Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Jeśli macOS Big Sur zbrickował Wam MacBooka Pro, to Apple radzi, jak rozwiązać problem

Jeśli macOS Big Sur zbrickował Wam MacBooka Pro, to Apple radzi, jak rozwiązać problem

11
Dodane: 4 lata temu

Kilka dni temu pisałem o problemach osób, którym całkowicie zbrickowało MacBooki Pro po uaktualnieniu macOS-a do Big Sur. Problem dotyczy przede wszystkim starszych modeli. Apple opublikowało dokument, w którym przedstawia kilka rad, jak ten problem rozwiązać i dotyczy on MacBooka Pro 13″ z ekranem Retina (late 2013) oraz MacBooka Pro 13″ z ekranem Retina (mid 2014).

Dokument znajdziecie tutaj, ale w skrócie zaleca on natępujące czynności:

  1. Naciśnij i przytrzymaj przycisk Włączania/Wyłączania przez przynajmniej 10 sekund, a potem go puść. Jeśli Mac był włączony, to zostanie wyłączony.
  2. Odepnij wszystkie kable, karty pamięci, zewnętrzne ekrany i akcesoria od komputera. Wszystko.
  3. Włącz komputer.
  4. Jeśli problem nadal występuje, to zresetuj SMC.
  5. Jeśli reset SMC nie rozwiąże problemu, to należy zresetować PRAM lub NVRAM.
  6. Jeśli reset PRAM/NVRAM nie pomoże, to należy skontaktować się z supportem Apple. W niektórych krajach oznacza to przyznanie zniżki na zakup nowego komputera.

Dajcie znać, czy pomogło, a jeśli nie, to co zaproponowało Wam Apple.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 11

Ale te wskazane MacBooki nie mają oficjalnej aktualizacji do Big Sur, a to oznacza, że użytkownik sam z własnej woli ryzykuje wykonując aktualizację!

MacBooka Pro 13″ z ekranem Retina (late 2013) oraz MacBooka Pro 13″ z ekranem Retina (mid 2014) mają oficjalne wsparcie i aktualizacje udostępnianą przez Apple.

Głupoty piszesz,

Ja się nie zdecyduję dopóki tego nie naprawią, zresztą, w tej chwili raczej niewielu zdecyduje się na aktualizację. Te porady mogą nie przynieść żadnych rezultatów, a jakoś powątpiewam w pomoc polskiego oddziału Apple w tym przypadku.

Te porady nic nie dają. sprawdzałem.
Zaryzykowałbym z tym co pisze Pawciu2, ale poczekam jeszcze chwile na aktualniejsze stanowisko Apple, bo to skandal i to oni powinni dać dobre oficjalne rozwiązanie.

Jeżeli w/w sposób nie działa to ten powinien zadziałać (Działa również na makach z M1, właściwie to sposób na rozwiązanie problemu właśnie z nimi.)

Zalogować się do http://www.icloud.com/find i wyczyścić urządzenie.
Zrestartować komputer i upewnić się czy jest online (może być wifi) powinien pojawić się komunikat, że urządzenie zostanie wyczyszczone.
Upewnić się czy w http://www.icloud.com/find urządzenie zostało wyczyszczone.
Zainstalować system i pozamiatane…

Komputer pojechał już do serwisu, ale z tego co kojarzę, to on się nie łączył z Wi-Fi, ale nie jestem tego pewny na 100%…