Apple pozwala osadzać treści z Apple Podcasts na dowolnej stronie
Zapamiętajmy ten dzień, jako kolejny, milowy krok rozwoju podcastingu. Proszę, jako twórca. Od dziś powiem każdy może za pomocą kilku kliknięć osadzić treści z Apple Podcasts na dowolnej stronie internetowej.
Apple stworzyło odtwarzacz dedykowany podcastom, które są dostępne w ramach Apple Podcasts. Możemy osadzać go na dowolnej stronie internetowej. Co to oznacza dla twórców? Że wystarczy nam teraz prosta strona internetowa oparta na silniku WordPress, którą zapewni mam kanał RSS dla publikowanych tam treści audio. Dalej, aby mieć na stronie player Apple, nie potrzebujemy już skomplikowanych wtyczek.
Wystarczy udać się na stronę Apple Podcasts Marketing Tools i wyszukać interesujący nas podcast, aby potem móc osadzić go na dowolnej stronie WWW. Usługa dostępna jest także za pośrednictwem stron Apple Podcasts Preview.
Jeśli korzystamy z agregatora treści (takiego, jak Spreaker), który zajmuje się dystrybucją naszego autorskiego podcastu do katalogu Apple Podcasts, to właściwie w ramach swojej strony internetowej nie potrzebujemy absolutnie niczego (żadnego mechanizmu wspierającego dystrybucję podcastów). Wystarczy osadzać ręcznie każdy z odcinków. Player jest kompatybilny z większością urządzeń mobilnych na rynku (nie tylko tych, od Apple).
Dodatkowo nowa witryna pozwala ponadto na:
Generowanie skróconych linków w domenie apple.co oraz przycisków „Słuchaj w Apple Podcasts”
Generowanie ikonki Apple Podcasts z linkiem do podcastu oraz kodu QR, przenoszącego do karty podcastu w Apple Podcasts
Dzisiejszy ruch ze strony Apple to kolejny dowód na to, że firma mocno przykłada się do rozwoju, stworzonego przez siebie medium, jakim są podcasty. Ma być jeszcze łatwiej i przystępniej. Bardzo podoba mi się ten kierunek i odejmuje on twórcom wielu niepotrzebnych kosztów, które trzeba było do tej pory ponosić, aby przygotować odpowiednio stronę pod dystrybucję podcastów.
Sam, jako twórca, mogę Was zapewnić, że ten ruch jest jednym z najważniejszych w tym roku, na rynku podcastowym, ale nie tylko. Pozwala także mediom, w łatwy i przyjemny sposób, linkować bezpośrednio do dowolnego podcastu, jaki istnieje na w Apple Podcasts – największej bazie podcastów na świecie. To zdecydowanie pomoże w promocji tego medium, choć już dziś nad Wisłą trwa prawdziwy, podcastów bum.
Komentarze: 4
Dobry ruch firmy epple.
Nie znam takiej. :)
No nie wiem, w podkaście cały czas mówisz o jakiejś firmie epple. 😉
Epyl to, epyl tamto, jakiś portfel od epla podobno jest 😉https://www.youtube.com/watch?v=ZN5PoW7_kdA
Dobry ruch firmy epple.