjaciołom i osobistym projektom.
Schiller nie opuszcza Apple i potwierdził, że pozostanie w firmie „tak długo, jak będą go chcieli”. Kiedy ogłoszono przejście, Tim Cook powiedział, że jest podekscytowany faktem, że to właśnie Joswiak, znany również jako „Joz”, jest w zespole marketingowym.
„Phil pomógł uczynić z Apple firmę, jaką jest dzisiaj. W nowej roli będzie nadal zapewniał niesamowitą wartość. […] Natomiast wieloletnie kierownictwo Joza w dziale marketingu produktów sprawia, że doskonale nadaje się do tej nowej roli i zapewni płynne przejście w momencie, gdy zespół jest zaangażowany w tak ważną i ekscytującą pracę. Cieszę się, że cały zespół zarządzający będzie mógł skorzystać z jego pomysłów i energii”.
Joswiak jest teraz odpowiedzialny za zarządzanie produktami Apple i ich marketing, relacje z programistami, badania rynku, zarządzanie biznesem, edukację oraz marketing międzynarodowy. Będzie raportować do CEO Apple „Tim Cook”.
Zasłużeni dla Apple – elitarne grono pracowników firmy
„Apple Fellow”, to grupa osób zasłużonych dla firmy, często byłych pracowników i osób ściśle współpracujących z firmą. Pełnią oni także rolę doradczą, a w zamian za swoje zasługi otrzymują między innymi opcje na akcje spółki i inne benefity. Lista osób, które zostały uhonorowane w ten sposób, jest dość krótka. To:
- Al. Alcorn
- Alan Kay
- Bill Atkinson
- Don Norman
- Gary Starkweather
- Gursharn Sidhu
- Guy Kawasaki
- Phil Schiller
- Rod Holt
- Rich Page
- Steve Capps
- Steve Wozniak