Jeśli macOS Big Sur zbrickował Wam MacBooka Pro, to Apple radzi, jak rozwiązać problem
Kilka dni temu pisałem o problemach osób, którym całkowicie zbrickowało MacBooki Pro po uaktualnieniu macOS-a do Big Sur. Problem dotyczy przede wszystkim starszych modeli. Apple opublikowało dokument, w którym przedstawia kilka rad, jak ten problem rozwiązać i dotyczy on MacBooka Pro 13″ z ekranem Retina (late 2013) oraz MacBooka Pro 13″ z ekranem Retina (mid 2014).
Dokument znajdziecie tutaj, ale w skrócie zaleca on natępujące czynności:
- Naciśnij i przytrzymaj przycisk Włączania/Wyłączania przez przynajmniej 10 sekund, a potem go puść. Jeśli Mac był włączony, to zostanie wyłączony.
- Odepnij wszystkie kable, karty pamięci, zewnętrzne ekrany i akcesoria od komputera. Wszystko.
- Włącz komputer.
- Jeśli problem nadal występuje, to zresetuj SMC.
- Jeśli reset SMC nie rozwiąże problemu, to należy zresetować PRAM lub NVRAM.
- Jeśli reset PRAM/NVRAM nie pomoże, to należy skontaktować się z supportem Apple. W niektórych krajach oznacza to przyznanie zniżki na zakup nowego komputera.
Dajcie znać, czy pomogło, a jeśli nie, to co zaproponowało Wam Apple.
Komentarze: 11
Jak nie pokazuje się jabłuszko na ekranie to te porady na niewiele się zdają i potrzebne jest odłączenie od płyty głównej złącza I/O.
https://www.iphonetricks.org/revised-macos-11-0-1-big-sur-version-installer-fix/
Po takim zabiegu komputer wstaje można go restartować, ale wyłączenie ponownie go ubija.
Nawet wydana wersja 11.0.1 też potrafi uceglić Maca.
Zniżki? To chyba jakiś żart! Jeżeli komputer działał i przestał działać z winy Apple, to powinni oddać sprawny sprzęt, a jeżeli takiego nie mają to nowszy 💁♂️
😉
Ale te wskazane MacBooki nie mają oficjalnej aktualizacji do Big Sur, a to oznacza, że użytkownik sam z własnej woli ryzykuje wykonując aktualizację!
MacBooka Pro 13″ z ekranem Retina (late 2013) oraz MacBooka Pro 13″ z ekranem Retina (mid 2014) mają oficjalne wsparcie i aktualizacje udostępnianą przez Apple.
Głupoty piszesz,
Dokładnie
Zniżki? To chyba jakiś żart! Jeżeli komputer działał i przestał działać z winy Apple, to powinni oddać sprawny sprzęt, a jeżeli takiego nie mają to nowszy 💁♂️
Ja się nie zdecyduję dopóki tego nie naprawią, zresztą, w tej chwili raczej niewielu zdecyduje się na aktualizację. Te porady mogą nie przynieść żadnych rezultatów, a jakoś powątpiewam w pomoc polskiego oddziału Apple w tym przypadku.
Te porady nic nie dają. sprawdzałem.
Zaryzykowałbym z tym co pisze Pawciu2, ale poczekam jeszcze chwile na aktualniejsze stanowisko Apple, bo to skandal i to oni powinni dać dobre oficjalne rozwiązanie.
Jeżeli w/w sposób nie działa to ten powinien zadziałać (Działa również na makach z M1, właściwie to sposób na rozwiązanie problemu właśnie z nimi.)
Zalogować się do http://www.icloud.com/find i wyczyścić urządzenie.
Zrestartować komputer i upewnić się czy jest online (może być wifi) powinien pojawić się komunikat, że urządzenie zostanie wyczyszczone.
Upewnić się czy w http://www.icloud.com/find urządzenie zostało wyczyszczone.
Zainstalować system i pozamiatane…
Komputer pojechał już do serwisu, ale z tego co kojarzę, to on się nie łączył z Wi-Fi, ale nie jestem tego pewny na 100%…